Hollanda MVV Vizesi & Highly Skilled Migrants ve Aile birleşimi farkı... Hollanda'da iş Kurmak Biraz daha Basit ve anlaşılır anlat Andaç...

 

copyright. learn dutch

Selam millet.


Sizden bazen yorumlar ve mailler geliyor.


Şu MVV vizesi konusu. 


Ben ilk  MVV vizesi adlı blogu yazmıştım ama altına Highly skilled Migrants  ile alakalı sorular geliyor. sorun değil bana sorun ama bi püf nokta var.

Öncelikle ne bir aracı kurumum  nede blogum ve soru cevaplarımdan bir kuruş ücret talep etmemekteyim . bunun altını çizeyim...  bi teşekkürünüz  yeterli.


Vize adı MVV olsa da ikisi birbirinden farklı. Yani vize alım süreçleri ve gerekenler farklı.


Birinde iş veren ile gereken yeterlilikler aranırken diğerinde Partneriniz ( sevgili ,Nişanlı yada eş ) ile olan ilişkinizi kanıtlamanız gerekiyor. 


aşağıya 2 blog bırakıcam biri Highly Skilled migrants   yani nitelikli Göçmen programı  diyebiliriz diğeri ise Aile birleşimi için alınan MVV vizesi alakalı blog , lütfen detaylı okuyun.  dileyenler direkt ind websitesine bakabilirler. Hollanda Göçmenlik Bürosu MVV


Highly skilled migrants olanda 10 yıllık vize alıyorsunuz ama aile birleşimi ile 5 yıllık ve bunu yeniden uzatmanız gerekicek.  Bu yüzden Hollanda'ya gelip usluca oturup efendi olun  ve verginizi düzenli ödeyin ki vizeniz uzasın :) 


Farklar ve avantajları değerlendirirsek 


Highly skilled migrants'ta Sizle gelen  partneriniz  Ehliyet almada sizin gibi sorunu yaşamayacak  ve birebir değiştirecek ama Aile birleşimi  gelinerek alınan MVV vizesinde  6 ay sonrası bir ehliyet almalısınız. 

Aile birleşiminden kastımız : Şöyleki Sevgiliniz, Nişanlınız, Sözleşmeli Birleşme veya evlilik.  Ben özellikle Sevgili ile Hollanda'ya gelme konusunda bilgiliyim. 

Highly skilled migrants , 30% vergi indirimi ile daha avantajlı maaşlara sahiptir ki bu maaşlar Hollandalı'nın kazancından bile çoktur.  Çünkü emeklilik sistemi ile alakaları yoktur. o kısmı bu adamların maaşına işler.  Aile birleşimi ile sıfırdan bi hayata başlanır ve zorlu bi adaptasyon süreci başlar. Asgari ücret 1600 euro civarı veya çalışma düzenine göre biraz fazla yada az maaş alınabilir. 





 Aile Birleşimi için MVV ve Türkiye'deki Kız yada Erkek arkadaşımı , Nişanlımı yada Eşimi nasıl getiririm ?


Hollanda Highly skilled Migrants -Nitelikli Göçmen Programı




örnek  Soru : Abim Hollanda'da bana sponsor olup getirebilir mi ?


Öncelikle cevap hayır. nedeni ise şu, Abiniz dayınız sizi oraya getirmesi için Ya  siz '' highly skilled migrants ' kategorisinde olucaksınız ( Bilgisayar yazılım doktor vb )  ve onlarda bir işveren olucaklar  ve tüm prosedürleri kabullenicekler o şekilde olabilir ama bu seçenek genelde %000,1  evet çıkabilir.  pekala  genellikle benim dayım var amcam var abim var yada benim patronum sizi  Buraya getirebilir mi onunda  cevabı maalesef hayır.  Bu almanya içinde aynı. Ama Hollanda'ya gelmek zor mu hayır aşağıda yazdığım blogta daha kolay gelme yöntemleri var.


Hollanda'ya en kolay nasıl gelirim? ben bu konuda blog yazan belkide tek kişiyim bu çok ve açık net ve detaylı şekilde anlattım. onun içinde Yurt dışına /Hollanda'ya nasıl giderim/Andaç abi blog'unda yazdım. Buyrun okuyun.


Aklınızda Yurt dışına gitmek varsa hayalinizin peşini bırakmayın . Neden  olmasın? Buraya gelen Türklerin sizden fazlası yada pek eksiği yok ki. 


Birde Ben Dükkan açıcam yada start up yapıcam , girişimciyim, iş kurmak istiyorum be Andaç diyorsanız, ve  ne yapmalıyım  diyorsanız onu da ayrı yazdım : 

buyrun Hollanda'da iş kurmak/Andaç abi.


sorunuz olursa çekinmeyin, Hollanda'ya gelmek isteyen herkese tavsiye eder,  başarılar dilerim.


Aslen herşey internette ve elinizin altında.


Tavsiye vermeyi sevmem ama  Dünya'nın neresine gidicekseniz gidin bi yabancı dil en azından ingilizce öğrenerek gidin. Dil bilmek sizi diğer insanlarla beraber aynı seviyede olduğunuzun size  özgüvenini vericek tek olgu olduğunu söylemem yanlış olmaz.

bu konuda ilham videosu için :  7 kere Dünya 3 top Bilardo  Şamiyonu Sayın Semih Saygıner üstada teşekkür ediyoruz. Bilmeyenler için Semih bey hem Belçika ve hemde Hollanda'da yaşamış ve buradaki liglerde oynamıştır. Hollandaca  ve ingilizce bilmektedir. 

.                                         Kaynak  : TEdx. Oyunu kim kazanır / Semih Saygıner



Bu yılın ilk günü 3 adet blog ile süper hızlı başladım. umarım bazılarınızın işine yarayacak bilgiler karalamışımdır.  Andaç buraya yazamayacağım özel sorularınız olursa :  dj_sammy248@yahoo.co.uk Tekrar teşekkürler ve iyi seneler.



Saygılarımla.


Andaç.



Yorumlar