İyi Güzel de Andaç Hollanda'ya Nasıl gelicez ? Hollanda Kariyer Websiteleri , MVV Vizesi , İş arama , Motivasyon

©



Herkese Tekrardan Merhabalar

Bugün 31 Mayıs 2020 Pazar. Hollanda'da Pinkster yani   '' Hamsin Yortusu  '' Paskalya Sonrası 50. günde kutlanan Hristiyanlıkda önemli bir gün ve Resmi tatil. Hollanda'da 1. Pinkster ve  2. Pinkster Resmii tatildir.  Genelde Mayıs veya Haziran'a denk geliyor.

Bugün Güneşli süper sıcacık bir Hava var. hafifte esiyor.  Umarım sizde bu güzel haftasonunun tadını çıkarıyorsunuz. 


Şuan Sadece Türkiye'de değil , Corona  nedeni ile Tüm Dünyayı etkileyen bir ekonomik resesyon dönemi var. Bu hepimizi endişelendirmiyor değil. işi olanlar işine sahip çıkmaya, olmayanlar ise bir iş bulmaktan umudunu kesme arefesinde. Ama pekala Yeteneklisiniz ve kendinize ingilizcenize güveniyorsunuz o zaman Umudunuzu hiç yitirmeyin derim. Öğüt vermeyi sevmem ama bir tavsiye kesinlikle hedefe kitlenip o doğrultuda çabalayıp istediğimizi almaya çalışmalıyız diye düşünüyorum ( Strijden!!! ) 

Ben daha önceden 2 kere MVV vizesi ve Hollanda'da kariyer adlı başlıklar atmıştım ama Bugün direkt  MVV vizesi olmayan  Yetenekli işgücü sahipli , ingilizcelerine güvenen kişilerin Hollanda'ya gelmesi için neler yapması gerek onları dile getirmeye çalışacağım. Aslında çok detay vermeden website isimleri ve  kısa bilgiler olucak.


1 ) Ailesinde  AB ile bağlantılı ( Yunanistan, Bulgaristan, Romanya vb ) Büyük Babanız , Büyük Anneniz vs var ise  ; şartlar  ve zorlukları ne olursa olsun o  ülkenin pasaportunu elde etmeye çalışın. !!! Onun ile ilgili Google amca ile bi irtibata geçin. Bu sayede AB'de oturabilir, Çalışma izni icinde işveren sizin için izin çıkarıcak yada siz bağlı belediyeden edinebilirsiniz. Siz pasaportu alın gerisi kolay.

2) Bir Hollandalı partner bulun ( 23 yaş üstü , çalışan ) gerisi tefferruat..  ( Bilmiyorsanız ben bu şekilde Hollanda'ya geldim. Evlenmem de gerekmiyordu. ( Halen gerekmiyor )  Dilersen evlenebilirsiniz. Bu Vize 5 yıllık ve uzatılabilen ( Çalışma ve Oturum beraber ) 

3)  Siz Sağlık, Bilgisayar / Yazılım , Enerji ,  Mühendislik, ( herhangi ) Fizik, Kimya, Petrokimya, Telekomunikasyon , Tarım, Data Analiz'den anlayan  Aşçı ( özellikle Asya mutfağına hakim )  Din adamı, Öğretmen ( Ulularası eğitim yani Doçent şeklinde)  vb alanlarda uzmanım diyorsanız , '' Highly skilled  '' kategorisinde  Vergi indiriminden ve avantajlardan faydalanıp Hollanda'ya 10 senelik oturum alma ve çalışma izni  alma ( Şirket tarafından kabul halinde ) hakkınız var ve  yanınızda  Partnerinizi de ( eşinizi ) getirme hakkınız var. ki bu kısım Hollanda'ya geldiğinizde arkadaşlık kurmadaki zorluk kısmında partneriniz ile beraber daha güçlü ayakta durmanızı sağlayacak. ( iş bulunursa Hollanda'nın neresi olursa olsun işi de mutlaka kabul edin derim ) 


Kısa Kes Andaç, Aydın havası olsun!



-Türkiye'deyim  ve Türk Vatandaşıyım. Şuan bi işim var yada yok ! 

-Yetenekli işçi kategerosindeyim. 

-İngilizceme güveniyorum ve daha önceden X  AB ülkesinde de Yüksek lisans yaptım. iş görüşmesini ingilizce yapabilirim. 

-Türkiye yada Yurtdışında X üniversiteden Sağlam bir diplomam var.

- Bir ingilizce özgeçmişim var ( Resume ) Arkadaşlar CV hollandaca'da ( ''  Seyvey '' gibi okunup Radyatör/ısıtıcı  anlamında, gereksiz bilgi ama tarihe not olsun. ) 



-Çok güzel o halde ne duruyoruz ???


Öncelikle Resmi kaynak. Burayı iyice inceleyin/IND.NL işi alırsanız işverenin başvuru yapma kısmı

İngilizce  çok uzatılmadan yazılmış bir Özgeçmiş hazırlayıp, Kariyer Facebook şeysi olan linked-in'de  hesabınız var.


Güzel bi Bi Portfolyö hazırlayın.  Görselli , anlaşılır, Hedefe kitlenmiş bir füze gibi  ve değerlendiricek  kişinin aklını alıcak birşey olsun.


©



Motivason Mektubu 

©



Vacatures Yani iş ilanları için

Öncelikle Ulusal iş arama sitesi/NationaleVacatureBank


Expat'lar için en iyi ve faydalı site olan EXpat.nl üzerinde Bölüm  ve şehir / Filtrelenmiş şekilde iş arayabilirsiniz. Şehir kısmına pek takılmamanızı tavsiye ederim. Onu da Şuraya bırakıyorum.


linked'in üzerinden ingilizce işler












Sürekli başvurun ve kovalayın. İşveren için kağıt işleri ve masraflı  gibi gözüksede emin olun Hollanda'da bir çok öğrenci Türkiye'deki gibi X mühendisi, öğretmen ,doktor pratisyen , dişçi vb değiller. o Yüzden yurtdışından çok Xpat almış. ( Expatlardan bir çok  Hollandalıdan daha çok kazanırlar, it's a Win & Win  diyorum )  Hollandalı iş arkadaşlarım mesela gençlere soruyorum ne olmak istiyorsun, animatör, ben süpermarkette devam edicem yada inşaatçı olucam , sosyal işçi  vs gibi cevaplıyorlar. çok azı da polis olmak istiyor ama onda da belirli şartlar var.

 Hollandacam onlar kadar olsa idi ve daha öncelerde buralarda olsam burada okur iyi bir sahibi olmak isterdim. En azından polis , öğretmen vb. Corona nedeni ile bu resesyon döneminde iş bulma şansınız daha da düşmüş olabilir ama yılmadan kovalayın. Hollanda olmadı tavsiye edeceğim diğer ülke kesinlikle Almanya olur. Hollanda kadar eğlenceli olmasa da Almanya da güzel bir seçenektir. Corona zamanı hem ABD hemde ingiltere yana yakıla sağlıkçılar arıyorlardı. Sağlık sektörü her daim ideal fakat ABD'yi kesinlikle tavsiye etmem. onunda nedeni hem türkiye uzak, ulaşımın güç ve pahalı olması ayrıca sağlık sisteminin aşırı pahalı olmasıdır. Yoksa hayat sizin, dilediğiniz yere gidin , dilediğinizi yaşayın.




Daha önce yazdığım bloglar  için Andaç - iş Kariyer





sürç-ü lisan ettiysek affola.

Şimdiden AB kariyer sürecinizde başarılar dilerim. 


Güneşin bile bedava batmadığı Hollanda'dan selamlar.


Andaç.






not : Kullanılan resimler telif hakkına sahip olabilir© 

Yorumlar

  1. Merhaba yazınız çok güzel ve açıklayıcı olmuş. Benim yaşım 43 ve iyi seviyede ingilizcem bulunuyor ve ayrıca Hollandadan yüksek lisansım bulunuyor. Yaştan dolayı pek kendimi şanslı görmüyorum siz bu konuda ne tavsiye edersiniz acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, Geciken Cevap için kusura bakmayın. Okuduğunuz bölüm nedir bilmiyorum, Eğer mühendislik yada tıb alanında ise hiç birşey için geç değil. Sadece Hollanda değil, Almanya ve ingiltere'de dahil. MVV vize başvuruları sürekli açık. Siz benim bu blogda yazan iş bulma kariyer sitelerinden CV'lerinizi yollayın gerisini zaten sizi işe almaya düşünen iş veren halledicek. Hayat sürprizler ile dolu. Bu arada Hollanda'ya yaşamaya 36 yaşında geldim. Benim içinde geç diyorlardı. Daima pozitif olalım. bi sorunuz olursa bi mesaj uzağınızdayım . Sağlıklı günler. indeed.nl ve jobmonster ...

      Sil
  2. Merhaba. Blogunuzu ekşi sözlük üzerinden buldum,konuya dair entryiniz ve blogunuz oldukça faydalı ve açıklayıcı olmuş,teşekkürler.
    Belki bana da verebileceğiniz 1-2 tavsiyeniz vardır. Bulgaristan vatandaşlığına sahibim ancak iş konusunda pek de şanslı olduğumu düşünmüyorum. İktisadi idari bilimler fakültesinde öğrenciyim,yani okulum uzadı. Bölümümün yurtdışında maalesef ki karşılığı yok.. Sizce ne yapabilirim? Yüksek lisans ve iş önerilerinize açığım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhabalar. bende iktisat mezunuydum hatta çift anadal yaptım diyeyim. Ama süpermarkette ekmek satıorum ve tavsiye ediyorum. bu sizi bozmayacaksa iş var..
      Açıkcası geçen sene bir uçak rötarında bulgaristan pasaportuna sahip bir izmirli dost ile tanıştım. kendisi Den haag'taki domates tarlalarında calısıyor. bu dost yaşadığı yer icin 400 euro gibi bir ücret ödüyor ve yanılmıyorsam ayda 1500 euro civarı kazanıyordu. kötü yanı adama haftasonbu pazar çift yazılmıyordu ama burada alan memnun satan memnun ona ben birşey diyemem. bekar olduğu icin hayatından mennun idi.

      ama siz bugün ucaga atlayıp Hollanda'ya gelirseniz sorguya çekilirsiniz. biz geçen cuma Hollandaya girişte bir Türk asıllı Bulgaristan vatandaşı İngilizce bilmiyordu ve ordan türkler kız'a çeviri olarka yardımcı oldular ama diğerlerinin pasaport kontrolünden geçip kız son kaldı biz sağ tarafta idik o da sol tarafta sırada idi. nerdeyse arkamızda kimse yok . pasaport memurları Hollandaca olarak onu sorguya alalım dedi birbirlerine tabi bunu kız anlamıyor sonr ane oldu bilmem. birşey olmaz ülkeye de girebilir ama izinsiz çalışamazsın . açıkcası turist olarak gelip otel ayarlarsan hiç sorun yaşamazsın ama sen şuraya Den haag'a gidicem dersen onlar izinsiz çalışacağını düşünür Hollanda makamlarından işveren senin için çalışma izni çıkartmalı yani gelmeden evvel kağıt püsür işlerini ayarlamalısın bu arada millete güvenip para vs yollama lütfen dolandırıcı da olabilir karşındaki tanımadığın kişiler.

      neyse Bulgar vatandaşı yada italyan vatandaşı olman senin ülkeye girişini yada giriş yapı bi yerde çalışmanı garantilemez.

      yüksek lisans için birşey diyemem ama hollanda da okumak aşırı tuzlu senede bi 10.000 euro düşün. benc eçok para... masraflı bi iş ama tabii durumun varsa yap okumak zararı olmaz. burada bi blogegr yazmış tanımama etmem ama bakın belki işinize yarar : http://gezginbirblog.com/neden-hollandada-yuksek-lisans-yapmalisiniz/

      bu makaleye de bak bu Hollanda resmi site https://www.hollandavesen.nl/seyahat-ve-yasam/hollanda%E2%80%99da-cal%C4%B1%C5%9Fmak sorun olursa çekinme bana özel email de atabilrisin isimsiz yani anonim olarak. Herhangi bir maddi beklentim yoktur bunu kibarca bildiririm. güvende kalın. Andaç Abi

      Sil
  3. Ressam olarak vize alınabilir mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba şartlar uysuni hollandada'ki patron istesin neden olmasın. hollanda da iş çok ama bi çok iş için iyi derece hollandaca okuma yazma gerekiyor.

      Sil
  4. merhabalar.. Hollanda özellikle tatoo artisti çok arıyabiliyor... burada bu işlere bi araba parası ödeniyor... https://www.glassdoor.nl/Vacature/netherlands-artist-vacatures-SRCH_IL.0,11_IN178_KO12,18.htm?countryRedirect=true normal ressam da gerekebilir siz indeed.nl beya jobmonsters uzerinden ingilizce şekilde arayın. kabul edildikten sonr aişveren kağıtları ve gerekli prosedürü yapıcağı için ne yaptığınız önemli değl. yeterki teknik ve nitelikli olsun. Saygılar sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Selamlar. Öğretmenim. 37 yaşındayım. Yeşil pasaportum var. Boşandım. Borçlar giderler derken Türkiye de öğretmen maaşıyla yaşamak köle olmakla eş değer duruma geldi. Açıkçası yurt dışına gidip ekmek satmak tarlada çalışmak bile daha cazip geliyor. Maalesef böyle bir coğrafya ve kaderimiz var...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selamlar. öncelikle mail atmıştınız sanırım. Herşey insanlar için bu hayatta. olan oldu. Türkiye kafanızda bitmiş olmasını da anlayabilirim. Yeşil pasaport size çalışma vizesi vermiyor. Yasa dışı kalsanız da pek elinizden tutan olmaz. akrabanız bile sizi tanımayabilir yeri geldimi. o yüzden sağlam adımlar atılmalı. Ben burada ekmek satıyorum. ciddi ciddi ekmekçiyim. Ama zor... dil sorunu kültür sorunu var.. arkadaş yapamam sorunu... ne olursa olsun calısıcam diyorsanız en kolay buraya bi Hollanda vatandaşı 23 yaş üstü çalışan biri ile beraber olup gelebilrisiniz. bu en kolay yolu ama bu demek değil ki artık herşey güllük gülistanlık olucak. Seçim sizin. Sorunuz olursa çekinmeyin birde karamsar olmayın. Yeşil pasaportu olan biri kesinlikle karamsar olmamalıdır. Saygılar

      Sil
  6. Selamlar. Mühendisim ve bir firma tarafından sponsor olarak Hollanda'ya geleceğim. Her işlemi Hollanda daki şirket yapıyor. Acaba nitelikli göçmen statüsü olup olmadığını nasıl anlarım. İş kolu mühendislik değil Sera işi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selamlar. ind sayfasına şöyle bir baktım . 4. kategori sizin için. Sizin sponsorunuz sizi work in paid. yada highly skilled olayına giriyorsa sanırım bun uevraklarınızda göreceksiniz. bunu sponsorunuza da danısabilirsiniz. unutmayın highly skilled migrant olmak için bir maaş sınırı da var. onuda ind sitesinden buldum ve 1750 yada tatiller ile 1900 euro ayda net elinize para gecicekse bu şartlara giriyorsunuz. diğer work in paid diye bahsettiklerini detaylarını anlayamadım . Siz yeterki kabul görün vizeyi alın yeterli... Hollanda güzel ülke. sorun olursa yaz. ..


      Categories of recognition as sponsor
      You can apply for recognition as a sponsor for the following 4 categories.

      Study: applications for residence permits for the purpose of study.
      Exchange: applications for residence permits for the purpose of au pair and cultural exchange.
      Research: applications for residence permits for the purpose of research under Directive (EU) 2016/801.
      4) Work: applications for residence permits for the purpose of work as a highly-skilled migrant, work in paid employment, seasonal labour, gaining work experience, intra-corporate transfer or residence as the holder of a European Blue Card.

      Sil
  7. Merhabalar, sitenizi daha yeni keşfettim. çok faydalı bilgiler paylaşmışsınız çok teşekkürler öncelikle. Be bir devlet üniversitesinde öğretim görevlisi olarak çalışıyorum, 34 yaşındayım, lisans yüksek lisans İngiliz Dili ve Edebiyatı. İngilizce konusunda hiç bir sorunum yok. Şimdiye kadar yurtdışına geçici görev için çok fazla gittim ancak bu şekilde göç etmeyi hiç düşünmemiştim. Şuan için yerleşmek istediğim ülke Hollanda, ama sadece İngilizce bilerek orada ne iş yaparım hiç bir fikrim yok. Nerden başlamam lazım neler yapabilirim, bu konuda fikir verir misiniz? Teşekkürler.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Merhabalar. Bloga gösterdiğiniz ilgi için teşekkür ederim. En kısa zamanda size geri dönüş yapmaya çalışıcam.

Saygılarımla.

Andaç Abi.