2023 Giderlerimiz. Daha pahalı bir Hollanda. Hayat devam ediyor

 


Copyright


Selam Millet.





Uzun zamandır Giderler Tablosu yapmamıştık.


Malum Covid-19 sonrası Savaş ve Ekonomik krizler tüm Dünyayı etkiledi. Şuan itibari ile İspanya'nın soğuk bir kış geçirmesi yüzünden sebze fiyatlarına yaklaşılamıyor nerdeyse 2 katı oldu.

2. El araba piyasasından Yakıt giderlerine kadar zamlar geldi. Maaşlara ise pek bir şey yansımadı. Eşimde Benimle artık çalışmıyor kendisi Spor öğretmeni olmayı seçti ve Hem okul hem iş yapıyor. Eğitimini tamamlayınca güzel bir maaş ile devam etmesini umuyoruz ama şimdilik kötü bir maaş edinecek ama dert değil. 



Öncelikle bir evvelki maliyet yazımda 2 kişi idik. Şuan 2 yetişkin,  en az 3 kat daha büyük bir  ev / Malikane , ekstradan eski bir  Araba ( Toplamda 2 )  ve  2 yaşında bir  kız çocuğumuz var.  Çocukta okula gidiyor ( haftada 2 gün ) bir gün Oyun salonu denilen yere ( Kinderspeelzaal ) diğer bir gün Kinderopvang / Peuter opvang denilen kreş'e gidiyor. Bunlarında masrafları var ama  size yeme içme harici   Masrafları buraya yazacağım. Yeme içme herkes için ayrı bi masraf. Kimisi parasını boğazına harcamayı ilk öncelik eder ve  dışarda  yemek yemeye alışıktır yada kimisi daha tutumludur bu yüzden aylık Gıda gideri yazmayacağım.


Ben ve eşim Hollanda'ya göre  çok az maaşlar alıyoruz ben haftasa 32 saat çalışıyorum o ise Haftada 2 gün okul ve 2  yarım gün işe gidiyor.  Yeni yıl öncesi ise  ikimiz beraber çalışıyorduk ve 3200 euro maaşımız vardı (  o zaman gelirimiz yıllık 45000 euro idi ) 


Ben ve Eşimin  Şubat 2023 itibari ile   maaşlarının toplamı  2900 euro 

Hollanda'da 4 haftada bir maaş alıyoruz.  yani   yıllık 13 maaş.  13* 2900 euro gelirimiz artı senede  bir maaşa yakın Tatil paramız var bunu da eklersek Yıllık ortalama  40 bin Euro gelirimiz var .    iyi gözükebilir ama  giderde çok tabi şimdi o kısımlara gelelim.


-Çocuğun Eğitimi için yıllık 6000 euro civarı bi para gerekiyor ama sağ olsun paranın 80%i devlet  karşılıyor.  1200 Euro gibi bi miktarı biz ödüyoruz 

-Ev Kiramız:  Aylık 764  Euro  Yıllık 9168 euro bu paranın 10% Devlet ödüyor . Hollanda'ya göre Maddi durumumuz düşük .  Biz   yıllık 8252 Euro kira ödüyoruz . 

-Gaz Ve Elektrik   223 Euro Aylık sabit.  (   şuan duble tarife de olsa bile fiyat bu ) Bu Bir Kontörlü kullanım gibi düşünün  şirket sabit bu ücreti alıyor belirli yıllık bir dönem sonunda hesaplıyor bakıyor az ödemişsin daha istiyor ama biz şuan çok iyi  gidiyoruz ve para iadesi alacağız ) Bu ne kadar olur şuan bilmiyorum .  Bu yıllık 2556 Euro  ( para  iadesini sonra eklerim ) 

-Belediyeye 320 Euro  Ev için bir  vergi ödedim ( Yıllık bi kere ödeniyor) 

- Ev Sigortası  aylık 18 Euro ( yangın, hırsızlık vb )  yıllık  :216

-Su temizliyor  ve Çöp topluyor diye belediyeye Yıllık 600 Euro ödüyoruz.

-2 Araba var her birinin Yıllık Sigorta + Vergi , yakıt ve bakımı :  Max Yıllık  3000 Euro 

-Ev internet ve Tv paketi Aylık 82 Euro senede 984 euro 

-Su Faturası aylık 20 Euro  yıllık 240 euro 

- Ben ve Eşimin Ölme durumunda Sigorta poliçeleri var.  Aylık toplamda 30 euro ona veriyoruz. Yıllık 360 euro 

Sağlık Sigortamız  Benim 123 Euro , Eşim ve  çocuğumun beraber 195 Euro toplamda Ayda 318 Euro Yıllık 3816 Euro. Bu paranın 856 Eurosunu devlet bize geri iade ediyor.   Net Gider   2960  Euro.

Ivır zıvır beklenmedik giderler 1000 euro 

Giyim kuşam Yıllık 1500 Euro 

Tatil içinde ortalama 3000 Euro harcıyoruz . ( Yılda en az 2 Türkiye 1 başka ülke ziyareti yapıyoruz ) 

+ 3/4 haftada bi kuaför masrafımız var. Ona da  Yıllık 600 euro gidiyor .


+ 2 adet cep telefonu internet + konuşma  benim ve hanım aylık 70 euro toplamda  yıllık 840 Euro 

Yeme içme  yazmıyorum... Ben günlük komple Ailemi atıyorum 25-30  Euro'ya da doyurabilirim ama bir başkası  2 katı yada daha da uyguna çıkabilir.  Kimisi dışarda hiç yemez kimisi ayda 2 defa dışarda yer.  o yüzden Bu kısmı eklemiyorum.

+çocuk parası alıyoruz ,  3 ayda 1 kere  269 euro Senede 1076 Euro  bu para ile bez alabiliyoruz :D

+ Vergi iadesi :  Bu daima değişiyor ama bu yıl ortalama  toplamda1000-1500 euro Eşimle beraber vergi iadesi bekliyoruz. Buna yanılmıyorsam 1 Nisan 2023 gibi başvurmamız gerekecek.  sonucu editlerim

-Giderlerden Yola çıkarsak :  

1200  + 8252 + 2556 + 320 +216 + 600 + 3000+ 984  +  240 + 360 + 2960 + 1000 + 1500 + 3000 + 600 +  840 =  ortalama  27.628 euro   euro Gider Söz konusu.  


Yaklaşık kalan 12,500  Euro (  ortalama ayda 1000 euro yeme içme  süpermarket ve  birikim için kalıyor )  


 ( Vergi iadesi , çocuk  yardımı vs katmaya gerek duymadım yada dilerseniz iade sonrası güncellerim ) ile yeme-içme,  kültür, sosyal faaliyet ve ufak ta olsa birikim yapmaya çalışıyoruz.

Hollanda'da Yaşadığınız yer / lokasyon, m2 ,  sahibine göre ( Tüzel / Belediye - Özel )  ev kiranız değişir. Hatta bir evde uzun yıllar oturmanız sizin kiranızı çok arttırmaz. Yıllarca benzeri kirayı ödersiniz.  Hollanda'da daha çok para biriktirmek isterseniz onunda Yollarını tek tek yazarım. Örnek Araba kullanmamak. 😆 2 senede bir Türkiye yada başka ülkeye Tatile  gitmek vb gibi...  Yine düşük gelirli olma, Aileden 1 kişinin çalışması durumunda alınabilecek daha fazla kira yardımları , Sigorta yardımları  vb mevcut.  

Bu arada Haftada 32 Saat çalışıyorum buda Toplamda 52x32  =  Yıllık 1664 iş saati   4 haftada 13 gün işe gidiyorum.  Toplamda 365 gün içinde  156 gün iş yerindeyim.  En düşük maaşlardan birine alsam bile yaşadığım hayat standartlarına bakıyorum  ve ona göre kesinlikle Hollanda'yı tavsiye ederim.  Hollanda Dünya'nın  en iyi 10 ülkesinden biri !!! . 

Son olarak Yukarıdaki Bilgilere inanmayanlara belge atarım.  Listeyi banka hesap özetlerinde yazan rakamları birebir yazdım.  Şunu da eklememişsin Andaç diyenler  bana yazsınlar.  Editleyelim X ülke mi Y ülke mi diye düşünen vatandaş bilgi sahibi olsun.  

Son olarak 50 aydan fazla yaşadığım ve kendimi bir parçası olarak gördüğüm Hollanda'dan çok memnunum.  Bunu alt gelir mensubu olarak  gururla  söyleyebiliyorum.  Gelmek isteyeceklere de şiddetle tavsiye ederim.


Sağlıcakla Kalın.


Andaç.


Yorumlar