Huis inbraak - Evimize Hırsız Girdi - Bu da mı başımıza gelecekti - Ne yapmalıyım?

 

copyrights


Selam Millet


Size Böyle bir blog yazacağım aklıma gelmezdi ama Size başımıza gelen  bu kötü tecrübeyi paylaşacağım.


Öncelikle Hollanda güvenli bir ülke ama Hırsızlık gibi  olaylar sürekli oluyor.  Eski taşındığım evin daha güvenli ve aydınlık  yere bakan kapı ve penceresi olduğu için yada şanslı olduğum için bir şey olmamıştı. Kapımı açık unutup geri dönsem her şey bıraktığım gibi  geri dururdu.


2 hafta evvel Hollanda'da hava -5 ve -6 ları gösterirken olaylar gerçekleşti.  aynı hafta ve gelecek haftasında bir vaka daha oldu. 


Arka bahçesi pek aydınlık olmayan ve sağımı solumu bekar  kişiler oturuyor, ve evin arka bahçesi 8 daire  inşaat olan ıssız bi mevkide yaşıyorum.  malum  Kış ayları hava erken kararıyor .  aşırı soğuklarda da insanlar Bere, atkı eldiven giydiği aylarda da Hırsızlık olaylarının çoğaldığını biliyorduk.  Kötü niyetli kişiler kendilerini bu havalarda çok daha iyi gizliyorlar. 


Benim evde olmadığım 12:00 ile 19:00 saatleri sırasında ,  tek yaşayan Yan komşumun evine girmeye çalışıyorlar. Genelde  mandallı yada çevirmeli Açılabilir cam  kısımdan Ses çıkarmadan hırsızlık yapma derdinde olan bu hırsızlar yan komşunun evine giremeyince benim evimin arka bahçesine geliyorlar.  Ne yapıp edip  yere yakın olan Salon camından ( eski sistem cam mekanizma )  içeri  kolayca girip maalesef bir çok taşıması kolay hafif ve değerli eşyaları ve Değerli Evrak- Pasaport kimlik vb şeyleri alıp Sırra kadem oluyorlar. Bu arada   '' Yurt dışında pasaportum çalındı ne yapmalıyım '' adı altında ayrı blog atıcağım. Buyrun yazdım

Eve geldiğimizde tablo iç açıcı değildi. 


 Direkt polisleri aradık.  Polisler  geldi , Biraz Rapor tuttu ve ertesi gün Parmak izi  yetkilileri geldi. Gerekli işlemleri yaptılar  , Raporun tamamlanması 3 gün sürdü çünkü Parmak izleri ayak izleri vs ne varsa yapıldıktan sonra ortalık dağıtılmış evinizi toplayabiliyorsunuz.   Yatak odanızda her yer  bir yerde şekilde  , boktan duygularla uyumaya çalışmak çok acınası bir durum.  

Parmak izi yetkilileri gittikten sonra Elinize  kağıt kalem alıp neler çalınmış liste yapıyorsunuz ve bu sürede Ev Sigortanıza baş vuruyorsunuz. başınıza gelmez umarım sizde sakşn olup her yere iyice bakıp  listenizi yapın.   Sigortanız size belirli bir ücret ödeyip en azından yaşadığınız bu kötü tabloyu sildirtmeye çalışıyor.


Bu yaşanan olay artık yaşadığımız semti , sokağı ve Evi güvenli hissettirmez oldu.


Peki neler yapabilirdik ?


Öncelikle ne yapmadık? Evimizin Bahçe kısmını aydınlatmasını bir başka bahara bırakmıştım. Ne de olsa başımıza böyle bir şey gelmez deyip evimizin arka bahçesi  çok karanlık kalıyordu. Planlar yapıp ertelemiştim orada hata yaptığımı anladım. arka bahçe zifiri karanlıktı ve  hırsızlar kendilerini güzelce gizleyebildiler. 


Evinize Güvenlik  Kamerası kurabilirsiniz Fakat Hollanda'da Türkiye gibi 7/24 insanları izleyecek şekilde kamera sistemi kuramazsınız. Komşunuz yada mahalle komple şikayet edebilir. Size  o sistemi söktürüp hatta ceza bile ödettirebilir.

Evimizin Bahçesine Anker marka anlık bildirim gönderen kamera sistemi kurduk ama sadece bahçemizi görecek şekilde bunu konuşlandırdık.  Diğer yandan Ön kapıya da bir Kameralı kapı zili kurduk. Bu Zili Aksiyon halinde sürekli bildirim alarak yada her zile basışta size anlık bildirim gönderebilen sistem.  Flow yani sürekli izleme şeklinde bir kamera sistemi kuramıyorsunuz.  ( kurarsanızda kimseye söylemeyin ) 


Bahçeyi aydınlatan  hareket sensörlü ve Zamanlanabilen ışıklandırmalar kurdum. Evet çok geri kalınmış bir hamle ama kurdum.   Işıklandırma ciddi ciddi mühim.  Ben bunu dönemsel olarak ertelemiş ve es  geçmiştim ama siz yapmayın.  yine sabit saatlerde çalışan projektör kurdum. arka bahçe Ali sami Yen stadyumu gibi aydınlanıyordu ama komşular cızbız yapınca 100 watt olan projektörü 20 watta indirdim... Hollanda ilginç bi ülke. ışığın lümenini düşürdüm...  

Hırsızlık yapılan mandallı şekilde ( bi levye yada kalın bi tornavida ile ) açılan pencereyi vidalattım ve hiç açılmayacak seviye şeklinde silikonlattım.  Evim kiralık ama kendimi güvende hissetmek için bunu yaptım. Gerekirse evden  çıkarken ufak bi tazminat öderim ama bunu yapmak zorunda kaldım. 

Evin ön ve arka penceresine Kamera ile izlendiğini gösteren Stickerlar yapıştırdım. Bu Anker markası stickerları  kendi yolluyor onları kullandık.  Amaç kötü kişileri caydırmak en azından kendi evinizden uzaklaştırmak.

Yine Evinizin içine hareket sensörlü  Ev -içi kamera takabilirsiniz... Bize bunu Polis taviye etti ama ben ip kamerayı evimin içine özel hayatıma sokmak istemiyorum. ne kadar güvenli, kötü niyetli kişiler özel hayatınıza ulaşma şansları olabilir. siz dilerseniz bi tane dummy yada gerçek döner kameralı 50 euro civarı bir kameray yerleştirebilsiniz. Polis Hırsızları caydıracagını söyledi bize...


Evimize Smart Lambalarımız olduğu halde tatil modunu kullanmıyorduk onlara zamanlama kurduk. Evet 5 euroluk yada 15 euroluk smart lamba belirli saatlerde odayı ışıldatarak en azından evde birileri varmış havası estirebiliyor.  

Kimlik , Cüzdan , Pasaport ve değerli eşyalarınızı gözüken yerlere yada dolaplara koymayın.  Evinizde güvenli bulduğunuz bi yere koyabilirsiniz. Size Safe kutusu alın diyemem, kafasına koyan kötü kişiler her  şeyi götürebiliyor.    Aff edersiniz ama en boktan durum kötü şahısların sizin kimlik bilgilerinizi elde etmiş ve o bilgileri yine diledikleri kişiye satma kopyalama çoğaltma şeklinde kullandırabilecek oluşu fikri üzüyor. 


Evinizin anahtarını içerde bi yere bırakmayın. herifler ön kapıdan hoscakal bye diyerek sanki miafir gibi çıkıyorlarmış.... ( polis dedi ) 


Sigortadan tazminat.


Bu konuda şunu diyebilirim. Polisten tutanağınızı her yeri iyice araştırdıktan sonra bitirtip kopyasını alın bu kopyaları Sigorta şirketi isteyecek ona göre size bir  tazminat  teklifi sunacak. Kimlik kartlarınız, pasaportunuz  vs gitti ise onların masraflarını da ekleyin.   Sigorta şirketi sizinle bir fiyat  anlaşması  için telefon görüşmeleri yapıcaktır.  Size  % 100 yada % 60 gibi teklifler yapabilecek olup siz tam zararınızı tazmin etme çabasına durun. Sigorta tazminat işlemi de 1 hafta 10 gün sürdü ve belirli bir tazminat edindik.  Fakat evinizin verdiği güvensizlik hissi ve Sizin için manevi değeri olan değerli eşyaların gitmesi ve değerli evraklarınızın çalınması hissini silmiyor.


Umarım yazdıklarım gibi bir hırsızlık başınıza gelmez. Sizde benim gibi bir Göçmen iseniz en değerli evrakınız Pasaport vb  evrakları korumaya bakın. Hem Pasaportlar çabuk çıkmıyor hem  sadece TC vatandaşlığı ve oturum izni ile Yurt dışında yaşıyorsanız Pasaportunuz olmadan ülkenize gidip gelemiyorsunuz. Çok acı bir  durum.   çok değerli ziynet veya nakit bulundurmayın... Bizim zararımız 1000-2000 euro arası oldugu icin üzülmedik ama yüksek limitli zararı sigortanız öder mi onu bilmeme.... Bu konuda paylaşacaklarım bunlar. Siz böyle bu durum ile karşılaştınız mı yada Önerecekleriniz olursa  aşağıda yorumlara belirtin.  imla hataları aff ola.


Pekala Sağlık olsun. Yılmayacağız, dersler alıp  öğrenerek bu durumun üstesinden geleceğiz.


Hepinize Sağlık, Huzur ve mutlu yeni bir yıl dilerim.


Esen kalın


Andaç.





edit : 2023 juli






Yorumlar