Yurt dışında Pasaport Çaldırmak yada Kaybetmek - Republic Of Türkiye

 



copyright : Andaç Abi Dikkat : 

Republic of Türkiye

Selam Millet

Nasılsınız.

Bugün başlıkta da görüldüğü gibi Yurt dışında pasaportunuz çalınır yada kaybolursa neler oluyor onları yazmaya çalışacağım.


Malum geçen ay Evimizde gerçekleşen hırsızlık sonrası Eski ( hatıralarla dolu ) ve yeni pasaportumu  maalesef çalmışlardı. Sonrasında acilen pasaport çıkarmalıydım çünkü çift vatandaş olmadığım için acil bir durumda Türkiye'ye gidebiliyor ama geri dönemiyordum. Bunu birazdan detaylı açıklayacağım.

1- Kayıp yada Çalıntı ikisi de  kağıt üstünde '' Kayıp  '' olarak geçiyor

Umarım olmaz ama Yurt dışına Turist olarak gelip pasaportunuzu kaybeder veya çaldırırsanız  en kötü olay sonrası ilk iş günü Bulunduğunuz ülkedeki  Türkiye Cumhuriyeti Konsolosluğundan Pembe geçici pasaport alır ülkeye geri dönüş yapabilirsiniz.  Bu pasaportu girişte sizden Gümrük memuru geri alacaktır.

2- Göçmen  olarak geldiğinizde ve Bulunduğunuz ülkenin pasaportuna sahip değil iseniz burada bir sıkıntı sizi bekliyor.  Siz Eski pasaportunuzu iptali ve yeni pasaport başvurusu için Konsolosluktan randevu almak zorundasınız ve sonrasında başvurunuzu yapacaksınız. Kayıp yada çalıntı bir Pasaport teslim önceliği (  Bu ekstra ücret ödeme dileği bile de olsa )  maalesef mevcut değil. Bir çok AB ülkesinde bu özellik var.  Bence Bu konuda bi güncelleme düşünülmelidir. Belki benim acil seyahatim var ekstra ücret ödeyip öncelikli servis almak istiyorum.  Bu konuda Bimer'e yazacağım.   

Malum Türkiye'de de pasaport krizi gibi bir durum var.  Temmuz ayında başvurduğum pasaport şikayetlere rağmen bir 2 ay sonra ulaşmıştı...   Bu durumda da Acaba acil durum olur Türkiye'ye bir git-gel yapmam gerekir mi diye de uykusuz geceler geçirmedim değil.

3- Pasaportunuzun süresi dolacak ise de bence 3-4 ay evvelden başvurunuzu yapın ve stressiz takılın. ayrıca Pasaportunuza da sahip  çıkın. Ben TC pasaportunu kim çalmak ister gibi düşünürken kötü niyetli kişiler  öyle düşünmüyor ve sonra Siz o pasaportun ne kadar değerli ve önemli olduğunu anlıyorsunuz. Onu sarıp sarmalayın ve el üstünde tutun. Yurt dışında hayat damarınız gibidir T.C Pasaportu.

Pasaport çalındığında  bir gazeteye ilan verdim ama Konsolos çalışanı buna gerek olmadığını söyledi. Sanırım bir 20-30 Tl tuttu o ilanda.

Çalınan pasaportum bi 4 aylık ya var ya yoktu burada Eğer pasaportunuz çalındı ise Polis raporunuz ile gidiyorsunuz ( Hollanda ise Hollandaca olması yetiyor ) onun fotokopisini alıyorlar. Size burada tek avantaj Pasaportunuzun kalan yıl  çok ise  Defter parası ödüyorsunuz. Atıyorum geçen sene 98 euro gibi olan pasaport için bie 20-30 Euro para verdim. Şaşırdım bi 100 euro bekliyordum ama 


Pasaport çıkartmayı hızlandırmak : 


Bunun için Türkiye'de Alo 199 var yada şikayetvar.com adlı siteden şikayette bulunabilirsiniz. Cidden faydasıu oluyor. Yoksa E-devlet üzerinden bakıyorsunuz hala ve hala   '' Pasaportunuz basım öncesi kontrol aşamasındadır  ''   gibi  yazı görüyorsunuz. Sonra PAsaportunuz Dış işleri temsilcisine teslim edildi yazısı görüyorsunuz ben bunu bi 2 hafta gördüm . Konsolosluğa her hafta 2 defa email attım ve hepsinde bizden Email alıcaksınız bekleyin gibisinden deselerde ben son 6 aydaki başvurularımda pasaportum ile ilgili güncelleme hakkında email almadım ( yada gelmiyor ) 


Gereksiz bi bilgi : Pasaportunuz yenilenince  Numarası da yenileniyor. 

Şimdilik bu kadar. Umarım sizin başınıza gelmez. Gelirse de durum bundan ibaret.


Hepinize güvenli güzel günler.


Andaç.




Hollanda Rotterdam Konsolosluk 

Adres: Westblaak 2, 3012 KK Rotterdam
Saatler: 

Yorumlar