Bana biraz müsaade... Hollanda için Kırmızı Alarm... Code Rood ! PaydosDutch

 


Görseller telif hakkına tabi olabilir




Selam Millet. 

Umarım  Siz ve aileniz  için herşey yolundadır.  Başlıktan da anlaşıldığı gibi blog PEAK  yapıcağı kadar yaptı  ve Bende az çok birşeyler paylaştım. Blog'umu iyi okursanız ve  incelerseniz Hollanda'ya geliceklere  ağırlıklı resmi kaynaklarla donatılmış bilgiler içeriyor. 


Yine Hollanda'ya aile Birleşimi, yarın bigün açılırsa Şengen vizesi, MVV vizesi, Uzun kalış vizesi vs vs vizeler ve Öğrencilik Çalışma  ile alakalı bilgiler serpiştirdim...  


Hollanda kültürü, Ehliyet alma, Çalışma ve zorlukları, Güzellikleri  ve bi ton bilgi ekledim. Her  ülke gibi çalışmayınca Hollanda'da hayat zor.  Türkiye'de olduğu gibi Hollanda da  Oto kontrol mevcut. Mesela gider ayak size bir resim atıcam.


En üstteki benim ve alttaki ise  anlaşılacağı gibi ( Kokteylden anlamışsınızzdır ) Hollanda Kralı... Kendisi Resimde Prinsjedag için  konuşma ezerberi çalışıyor ...  ( no prompter ) 

Bende sponsorlardan alınmış bir UNOX bere mevcut. Unox ise her yıl  meşhur plaj Scheveningen'de ( Den haag'ta ) düzenlenen yeni yılda suya girme sponsoru..  o güne Nieuwjaarsduik deniyor... o soğukta girenlere bere  vb . ve  kendi üretimleri sıcak çorba vb. veriyor.



                                         Kaynak Youtube /  SPOT Kanalı.

 

Benim Sandalyem ve Sehpam ve Sehpam üzerindeki Su sıkmaya yarayan zamazingo ise  Action marka.. Daha ucuzu 2.el oluyor. Yine benim çiçekler nerdeyse hepsi kendi çıkmış duvar kenarında çicekler..   Ufak şans cüceleri ise yine ucuz bi yerden alınmış bize gelmiş hediyeler.. 

 Elimde ise Double Drank denilen bir içecek. iki ayrı meyve aromalı oluyor. Elimdeki ise Elma ve Şeftali aromalı. Yine diğer elimde Çocuk masal kitabı var...   Şortum L marka  ve Tişörtüm hanımın X marka tişörtü... Terlikler de hanımıma ait.. Bu kadar detay yeterli.. 


Kral'ın Tahtı ( kokteyli )  yetiyor ... Ben Yorumsuz bırakıyorum..


Ben o fotoğrafı Twitter'e ünlü haber kanalları da dahil prinsjesdag diye twitledim  ( Nos, RTL7) 3 kez ama 1 like aldı. Amerika'da ( USA )  yada ingiltere'de (UK)  belki ana haber'e çıkar ve viral olurdu... Hatta belki abartıyorsun Andaç diyeceksiniz ama  Türkiye de bile olabilirdi..  Tabii twit hit olmadı diye de değil bu serzenişim... 

Bu ülkede acaip bir Oto Kontrol var.. Söz konusu  Kral ise akan sular duruyor. Yine birşey daha ekliyeceğim, Kralın yanılmıyorsam  Arjantinli eşinden olan 3. sevgili kızı 18 yaşına basıcak ve buna otomatikmen 107.000 euro hesabına getiricek. yine bu kral ile ilgili 2017 de yapılmış bir haber ekliyorum buraya.. Nl times- 41.4 milyon euro  haber kaynağı çok mehşhur site  Business insider.   birde Türkçe kaynak radyo deniz / Bu siteyi ilk defa duydum


Yani kısaca Sevgili Kral ve aile masrafları bu ülkeye 41.4 milyon euro'ya mal oluyor..  Buda yıllık... yani Prensesimiz Amalia sadece 18 yaşına bastı diye 107.000,00 euro'yu ( yüzyedibineuro ) hak edicek ve hesabına işleyecek...

Size  seversin sevmezsin ama BBC/Türkçe nin yaptığı bi gerçek haberdir bu... Hangi TV kanalında duydunuz...  Hollanda da biliniyor ama Tv'lerde ısıtılıp verilmiyor...  Prenses amalia 18 yaşında günlük 4000 euro kazanıcak... Hiç birşey yapmadan... 



Şimdi Andaç Abi'niz Hollanda'ya geldiğinde de  Ne Türkiye'yi yericek nede  Hollandayı Övmek için burada olmadığını belirtmiştim ve  öyle de oldu.  ( bazıları Türkiye över bazıları ise YERER ,  çok prim yapıyor çünkü ) 

Benim  bazı Yazılarım  belki ileride bana hem Türkiye hem de Hollanda tarafından   Yol , su , elektrik gibi yaptırımlar doğurabileceğini düşündüğümden, Yine ileride bir baba adayı olarak çocuğumu babası ve Değerli Annesi  ile büyütmek istediğimden  , eğer yazarsam isteğe yönelik bir şeyler karalayabileceğimi ama gerek olmazsa çok güzel bir anı olarak kenarıda bekleyeceğini, Eğer site  otomatik silinmezse yine bu tarafa gelicek o güzel modern  ve ülkemin geleceği parlak insanlarına hafif bi  rehber olabileceğini düşünüyorum. Hepsini saygı ve sevgi ile selamlıyorum. Başarılar diliyorum.

Hollanda'da Pandemi nedeni ile açıklanan enflasyondan 4 kat fazla ortalama 10-12% enflasyon var.  Temmuz ayı için açıklana 1,7 imiş... Burada nasıl bi sepet var onu da bilmek isterim. Ben düz  2019 ile 2020 arasınd aaçık ara fark var.  açıklananlar ise gülünç..  Yine  Hollanda'da yaşadığım yerdeki belediye başkanı geçen Düğün yapmış ve bi ton adam çağırmış  bu , çok ama çok eleştirildi... Eğitim şart... yorumsuz... 

Pandemi her ülkeyi etkiledi ve Yeni bir Dünya sistemi getiriyor... Ekonomi her yerde sorunlu... kimisine etkileri daha az oldu tabi... Almanya ve Hollanda daha güçlü ülkeler  mesela ama bi sürü önlem ve extra vergi sigorta vs çıkması  an meselesi... Az evvel NOS Hollanda'yı  ekonomik olarak Kara günler mi bekliyor acaba diye bi twit attı..   Neyse konuyu  dağıtmayalım...

Hollanda'ya gelmek isteyen ve yolda olanlar buyursunlar. Yine bu ülkenin tapusu bende değil  herkes gelsin isterim. Gelince ama bizi iyi tanıtın olabiliyorsa buraya adapte olun lütfen . Burdaki imajı değiştirin ve elinizden geleni yapın.  En azından 2020 yılı buna bir sebep olsun.  


Pozitif olun ve isyan etmeyin.. Çalışıp üretmeli..  Bugün 2500 tl para değil diyen genç, başla birikim yap bence...  Sana sözüm budur.  Sözüm ona Mühendise bu fiyatı öneren Patron'a elini  vicdanına koy diyorum.  

Mesut Çevik'in bu videosu çok hoşuma gitti. Herşeyi çok ama çok özetliyor. Videonun lütfen sonuna kadar izleyin. Benim de duygularıma tercüme olmuş.


Davulun sesi uzaktan   hoş ... demeyin, Bende oralardan başladım..  Bende 2 tane üniversite  mezunu olarak , yabancı dil bilerek asgari ücretten biraz fazla alıyordum. Ama sisteme isyan edip ev ahalinden geçinmek ise çalışkan Türkiye Milletine yakışmayacağını yine haddim olmayarak belirtmek isterim. Çalışın  ve hakkınızı da arayın.  Şuan buradan yazmamın nedeni beni hayat 36 yaşında buraya getirdi. 2011den beri  Yurt dışına onlarca defa gidip geldim...  ilk şansımda kaçak  kalır yada evlenip  de  kalabilirdim de. şuan mucizeler ile dolu hayat bizi buraya getirdi.


son olarak :


Hollanda'da yaşamaktan memnunum...

Çünkü : insanlar mesafeli. Bu benim hoşuma gidiyor ama Sen arkadaş canlısı isen yalnız kalırsın . Arkadaşlık kurul(a)muyor...  Kişiden kişiye değişebilir bu... 

Çünkü : iyi kötü asgari ücretle iki kişi çalışıp mutfağımız doluyor ve  tatil yapabiliyoruz.  Az çalışma saati var kendine çok zaman ayırıyorsun.. Müşterilerime hayatımdan bezmiş bi surat ile bakmıyorum bu yüzden. 

Çünkü : ileride doğucak çocuğumun daha da iyi eğitim alacağını düşünüyorum. ( umarım ) 

Çünkü : Yine çocuk bir kaç dil öğrenerek büyüyecek.. Ben burada olmasamda öyle büyütürm o ayrı ama işim kolaylaşıcak. 

Çünkü : bir 100 gramlık telefona araba parası vermiyor, 2. el fiyatları çok düşük ve satın alma gücün  oluyor...  Action gibi yerlerden evinizi kalitesiz de olsa incik boncuk düzüyorsunuz .  Ama Tesla benim için bir 10 yıl daha hayal.. Bu asgari ücret ve vergiler ile..  ( MVV long stay nitelikli iş gücü sahipleri çok daha güzel maaş alıcaklar tabi ) 

Çünkü:  insanlar dip dipe , diz dize yaşamıyor. 18 milyon insan ben burada Amsterdam ve Rotterdam'ı vb çıkarırsak  herkes köy köy yaşıyor...  uzak  ve mesafeli.. apartmanda yaşamak lüks değil ...

Çünkü : Adam kayırma, Torpil ,  pozitif ayrımcılık  hemen hemen yok..  Hak edenin genelde işi aldığı mecra.


Çünkü : Trafik düzenli..  Geçiş hakkı vs herşey nerdeyse 99% tıkırında..  Türkiye'ye döndüğüm de ise ise kalp krizi geçiriyorum . Sinyal verip önüne kırıyorlar halbuki Yol müsait değilse neden sinyal veriyorsun..  Bunun gibi  yüzlerce örnek var.. Burada çocuğu okula bisikletle yolla akşam geri döner.. kendi yolu olduğu için değil bazen ana yol üzerinden döner kavşakta da geçiyorlar hep geçiş üstünlükleri vs var... 

Çünkü : Benim gibi Homidi gırtlak iseniz bi sürü Dünya mutfağındaki ürünlere uygun fiyatlı ( şimdilik ) ulaşabiliyor ve deneme  şansım oluyorç Türkiye gibi 3 tarafı deniz ile çevrili bir ülke'de balığın pahalı olması ve hatta 90% Asya'da kalan güzel ülkemde Asya yemekleri ve Sushi'nin çok pahalı olmasını hala anlıyamıyorum.

Çünkü : Tek bir çalışan ve asgari ücret civarı bir ücret alıyorsan devlet/ belediye şartlara  uyumluluk  ile beraber size biraz yardım eder.  Şuan bu şartlara uymuyorum.. 

Çünkü : Abi ,abla gibi kişilere Bey Müdürüm vs gibi konuşma tipleri yok. ( Geçen Defacto'da çalışan güzel kız, A arkadaş değiştiricek dedi sonra Arkadaş dediğime bakmayın müdürüm menejerim o dedi  bunun gibisinden düzeltmeye çalıştı... Bunlara gerek yok... ) Burada patrona Andaç nasılsınız ?  der geçersiniz. kimse alınmaz ... hatta  ben birine Siz dediğimde yada bayım hanımım gibi hitaplarda artık müşteri yada kişi yaa o kadar yaşlımıyız yada  lütfen öyle deme diyorlar... 

Çünkü:  Hollanda tarihsel olarak Türkiye'nin birşeyi olamaz ama çevre olarak çok güzel. çicekler böcekler börtü böcek ve nehirler.. 

Hollandayı Sevmiyorum 

Çünkü :  bi ton Sigorta ödüyorum ve karşılığını almadığım gibi çok daha zamlanacağını duydum. Zorunlu olmasa yaptırmam ayrıca Fiziksel bir iş yapmayor olsam ödediğim fizyoterapi diş vs seçeneklerini  kaldırır daha az prim öderim. Basic yani başlagıc bi paket 105 euro civarı benimkisi yaklasık 160 euro... he bişeye yaramıyor o ayrı .. Kendi sigortanı kendin  öde bana ters geliyor..

Çünkü : ileride doğucak çocuğuma Arapça, Türkçe veya  Hollanda'ya çok  yabancı bir isim verirsem ayrımcılığa uğraması muhtemel... AA Haber şeysi yani iş başvurusunda ismi ile direk elenebilir.. bu test edilmiş bir araştırma..  soyadım Avrupai bi soyad o yüzden çocuk benim Soyadımı alıcak. isteseydim hanım Hollandalı ve onun soyad'ını aldırtabilirdim.  Yani Bu tarz bi ayrımcılık yaşanabiliyor umarım ileride bunlar  komple gider daha da güzel bi ülke olur Hollanda... 

Çünkü : Hollandaca çok kötü ve gereksiz bir dil. Ama konuşmam da gerek. Adaptasyon ve  karşılığını almam için  şart.  Keşke Anadil ingilizce vs olsaymış yada Ispanyolca yani eski bağlı oldukları ispanya...  16. yy ortalarından bahsediyorum.. Ama tabi kendi dili de olmak ayrı ve özel  birşey.. çok  Eleştirmek istemem sadece daha yalın ve okunuşu kolay bi dil çıkarabilirlermiş. ingilizce konuşmaya çalışıp yazılanı okuyamamış gibi ve Almanca biraz Fransızca ve Frizce gibi dillerin kombinasyonu mevcut... 

Çünkü:  ulaşım  pahalı.. çok pahalı... Arkadaşım diyor senin yerinde olsam her haftasonu Amsterdam'dayım.. Burası Türkiye değil atla kafana göre çık,  bi yere bedava park et ,  gez ne bulursan ye iç...  Her şeyin yeri saati vakti ödemesi var.. Plansız bi hayat yok... Plansızlık diye birşey yok burada !!! Park pahalı. Hastane'de yakınını ziyaret et ona bile bi ton park parası öde...  Amsterdam  10 dakikada 1.20 cent yazar park yapmak... Araba bişi oldu giderken kaza mı oldu sorun mu var pahalı... o yüzden Arabana iyi bak. Yyani arabanı da idareli KM kullanman lazım...  Arabana iyi bak... Senede  7-8 bin km yapmışız bu sene çok binmişiz hanım diyorum..  hatta bugün Sene sonu APK yani vizesi var arabanın en çok bakılan yer olan silgeç aldık Action'dan ve kendimiz değiştiricez ( 2 tanesi  11 euro )

Çünkü  : Arkadaşlık kuramazsınız. Ayrıca abartmıyorum  Hollanda'daki  diğer Türkler ile de anlaşamazsınız. Farklısınız.  Siz Göçmen yada Expatsınız... Başka bir kategori..


Çünkü : Pahalı ! Süpermarket fiyatları  ve Action  gibi mağazaların fiyatları sizi kandırmasın yada alkol fiyatları.. Hollanda'da hayat pahalıdır ! Her gece   Dışarıda  ve restoranlarda da  gezemezsiniz. Hollanda pahalı bir ülkedir.. Eğitim de paralı ve pahalıdır..  Özellikle Üniversite...


Çünkü : Fiziksel işler çok tempoludur belinizi büker. Arazi olamazsınız...  Siz belki az maaşa calısıyorum ediyorum  bu diyebilirsiniz Türkiye'de ama  dükkanda müşteri yok diye de akşama kadar lak lak yapılamaz burada. Alırsın eline kova bişi silersin. Yada biri sildirir... Her saatin ve dakikanın karşılığını patronunuz görmek ister.  Bunu uluslarası çalışan kişilerin kesin  bi fikri olabilir bu konuda.  işten kaçan biri değilim ama Türkiye'deki tempo ile burayı karıştırmayın... Bilen bilir.  


Çünkü :  iş veren yemeğini ödemez. Peynir ekmek Kruvasan frikandel ( helal ) sosisli , cikolatalı veya peynirli kruvasan yada ekmek arası birşeyler yersiniz.  eskilerin deyimi ile iş'e bildiğin sefer tası veya Azık götürürsünüz..  bunu  Namodern bulduğumu belirtmek isterim nasıl bir ev hanımı akşam eve dönüp yada evinde iken bu akşam ne pişirsem diye düşünüyorsa siz öğle ve sabahı da düşünmeniz gerekiyor.. bu mesela beni yoruyor...  ( Sadece  mesai de akşama kalırsanız 2-3 euro öderler  yad abir restorandaysanız ya indirim olur yada kalanlardan belki şanslı iseniz  birşeyler vermek isteyebilirler ( belkiii )  )


Çünkü : Zart zurt vergisi... Evet bir ton  vergi. Suyu temizledik vergisi, Araba aylık taşıt vergisi,  Araba aylık sigorta vergisi, çöp atma vergisi, ( torbası 1 küsür euro )  yeni  şöförsün daha çok vergi , vergi oğlu vergi, tatil parasına ek vergi , sene sonu ayrı bi ekstra vergi..  ismini vs şimdi  haturlayamadığım vergiler.  Andaç her güzelin kusur var diyeceksin ama eğrisi  ve doğrusu ile yazmak lazım.. Bilmeden yada Köln'deki yada  Rotterdamdaki Emmioğlu ağzı ile konuşmamak lazım... Beyniniz yanar Alim Allah... Anlıyamazsınız. Amsterdamda/vergiler kaynakça

Yukarıda olumlu olumsuzlara eklenebilir çıkarabilir. bi anda yazdım geçtim...  Hatta blog yazmaya devam etsem sanki aynı şeyleri tekrar tekrar edip durucam gibi.. ileride Sinterklaas  var sonra Noel, Bu arada Sinterklaas bi yere gidicek ama gizli tutulucakmış, önceden haber verilir ve  orda ahali bekler şakşak yapar eğlenilirdi. Tabi bu  Sinterklaas meselesini de anlıyorum. o konuda da yazdım.  o blog - Sinterklaas/ Andaç  




Almanya için Sayın Oktan  Erdikmen'i takip edin. hem Almanya ve Ab hakkında bir çok bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.


Size gider ayak Hollanda ile alakalı haberleri mesela Platform Dergisi'ne bakarak öğreniyorum. 

O Güzel Haber sitesi/takip edin


Kırmızı Alarm !!!! Code Rood ! 

Haber Nos.NL


işyerimizde hasta olan elemanlar, burnu akan , öksürenler.. Bir kaç eleman bu yüzden eve yollanıyor ama teste girilmiyor  Neden mi? ya pozitif çıkarsa komple marketi mi karantinaya alıcaksın? Zararı bi düşün...  

Ben şuan Hollanda'nın  beni yaptığı  test ile negatif çıktım ve   bana evde  10 gün evde karantinada kal demesi iki yüzlülüğü gibisi yok..  ( tatilimden yiyor, Eğer çalışıyor olsam maaşımdan kesilicekti.. ) 

Bu arada son dakika !!!

 Hollanda için  Belçika ve Almanya kırmızı Alarm verdi..  Yani Kuzey ve Güney Hollanda'ya gidilmemeli. Tüm yoğun nufüs ve ekonomi burada işliyor... Bilmeyenler için Amsterdam ve  Rotterdam gibi şehirlerin olduğu bölümler...  Belçika için bugün saat 16:00 dan itibaren başlıyor. Almanya dün geceden itibaren Kırmızı alarmı işletmeye başladı. şöförler ve işi olanlar gelebiliyor ama Turistik veya kafasına göre gidenler  geri dönüşte hem teste girmek zorundalar hem de karantinada kalmak zorundalar... 


Orada daha Türkiye'de  haberi edilmeyen çok şey var. Kadın cinayetleri burda da var.. Maalesef baktığınızda bizim pasaportu taşıyan  kişiler.. Maalesef diyorum çok üzgünüm. 


Andaç Sosyal mesajı hiç sevmez FAKAT  : Kadına şiddete dünyanın heryerinde HAYIR



Her nerede iseniz Sağlıklı Huzurlu ve geleceğe umutlu günler diliyorum. Hollanda ile alakalı sevdiğim şeyleri Türkiye'de önce kendimizden başlıyıp elde ederiz umarım.


Saygılı , hoşgörülü , Hak yenilmeyen bir  Türkiye olsun... Ayrıca Pandemi de bi an önce bitsin yada aşısı bulunsun.. Şimdiden  doğacak çocuklarınıza  sağlık ve ailelerinize sağlık ve huzur diliyorum. ( pandemi döneminde  Türkiye'de bulunduğum dönemde n95 maske kullandım ve herkese tavsiye ederim. pahalılar ama işi görüyorlar.

Bu zamana kadar blog'a verdiğiniz ilgi ve alaka içinde size minnettarım.  Özellikle Ekşi Sözlük yazarları ve çaylakları...  Belki bu blog ile yeni açmak istediğim bir blog  yada projeler için yapmam yada yapmamam gerekenleri biraz öğetti diyebilirim ve  Bundan ders çıkarayım. 


Kendinize iyi bakın


Selamlar Sevgiler.

Andaç . 


not  : Sürç-ü lisan ettiysek affola!



Görseller telif hakkına tabi olabilir


Yorumlar