Hollanda'da Kendi Sigortanızı Ödeme Deneyimine Hoş Geldiniz! Sigorta (Zorg ) Nasıl yaptırılır nasıl Seçilir?



©
Merhabalar. Hollandaca  '' sigorta '' anlamındaki kelimemiz ' Zorg ' ( yazıldığı gibi okuyoruz )

Sigorta yapmamız için öncelikle bir BSN numarasına ihtiyacımız var. bunu da ayrı bir blog'da anlatıcağım.

Hollanda'ya yaşamaya gelir gelmez sigorta yaptırmak zorundasınız. Benim ihtiyacım olmaz demeyin, Hollanda'da sigortanız olsa bile bazı durumlar sigorta kapsamında kalabiliyor ve buda yıl sonu istenmeyen ekstra faturalar evinize gelmesi demek. önceden söyleyeyim : Hollanda'ya veya buradaki bir şirket'e olan borcunuz belki taksitlendirebilir; fakat Türkiye'deki gibi 5-10 yıl sonra ertelerim o borç silinir gibi düşünmeyin. ( Hollanda'ya Hoş Geldiniz)

Kötü bir haber : Hollanda'da sigortamızı işveren değil ; maalesef biz ödüyoruz. Ama blog sonunda iyi de bir haberim olacak , sabırla yazıyı okuyalım lütfen.

Hollanda'da sigorta ile alakalı bilgi edinmek için ( kendi belediyenizden yada en yakın hastaneden Türkçe ( dileyene Arapça ve ingilizce)  broşür  edinebilirsiniz. Ve unutmayın: Bu Sigorta ( Zorg ) Zorunlu!



Burada Hollandaca resmi kaynak bu sigorta hakkında. internette bu TR'deki sigortam.net gibi (reklam değildir ) web siteleri var oradan istediğiniz Sigorta paketinizi oluşturup alabilirsiniz.

yani içinde mesela Sadece Dahiliye olan ( genel ) bir sigorta 90 Euro'dan başlar.
içine 10-15 daha verip 400 euroya varan bir diş tedavisi
içine 10-15 euro daha ekleyip bir 10 seans fizyoterapi gibi diğer eklemelerde bulunabilirsiniz.
atıyorum ayda bir 160 Euro gibi bir ücret ödeyip herşey dahil bir paket'te almak isteyebilirsiniz.

Gelelim iyi haber'e

iyi haber ise Hollanda'da belirli bir gelirin altında gruplar devletten sigorta yardımı alırlar.

örneğin kendi paketim herşey dahil ve ( reklam olmasın diye isim vermiyeyim ) X şirketi 155 euro'ya tatil sigortası ( TR'yi de kapsıyor ) diş muayenesi ( 500 euro'ya kadar) 11 seans fizyo, Genel vb sigortaların tamamının ben ödüyorsamda devlet bana 85 euro gibi parayı iade ediyor.

sigortanızı seçmek için internete ( google amca'ya ' Kies Zorg ' ) yazın ve istediğiniz bir siteden paketinizi oluşturun.örnek 1 , örnek 2  örnek 3bu örnek siteler fiyat bilgisi vermek amaçlıdır. Sigorta şirketlerinin isimleri tek tek ucuz uçak bulur gibi karşınıza çıkıcaktır.  Bizde Tüm siteleri tarayıp bütçemize uygun olanı seçiyoruz, Hanım Hollandalı olduğu için daha kötü tecrübeler yaşadığı şirketleri eliyoruz ( sürpriz yıl sonu ekstra faturalı sigorta şirketleri... )

Çok önemli not : Sigortamızı yaptırıyoruz ama sigorta şirketimizden memnun değiliz. Sigortamızı mutlaka ama mutlaka en geç yıl sonu aralık ayı değişimini yapıyoruz. ve değiştirdiğimizi eski sigorta şirketimize Yazılı olarak, Email , mektup buna ek telefonla bildiriyoruz. Hollanda her şeyin rutin'de ve/veya dört dörtlük gittiği bir ülke olamayabiliyor bazen. o yüzden daima double check ( kontrolü elden bırakmayalım ) ediyoruz.

Umarım hastanelere işiniz düşmeden Güzel Hollanda'nın tadını çıkarıcaksınız.

Saygılarımla

Andaç Abi.




Not : Kullanılan resimler telif hakkına sahip olabilir© 


Yorumlar

  1. Merhabalar,

    Ekşi sözlükte yorumunuzu gördüm. Güzel içerikler oluşturmuşsunuz. Hem sizi motive etmek amaçlı, hem de bir kaç sorum için yorum yapmak istedim.

    Ben Ankara'da güzel bir firma'da Yazılım üzerine çalışıyorum. (1 yıl). Hem Türkiye gündeminden uzaklaşmak, hem de yeni arayışlara girmek istememle kendimi yurtdışını araştırırken buldum :).

    6-7 ay önce bir iş teklifi almıştım hollanda'da Alkmaar'da bir firmadan. 40.000€ + visa desteği + daire'de yardımcı olacaklardı. Fakat özellikle ingilizce seviyemden kaynaklı reddetmiştim. Neyse sorularıma döneyim.

    -> thetax.nl sitesinden net maaşı bulmaya çalışıyordum. Burada social security seçeneği var ve seçince +6000€ fark oluşturuyor ( 1 yıl için ). Biraz detay verebilir misiniz acaba bu konu hakkında ?

    -> Ayrıca 40.000€ sizce nasıl bir ücret ? Araştırmalarım sonucu hollanda'da (özellikle Amsterdam) ev kiraları harici pek bir gider olmuyor. Kısa bir süre sonra kız arkadaşımlada evlenip yanıma geleceği için bir çift olarak düşünüyorum bu fiyatı.

    Teşekkürler :)

    Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öncelikle Blog'a olan ilgiden dolayı çok teşekkür ederim. Ekşi'den de dostlar yazıyordu onları bu tarafa yönlendirmeye çalışıyorum ki herkes yorumları görsün belki de akıllarındaki sorular zaten sorulmuş ve cevapları yazılmış olabilir.

      Neyse efendim yıllık 40.000 - 50.000 euro çok güzel ücret. kaç saat çalışma saati vardı ?? bir süpermarket genel müdürü de alsa alsa bu kadar alır yada bir öğretmen maaşı senede 30-40 bin euro arasıdır. thetax.nl de 600 Euro fark bulmuşsunuz ama sizlik bu durum yok gibi, Şirket sizin adınıza başvurduğu için kaybınız yok. Onlar yeterli olan değer ile başvuru yapmalı yani onların bu iş için avukatı ve gerekli donanıma sahip akıl adamları mevcuttur. ( mevzuatı bilen adamlar )
      Kız arkadaşınız ile evlenince 30% vergi indirimli hem ehliyetinizi değiştirme fırsatınız olucaktır. ( not : eş adayınızın ehliyeti yoksa hemen alsın burda birebir değiştirme fırsatını kaçırmayın yoksa kişi başı 2000 euro ona ekstra masraf yazarsınız ayrıca aylar süren ehliyet alma süreci ) Amsterdam merkezde yaşamanıza gerek yok, yakın bi yerde yaşayıp ( amstel gibi , hoofdorp gibi yada haarlem gibi ) hem kira daha ucuz , hemde aylık tren kartı ile ucuz git gel yaparsınız. MVV Nitelikli başvuru için bu yazıya tekrar bakın ve iş teklifini tekrar değerlendirmeniz mantıklı gibi duruyor. https://undutchabi.blogspot.com/2019/07/hollanda-cok-yetenekli-gocmen-program.html?showComment=1563471604324#c3335423432094245791 ayrıca ingilizceme güvenmiyorum dediniz, burada hem ingilizceniz hemde hollandacanızı geliştirmeniz için gerçek bir yaşam alanı ( multi kültürel bir ülke ) kurs ile pekiştirirsiniz. alacağınız maaş size ve eşinize çocuklarınıza da yeticek ve birikim yapmanıza da yardımcı olucaktır. Saygılarımla Andaç.

      Sil
    2. Merhaba yorumunuz ve bilgiler için teşekkürler :).

      Açıkcası çok detay sormamıştım, reddetmek yerine ileri bir tarihe atamıştım teklifi :). İngilizce seviyem şu an intermediate - upper aralığında. Yani oraya gelsem çok fazla sıkıntı çekmeden gündelik kısımları hallederim. Problem, mülakat ve işyeri sürecinde :). Writing'de felan bir problemim yok fakat özellikle Speaking'de bir hayli yolum var. Şu an için ingilizceme çok odaklanmaya başladım. 1-2 ay içerisinde Almanya ve Hollanda üzerine iş başvurularında bulunacağım.

      Çok teşekkürler.
      Saygılarımla

      Sil
    3. Merhaba, Ertelemen süper olmuş, Şuan en azından önünü daha iyi görüp yurtdışına yerleşme işine daha bir odaklandığını anlıyabiliyorum ki doğru da düşünüyorsun. Almanya ve Belçika hakkında da bir sürü duyum alıyorum ama Hollanda'yı 1. sıraya yerleştirmen daha mantıklı olur. ingilizce'yi hiç dert etme. Önemli ama 2-3 ayda ilerliyecektir ( benim ise hollandaca öğrenme başlamam ile geriliyor , ingiliz geliyor adama hollandaca açıklıyorum sonra dur bu ingiliz lan diyorum ingilizce'ye dönüyorum. ) Ben sürekli 90% Hollanda'ca konuşulan bir ortamda olduğum için ama mesela Amsterdam'da bir otele gittim resepsiyonistler hollandaca h'sini bilmiyordu ve garipsemiştim. hep ingilizce konuşursan bunu dert etme ama en güzeli yaşadığın yerin dilini öğrenip onları önemsediğini göstermen ile bonus puanlar topluyorsunuz. neyse konuyu dağıtmıyayım size ve partnerinize bol şans diliyorum. Esen kalın. / Andaç.

      Sil
    4. Çok teşekkürler tekrardan. Gideceğim ülke netleşirse oranın yerel dilinede başlayacağım :).

      Sağlıcakla kalın.

      Sil
  2. Merhabalar,

    Nijmegen'den bir firmadan yıllık 76.000 EUR'luk bir teklif aldım. Bana gönderdikleri proforma bordroda elime geçecek miktar pension kesintileri kesildiğinde 4300 EUR kadar görünüyor aylık. Bu miktar Hollanda için iyi midir ? Eşim ve bebeğimizle gelmeyi düşünüyoruz. Bir de sağlık sistemi ile ilgili genel izlenim olumsuz, siz ne düşünüyorsunuz ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar. Geç yanıt attığım için kusura bakmayın, ehliyet sınavı ile meşguldum. 4300 euro hollanda için ( mesela 4 kişilik aile için bile süper bi maaş ) Hollanda'da öğretmenler bile bu kadar almıyor desem yeridir. Sağlık sistemi dediğiniz gibi hayatımda gördüğüm tecrübe ettiğim en kötü sistem. ingiltere'de de yaşadım ama bu kadar kötüsünü görmedim. gördüğüm en iyi sistem de Türkiye idi. sağlık sistemi ile alakalı bir blog açıp detay vericem ama hassas olduğunuz konu hakkında doğru bilgi edinmişsiniz. bi kaç kötü yanını söyliyeyim .sürekli randevu. mesela Allah göstermesin Acillik durumunuz var telefondaki adam standard kalıp soruları soruyor. diyor ki alkol aldın mı . bilmediğin bi hap aldın mı... bi sürü soru soruyor . ulan acillik durumumuz var tek yapman gereken bana onay verip benim hastaneye gitmem. yine Allah göstermesin ölümcül bi durum da ise helikopter gönderiyorlar. sen arabana basıp doktora yada hastaneye gidemiyorsun. öyle gidersen yıl sonu haşırt bi fatura geliyor. düz ana sağlığı dediğimiz yerler de randevu ile çalışıyor ve tedavi nerdeyse yok. he paynı cevap. parasetamol al ! antibiotik yada yüksek dozlu ilaçlar yok. sürekli parasetamol , ibuprofen gibi şeyler. parmağım çıkmıştı ve bana dahiliye doktoru diyor ki birşeyin yok, diyorum röntgen , gerek yok iyisin sıcak kompres yap diyor ve çalışmak istiyorsan çalış diyor. 2 kez bu tarz işim düştü ve bana parasetamol veriyorlar yine hanımın boynunda bi ağrı vardı 3 ay sonraya MR için randevu alabildi. ciddi bi sorun olabilir deyip ; 3 ay sonrasına MR randevusu veriyorlar. neyse bu konuda blog açacağım için burda herşeyi anlatmıyayım. Hollanda'yı beğenir ve yeterli birikimi yaparsınız. Hollanda herşeyin 4 - 4 lük gittiği bir ülke olmadığını kibarca hatırlatırım. Saygılarımla. Andaç.

      Sil
    2. Detaylı cevabınız için çok teşekkür ederim, saygılarımla.

      Sil

Yorum Gönder

Merhabalar. Bloga gösterdiğiniz ilgi için teşekkür ederim. En kısa zamanda size geri dönüş yapmaya çalışıcam.

Saygılarımla.

Andaç Abi.