Hollanda'da Ehliyet Almam Gerek mi? - Türkiye'den aldığım Ehliyeti Nasıl Değiştiririm? Hollanda'da Araba Almak! CBR Türkçe Çalışma Soruları , 2todrive ,

Merhabalar.

©

For english  press 9 ( Reddit hesabım )


Yine non stop blog'lama ile devam ediyoruz.  Hollandaca  ' Rijbewijs  ' ( Raybeways)  Ehliyet-  ' sürücü lisansı '  anlamındadır. Hollanda'da Ehliyet ilgili sorularınız var ise Doğru yerdesiniz.
Ehliyet alamanız için burada  bir Oturum Kartı'nıza ihtiyaç var. kartı alıp belediye'ye de adres bilgilerimizi de tamamlamış olalım. bir başka başlıkta konuşacağım digid'e de kaydolmanız gerek ve bir BSN - Vatandaşlık Numarası numaranız gerekecektir. buraya kaydoluyorsunuz ve şifreniz evinize 1 hafta içerisinde geliyor. bu süreci göze alın. digid kısaca bizdeki bildiğin e-devlet gibi bir olay. onu başka bir başlıkta anlatmak isterim. Cbr için buradan
https://www.cbr.nl/nl.htm Randevu alıyorsunuz. Ödemeyi de hollanda’nın meşhur “ ideal “ sistemi ile güvenlice yapabiliyorsunuz.
Kafanız şimdiden karıştıysa e-mail atın.

Öncelikle bir iyi birde kötü haberim var.

Kötü haberden başlıyayım, Hollanda'ya yaşamaya geldiyseniz Ehliyetiniz ancak 6 ay kadar geçerli olacaktır. Ayrıca Hollanda'da araba sürmeniz Türkiye'deki gibi kolay olmayacaktır. Bunun nedeni Güzel ülkemi küçümsemek değil tabiiki de, Hollanda da bir çok yol tek şerit ve cep'lerden karşılıklı yol verme üzerine yapılmıştır ( her taraf kanallarla ve küçük küçük  yerleşim yerleri ile mevcuttur  bu yollar da 1900lerden kalma gibidir. her ne kadar bu yolda hız 60km/sa olsa da o hızı göremezsiniz  çünkü arabayı anca sürmeye çalışırsınız) ikinci neden ise burada her yerde sürücüler / Yol kullanıcıları vardır. ( bestuurders & Weggebruikers)

 Sadece Otomobil değil, Bundan daha çok Bisiklet, ilginç bisiklet türleri - tembel bisikleti - skelter gibi .. ( Bisiklet yolu - Fietspad ) - At , At arabası, Sağan soldan çıkan kaz, ördek, küçükbaş - büyükbaş hayvan ve Hollanda'daki acayip ilginç hız sınırlamaları ile dolu olduğundandır. ( örn. 15 km - ERF ( homezone), 30 km ,50 km - 60 km - 80 km-100 km -130 km ) bu hız sınırlaması aynı yolda 3-4 kez değişebilir. Hollanda'da güzel bir arabanız var ise, tavsiye etmiyorum ama bu arabanın hız limitleri ve sürüş keyfi açısından pek bilginiz olmayacaktır. Ayrıca Geçiş önceliklerini iyice çalışmalısınız.

iyi haberimiz ise Hollanda'ya nitelikli iş gücü davetiyesi ile ( %30 vergi indirimi kapsamında ) bu yeri gelir öğretmen, din mensubu, ateşe , bilgisayar mühendisi, yazılımcı, mühendis , doktor ,dişçi gibi nitelikli bir iş gücüne sahipseniz siz'in Türkiye'den aldığınız ehliyeti birebir değiştirme hakkınız vardır.

Bu ehliyeti değiştirmek için gerekli olan Sağlık raporu ise online doldurulan bir form'dur.

Yine Diğer iyi haber ise Turist olarak geleceğiniz bu ülke'de kendi ehliyetinizi 6 ay'a kadar kullanırsınız. sürekli gir çık yaparak yeni bir ehliyet almanıza gerek kalmadan kullanırsınız.(  Bisikletlere dikkat edin ama. )


Hollanda'ya yaşamaya geldiniz ve göçmensiniz, 6 ay sonrası ehliyetiniz geçersiz kaldı ve ne yapıcaz. Hemen internet'ten bir şirket bulup( kendi bütçenize ve yine aynı şirketin Sınavı geçirme oranına bakmanız en önemlisi... Ortalama bir sürücü kursu saati 45 euro civarıdır. Ayrıca ortalama bir kursun Sınırsız bir kursu 1800 euro civarıdır yani siz ehliyeti alana kadar size araç sürdüreceklerdir )  buda zaten 35 saat sürüş anlamına gelmekte olup Hollanda'da  20 ile 40 saat arası sürüş sonrası aşırı yeteneksiz değilseniz ehliyet alacaksınızdır.

Asıl sorun Hollanda'daki Yazılı sınav'dır. ( CBR Teori )örnek hollandaca bir sınav

Aşağıdaki vidyoda sevgili CBR  Teori Sınav  atmosferi hakkında Faydalı bir vidyo yayınlamış,  ve  21. yüzyılda ingilizce altyazı eklemeyi düşünememiş benim Hollandalı yapımcım.


Yine Aynı CBR Pratik sınav hakkında da vidyo yayınlamış. 
Sanırım Yorumları da kapatmışlarki millet küfür  hakaret vs  etmesin diye.



Aşağıda Sınav heyecanı yaşayan adaylar için Faalangste Rijexamen 






Bu sınava Tercümanlı da girebilirsiniz  yada ingilizce 38 euro'ya ( en kısa süre ) veya daha fazla ödeyip daha çok dakikalı bir ingilizce sınav seçeneği alabilir, hollandaca'nıza güveniyorsanız hollandaca da girebilirsiniz. Tercümanlı giren arkadaşım 1 soru ile kalmıştı, tercümanın türkçesi bozukmuş baştan diyeyim.

Sınav ücretleri şurada 


Yine bu kursu geçmeniz için belirli bir kitap yardımı bu kitaplar 30 euro ile 60 euro arası ayrıca online sitelerden demo ve ücretsiz çalışma veya ücretli soru çalışma seçeneklerini uygulamazsanız o teori sınavını Sittin sene geçemezsiniz. o siteleri bana e-mail veya buradan sorabilirsiniz. yada yazımı editlerim.

Hollanda'da bir kere'de ( in een keer geslaagd voor rijbewijs ) Ehliyet sınavını geçmek cidden zordur. Aslında Türkiye'de sahip olduğunuz ehliyet olmasa daha kolay olur diye düşünüyorum çünkü her şeyi unutup yeniden başlamak , hiç bilmeden başlamaktan çok daha zor.

CBR hollandaca sınav çeşitleri şurada
Önemli hatırlatma : otistik yada sınav endişeleri olan kişiler özel yardım ile sınava girebilmektedir. CBR'a danışmanız yetecektir. Ayrıca hızlı şekilde ehliyet alması da olası onun içinde sanırım keseyi açmak gerekiyor diye biliyorum.  onun için intensive driving course dedikleri sisteme başvuruyorsunuz. internetten websitelerden sınav pratikleri yapmayı ve yaklaşık bi 1000 soru çözmeyi unutmayın. ilk sınava kitaptan çalışıp kaldım , şimdi ekstra 38 euro verip sınav randevusu aldım ve 1 aylık paket olan 15 euroluk premium seçenek ile   ben buradan çalışıyorum . başka sitelerde var hangisi işinize gelirse oradan çalışın. ( oefenen oefenen bol pratik yapın )


2 to drive :  programı 16,5 yaşında iseniz ehliyet almaya başlayabilirsiniz 17den gün alınca ehliyet sınavına girer ve kazanırsanız yanınızda sürekli bir ' koç ' ile beraber 18 yaşına kadar araç kullanabilirsiniz. Koç'unuz anne babanız da olabilir. 

detaylı şekilde anlatırsak  :  16 yaşında teori sınavını geçersiniz ( bu max 1.5 yıl geçerli bir sınav )  16.5 da sürüşlere başlarsınız, 17'de  pratik sınavına girer  ve geçerseniz 18 yaşına kadar yanınızda bir koç ile araç sürebilirsiniz. ( bayağı açık oldu deme : duidelik )


Örnek Sınav soruları : 

Not : Aşağıdaki bir çok soru sınavda çıkacaktır. buna ek olarak geçiş öncelikleri ve ayrıca trafik levhalarını iyi çalışınız. Aşağıda sizin için özetlediğim soruların çok ama çok  faydasını göreceksiniz.

Hollanda'da Trafik ikaz reflektörü ( üçgen ) zorunlu değildir. Dörtlüler kullanılır. trafik ikaz reflektöre şehir içinde 30 metreden sabitlenmelidir. ( artık adım usülü hesaplarsınız  gereksiz bilgi bir adım 0,8 metredir) Otoyolda da bu olabildiğince uzağa konulmalıdır.

135 cm'den  boyu ufak olan hiçbir çocuk öne oturamaz.
Bebeğinizi ön koltuğa ( bebek/ çocuk koltuklu )  ters yatırırsanız, airbag'i kapatmalısınız.
Bebeğinizi ön koltuğa  ( bebek/çocuk koltuklu ) düz yatırırsanız airbag’i kapatmanıza gerek yoktur.
Aracın camını açıp sürmek  çok yakıt harcatır yine yukarısında bagaj taşımak çok yakıt harcatır.
Araç arkasında 2 emniyet kemeri varsa max 2 kişi taşırsınız. 2 kişiye bir emniyet kemeri takmak yasaktır.
1,45 boyundaki bir çocuk ( Hollandalılar dünyanın en uzun 2. ırkı olduğundan normal bu )  bunlar sadece kalça hizası emniyet kemeri takamaz. kesinlikle 3 point safe belt dedikleri emniyet kemeri ( standard ) takması zorunludur!

Araç üstü carrier'siz ( kargo ) eşya taşımak yasaktır. ( güvenli olmadığından )
Çekiciniz  ( Tow , Trailer  , aanhanger ) varsa 750 kg az ı arka plaka beyaz
Çekiciniz  ( Tow , Trailer  , aanhanger )750 kg dan fazla ise  arka plakanız sarı ( sabitleme ipine gerek yok )
Çekiciniz  ( Tow , Trailer  , aanhanger ) 1500 kg fazla ise sabitleme ipi  ( metal ) Breakaway metal zorunlu yada secondary coupling denilen  şey bunlardna sadece biri yeterli   - Aanhanger regels

şaşırtmacalı sorular. yani 3 tane saçma cevap bir doğru şık konulmuyor. o yüzden atmasyon şansınızda azalıyor. (40 sorudan 35 cevap nedir arkadaş 70% yada 80% doğru cevap vermek neden sınavı geçmeye yetmiyor )

Odometer :  yani araç kaç km yaptığını  gördüğünüz odometer ( 127605 yazan ) bilmeyenler için bozuksa aracı sürebilirsiniz.
Speedometer : yani aracın saatte kaç km hız yaptığını gösteren ibre ( dijital hız göstergesi de olabilir ) bozuk ise süremezsiniz.
Bisikletle çekilen bir kasa çekici sayılmaz.
Araç koltuk başlığı ( headrest ) olabilecek en minimal aralıkta yerleştirilmeli ve başa en yakın kısımda hizalanmalıdır.

Segway kullanan adam : sürücüdür
kış lastiği tavsiye edilen derinliği 4mm'dir.
Kısaları ( arka cam'a gün batımı ışığı vurunca yakarsınız) dip beam
uzunlar her zaman yada gece yakılmaz. yolda rahatsız olucak kimse olduğundan eminseniz yakarsınız.
Tünellerde uzunlar ( uzun far ) yakılmaz. ( high beam not permitted ) ( araç göstergesi işaretleri iyi çalışınız !!!)
ABS bozuk ise fren pedalı titreme yapar.
Cruise countrol kullanarak yakıt tasarrufu yaparsınız.
Polis her zaman öncelikli değildir ( sadece  siren ve mavi ışık açınca önceliklidir)
Bir kontrolsüz geçişe ( tren yolu ) orada yolun sağında 1-2-3 centikli cubuk görürsünüz, her ayrı  çentik 80 metreyi ifade etmektedir.
Aracınız arkasında bir çekici var ise en sol şeriti kullanmayınız.
Rotonde ( roundabout ) yani döner alanda sağ'dan da  ( her iki taraftan ) sollayabiliriz( overtake , nl. inhalen )
Sollama dediğimiz ( overtake )  öndeki aracı geçme kuralları vardır .
Örnek : ( traffic jam, yada nl. File... trafik sıkışıklığında sağdan veya soldan öndeki aracı geçebilirsiniz*)
Örnek : Döner alan içinde sağdan veya soldan öndeki aracı geçebilirsiniz.

Tüm şeritler açıksa bile sürekli en sağ şeritte sürüş yapmaya çalışınız. ( sol şeriti boşa kapatmayın )
20 yaşında bir sürücü max alkol alım seviyesi 0,2 promildir.
usta sürücü için bu 0,5 promildir. ( 18 yaşında ehliyet almış biri  5 yıl sonra usta sürücü olur.  ) faydalı bir link
Otoyolda düz çizgi olan yol ayrımını hatalı girdi iseniz geri dönebilirsiniz ( sinyal verip uygun/ güvenli  durumda)

Aracınızda European Accident Statement ( Avrupa kaza doldurma formu ) şart değildir. bulundursanız iyi edersiniz o ayrı.

Otoyolda sollamanızı hafif bir hız farkı ile yaparsınız.
kaykaylı bir çocuk yada kişi yayadır.
Aracın  sadeceArka plakaı geceleyin ışıldaması gerekmektedir ( ön- arka veya ikisi diye soru çıkıcaktır.)
t100 tobüsleri - Touring araçları ( camperlar ) veya tarifeli otobüsler şehir içinde duraklardan kalkarken sürekli önceliklilerdir. geçiş izni verin.
yolun kenarında  ( kaldırım yanında ) sarı kırılmayan düz çizgi var ise duramazsınız. ( yellow solid line)
overtake :  yani sollama yaparken baktınız  yeteri mesafe yok manevranızı sonlandırınız.
Klima açmanız aracın benzininden (en. fuel - nl.  Brandstoof  ) yiyecektir ( aynı şekilde araç yukarısı bagaj taşıma ve de cam açık sürme )
Bir polis sizi max 24 saatlik sürüş banlaması yapabilir ( ehliyet alımı söz konusu değil )
Polis ehliyetinize el koyarsa sadece Bisiklet sürebilirsiniz.
Araçta ehliyet takmayan kişinin sadece kendisi sorumludur. ( sürücü taktı ise onu bağlamaz cezayı takmayan yer )
Aracınızı bisiklet / moped yolunda yada kaldırımda süremezsiniz.
Aracınızdaki Sarı göstergeler geçicidir. Sarı göstergeleri sonra çözümleyebilirsiniz
Aracınızda ( dashboard'da ) göreceğiniz kırmızı uyarılar önemlidir. Örnek yağ göstergesi yanıyorsa arabayı durdurmanız gerekmektedir. Cidi ve pahalı sorunlar ortaya cıkarabilir. motor yakabilirsiniz. ( en yakın servise sürerim  gibi cevap vermeyin soruya)
Sınav sorusu oldugu icin yazıyorum :  max hapis cezası ( uyuşturucu alıp araç kullanmanın cezası ) 3 ay'dan daha fazla olamaz.( yada 8200 euro ceza)
bir yol 2 derece ( +2 evet ) artık kayganlaşmaya başlar. Slippery Road.
Bir Tramvay motorkodu'na göre bir motorlu taşıt değildir. (  bir sınav düşünün sallasanız tutar ama o sınav bu sınav hic olmuyor yada bana öyle geliyor. Soruları şöyle inceleyin ve yorumlarınızı eksik etmeyin )
araç egzozundan duman geliyorsa - Egzoz tamiri yaptırmalısınız.
Geçiş önceliği sorularına akim en önce veya soru  ' kim en son geçmeli' gibi sorulara  iyi dikkat edin.
sorularda şıklarda cars ve motorwehicles geçer. araba veya motorlu taşıtlar. unutmayın bir araba resmi görüyorsanız motorlu taşıt diye düşünün onu.şunun gibi
bir karayolundan çıkış yapıcaksanız yolun en sağına aracı pozisyonlayın !!! ( rightmost )
Aracın Coolant dedğimiz soğutucu likidi bittiyse en kısa zamanda aracı sağa çekip soğutucu ekleyin aksi halde motoru yakarsınız.
bisiklet ve karayoluna giremeyen araçlara kapalıdır ( sadece bisiklet diye düşnmeyin )
bir geçiş üzerinde ( bisiklet veya yaya geçidi ) 5 metre yakınında duraklama veya indir bindir yapamazsınız.
Bir asgari konvoyu sadece  geçiş önceliği olan bir yolda iseniz kesebilirsiniz.aksi halde kesemezsiniz.
ön sisler araçta olmasa da olur lambalardır.  ( opsiyonel ) diğer lambalarınız  mutlaka mevcut olmalı. ( kısa uzun sinyaller parklar gibi )
 AQUA PLANING Sürüş esnasında yol yüzeyinde bulunan su birikintilerinden geçerken lastik ile yol yüzeyi arasında su filmi oluşması ile lastiğin yol ile temasının kesildği durumu ve bu esnada lastik direksiyon hakimiyetinin kaybolduğunu ifade eder. 50 km/s hız ile birikintisinden geçilirken lastiğin yol ile temas ettiği alan lastiğin statik (durağan) yere basar alanına yakınken 100 km/s sürat hızında bu temas alanının neredeyse % 80-90’ını kaybeder. ( sınav sorusu idi ) 
Aquaplanning icin iyi lastik diş derinliği az olandır. (  less '' Tyre treat depth '' )

kış lastikleri +7 derece de idealdir. ( sınav sorusu )

otoyoldaki çıkış yolundasın ve 2 tane çıkış şeridi var, yolun az ileri ve daha sağ  şeritinde araç var. bunu da sollayabilirsin.
overtake:  (nl. inhalen ) sollama yolda tabelada gözüken max hız'dan daha fazla bir hızda yapılamaz.  örnek öndeki kamyonu sollayabilir misin diyor. çizgiler izin veriyora kamyonun sizden max hızı daima daha az olucağından sollarsınız. şehir içi ve şehir dışı ve diğer hız limitlerini çalışınız.

Yolun sağında bir tramvay varsa onu da sollayabilirsiniz (  en önemlisi yol ortası sabi veya çizgili şeritler  varsa onlara dikkat edin. )

Bir otoyola girişte hızlanma şeridi sonunda  katiyen duramazsınız. uygun zamanda uygun hızla kendinizi otoyola atın.
Tunnel Effect : Alkol aldığınızda ortaya çıkan durum.
Yüksek vitesle araç sürmek daha az co2 meydana çıkaracağından çevreye daha az zararı vardır !
Advanced stop lines dediğimiz yolun sağ kısmındaki alana moped veya arabalar kullanamaz. Snoerfiets veya bisikletlere ayrılan bölümdür.
Tek axle (  Tek aks ) ile çekicinin  max uzunluğu 8 metredir.
Araç kornası bozuk ise aracı süremezsiniz ( ulan zaten kullandırdığınız yok )
Max hız  ideal hava koşullarını hesaba katarak belirlenir.
Lorry : arkasında sarı kırmızı eğik çizgiler taşıyan levha vardır

Semi - trailer : 3500 kg 'dan fazladırlar.  Arkasında   kırmızı  çerçeve içerisinde sarı renkli bir levha taşır.
otoyol üzerinde dijital tabelada kırmızı X var ise o şerit kapanmıştır.  Diğer açık şeride geçiniz!
Genç sürücüler yeteneklerini abartırlar.  Young drivers overestimate their skills !
Tow a Car: bir aracı çekerken (  sağa veya sola dönüşlerde ipi gergin tutmanız gerekmektedir  )

yolun ilerisinde bir kaza veya bir durum sezdiyseniz dörtlü ikaz lambalarını yakarak yolun arkasından gelenlere durumu bildirebilirsiniz.

Uyuşturucu alıp araç süremezsiniz!
Yolu kullanan kişileri Nasıl  hesaba katarsınız? :  Dikkatli sürmeniz gerekmektedir ( driving carefully )
Aracın arkasında çekici bir kasa var ve hız sınırını sorar. hız sınırı bu kasa ile alakasız yoldaki şerit çizgileri yada var ise  max hız levhasına bağlıdır.
Kontrolsüz bir demiyolu geçişinde beyaz bir lamba yanıp sönüyorsa; Sürüp geçebilirsiniz.
Kontrolsüz  bir demir yolu geçişinde yine bir aracı sollayabilirsiniz.
1 bardak bira yada şarap sürüş kabiliyetinizi etkileyecektir.
Otomatik vites için bir ehliyet aldıysanız manuel kullanamazsınız.
kısa boylu yetişkin yada cüce kişi  Belt Guide denilen kemer hizalama sistemini kullanmak zorundadır.
Lorry ve çekici araçlar  sürekli yolun en sağını kullanabilirler.
Durma mesafesini : hava koşulları ve hız etkilemektedir.
Otobüs yolunda yolcu indirip bindiremezsiniz. (Otobüs Durağı için ayrı kuralla  vardır )
Elektrikli Otomobil park yerine aracınız elektrikli bir araç değilse park edemezsiniz.
Durma mesafesi yeni ve ıslak bir yolda en uzundur.

Bir kazaya karıştı iseniz :
Önce güvenliğinizi sağlayınız, kaza alanını güvene alın sonra 112 arayın ve mümkünse yardım edin.. (varsa  yaralıyı kesinlikle yerinden oynatmayın )
deniz veya göle doğru uçan bir araç içersindeysiniz size en yakın camı kırın
yine deniz veya göl içerisine düşerseniz en kısa zamanda aracı terkedin!
çekiciniz ile yük çekiyorsanız sadece 42X42 boyutunda bir levha taşımanız gerekmektedir. ( ikaz bayrağı takamazsınız.)

7 metreden büyük bir çekici yolun en sonunu asla kullanamaz.

orta  veya en sağ şerit ( aynı kural lorry içinde geçerli ) bu arada lorry : kamyon
Tünel içinde de araç sollaması yapabilirsiniz.
lastik basıncını lastiğiniz soğuk iken ölçmelisiniz. sıcak için farklı ve yanlış değer alırsınız.
Start Stop sistemi daha az yakıt harcaması için geliştirilmiştir.
Trafik lambası Amber renkte yanıyorsa ( Bizde sarı deniyor diye biliyorum ) ya aracı durdurun yada mümkün gözükmüyorsa sürmeye devam edin.
araç içinde buğulanma var ise, sileceklerinizi çalıştırın ve aynı zamanda klima yada ısıtıcı fan'ı açıp ön cam'a üfletin. ( soruya gel )

otoyolun en sol şeridi Plusstrook yani acil durumlarda açılan şerittir. gereksiz kullanılamaz.
uyuşturucu madde alıp sürüş yapmanız kendinize aşırı güven nedeni ile  sürüş kabiliyetinizi azaltıcaktır!
K+R  : kiss and ride yani birini acil indir bindir yapacağınız yerdir.
P+R yani Park and Ride anlamı isearacınızı belli bir park yerine bırakırsınız sonra sizi bir otobüs şehir merkezine yada havalimanına götürücektir.

kış lastikleri Aquaplanning riskini azaltıcaktır.

Yer hizasında haaientanden dedikleri give-way ise  görünürde kimse yoksa , durmanıza gerek yok yani sürmeye devam edebilirsiniz.

Düşük dereceli havalarda Köprüler daha kaygandır.
aşırı kar yağışı var ise sisleri yakabilirsiniz.
lorry  = kamyon : 12 metreye kadar uzun olabilir.
Çekicili bir lorry ie 18,75 metreye kadar uzun olabilir.


Ara not : şu sayfaya da bi bakın derim. gayet güzel ingilizce açıklamışlar.

Spoorvorming ( Rut) , türkçe yoldaki iz / çöküntü diyebilirim .  yolda oluşan boşluk... bu boşluk teker hakimiyeti yitirmenizi araç hakimiyeti kaybetmenize neden olabilir. ( sınav sorusu )

educatieve maatregel ( educational measure  - Alkol ölçümü ve Alkol ile alakalı kurs'a gönderirler ) uygulanması icin,  örnek şehir içi 50km hızı cok aşmanız ve aynı anda kırmızı da geçip bir çok hatayı beraber yaptığınızda uygulanır. örnek yeni bir sürücüsünüz ehliyetiniz yeni bu demekki 5 yıl usta şöför değilsiniz,  1,3 pro mile alkol ile yakalandınız, yada tecrübeli sürücüsünüz yani 5 yıldan fazla araç sürdünüz, 1.8 promile alkolü geçerseniz. yada Alkol üfleme testini redderseniz bu kursa yollanırsınız.

sadece bir kırmızı ışık geçtiğiniz diye bu uygulama ( tek hatada ) gönderilmezsiniz.

Hatırlatma : Dininiz nedeni ile  yasak olsa bile alkol testini katiyen ama katiyen  redd etme şansınız yoktur.

Virajlarda hızlı sürmek ( bend , driving in a bend )  kazalara neden olur.
En çok kaza 80 km hızın olduğu yolda meydana gelir. bu yolda hız değişimi çoktur ( hollanda da özellikle aşırı derecede hız değişimleri vardır. dikkat olunuz sağdan gelen gidene ve  bisiklete , bisiklet yoluna dikkat ediniz)
Yine sınavda çıkar ---)
Black spot : Sürekli kaza olan kavşak
Black spot:   mesafenin tam kestirilmemesi nedeni ile oluşan Bilinç daralması
Black Spot yani nl. dode hoek ,  tr. Kör nokta dedikleri yer : sınav sorusu bunun resmini buraya bırakıyorum !
Otobüs durağında otobüs yoksa yolcu indirir bindirirsiniz (sadece  acil  gerekli durumda ve  aynada da bir otobüs gözükmüyorsa eğer. )
Built up area dediğimiz  şehir içinde otobüs durağından hareket eden otobüsü sollayamazsınız. çünkü  hep önceliği vardır.
Tramvay aksi levha ve işaret ile belirtilmedikçe önceliklidir. tramvay bayrağı turuncudur.
bir yaya geçidinden sürekli yayalar, görme engelliler ve minik 6km hızdaki scootmobiller önceliklidir
Görme engelliler kırmızı şeritli çubukla neerden karşıya geçmeye çalışıyorsa önceliklidir.
Yolunda solundaki çubuklar beyaz sağındaki kırmızı ( LEft White - Right  = RED )
At süren kişi at ile beraber sürücüdür.  ana yolda ise önceliği vardır. ( Bu kısmı genişleteyim ki Sınav sorularını ezberleyip gidip çabucak ehliyet alalım. örnek :   Sınavı geçmiş bir Türk arkadaş bi forumda ingilizce soruları yazmış

şu kaldırım kenarındaki sarı kesik ve düz çizgilerde ne yapılır onlara da çalışın. Sınav cidden zor ama imkansız değil. Umarım 2. girişimde geçerim.
Sınav Soruları ( daha evvelden çıkmış )  ve Çalışma sorularını  gün geçtikçe ekliyorum. takipte kalın.


Ehliyetler hakkında :

minimum sürme yaşı 18 (2 to drive ile 17 , yanınızda bir koç(sorumlu kişi)  ile olması zorunlu )
B ehliyeti max 3500 kg luk araç sürebilir.B ehliyeti ile 8 kişiden fazla olan araçları süremezsiniz.
Ehliyetinizin 10 yılda bir değiştirmelisiniz ( 15 yaşında ehliyet aldıysanız 7 yıl sonra veya 17 yaşında ehliyet aldıysanız 5 yıl sonra ) ehliyet kullanım süreleriniz bunlardır.

Motor Ehliyeti AM : ile 45 km araç ( brommobile). - moped ,snoerfiets denilen minik motorlu araçlar kullanabilirsiniz. veya B ehliyetinizle bunların hepsini yapmış olursunuz.
Araç sürerken Ehliyetiniz ve aracın ruhsat ( registration card & certificate) olması zorunludur. ( fotokopisi değil sadece orjinalleri )

Neler gerekli değildir ( araç sürerken ) APK raporunuz yni aracın muayeneyi geçtiğini gösterir belge, yada Yeşil kart ( green card , bu nedir bilmiyorum )  veya European Accident Statement ( Europees schade formilier - Kaza formu  Zorunlu değildir.





Burada bazı önemli bilgiler var : https://www.hollandexpatcenter.com/themes/personal---social-needs/transport/dutch-road-rules/
 Buda hollanda  ANWB  - The Royal Dutch Touring Club  yada Türkçe Hollanda Kraliyet Sürüş Kulubü - resmii websitedir : https://www.anwb.nl/vakantie/nederland/informatie/verkeersregels
Burada da ingilizce satın alacağınız kitapta yazan bilgilerin hepsi var. Hollanda'daya gelmeden çıktısını almak isteyebilirsiniz.

Trafik işaret tabelalarını ( verkeersborden - Traffic Sign Boards ) iyi çalışın Hollandaca - ingilizce Trafik uyarı - Tanzim işaretleri - Levhalar Türkçe


Not :  Hollanda'da klakson ( korna ) çalmayı unutun. Elinizi oradan kopartın yoksa hem trafik cezası hemde trafik cezasının 10% u kadar yönetim cezası ( administratie kost ) yersiniz. kokpit'ten el ile bazen de Sellektör ile selamlaşabilirsiniz. Cep telefonunu unutun yaklaşık 250 euro cezası var.


Cbr teori sınavınızın geçerliliği 1.5 yıl'dır. yani bu sınava hemen başlamak ve çalışmak en iyi fikir bence. Hollanda'da toplu taşıma yerlerde ve tren fiyatları uçak ile yolculuk yapmaktan pahalı olduğundan dolayı en iyi fikir bir ehliyet edinip bütçenize göre araba almaktır. Araba almak için ise başka bir başlıkta detaylı anlatacağım Markplaats'tan araç bakınabilir yada dilediğiniz bir tanıdık galeri'den oturduğunuz yerden facebook'tan ( market place ) bile 300 euro  ile.... n-Euro  arası araç bulabilirsiniz.

Önemli not :  manuel vites araç kullanamam ben diyenler  otomatik vites araç için ehliyet alabilir, buradaki olay daima  otomatik araç kullandığınız ehliyetinize belirtilecektir. yada bana  market'ten eve işten eve küçük bir araba  lazım derseniz, hollanda da 45 km araba ' brommobiel ' denilen ve hızı  max 45 km yapabilen ( otoban ve kara yoluna giremeyen , arka kısımda 20 cm çapında daire içinde 45 yazar** ) bu küçük minik arabalar için ehliyet alabilirsiniz. Hollanda kışın soğuk yağmur kar fırtına, bisiklet ile her şeyi yaparım diye düşünmeyin. hele Biz Türk'ler hiç mi hiç düşünmeyelim.

Ehliyet sınav ücretleri.

Daha önce belirttim bir saatlik araç kullanımı 45 euro civarı. daha ucuza bulunabilir ama amaç en iyi dersi verenden almak ise kesenizi açın.

Teori ingilizce sınavı 38 euro ( yaklaşık 25-35 dakika süren bir sınav bu sınavı anlatıcam ) sınav için yardımcı yayın vekabest kitabı almıştım ve bu kitap 30 euro. ikinci eli de 15 euro bulabilirsiniz. her sene son kurallara göre diye kitabın kapağına yazıyorlar değişen de pek birşey yok ( tek değişen 1 temmuz 2019 itibari ile bisiklet kullanırken elinizde cep tel- tablet ve foto makinesi kullanma yasağı .. bunu da ayrı başlıkta yazıcam)

pratik sınav 200 euro olması gerek ama bir sürüş paketi aldığınızda bunu dahil ediyorlar. sürüş paketleri 15 saatlik örnek 860 euro civarı yada sınırsız geçene kadar olan sürüş paketleri 1800 euro'dan başlamaktadır.
ortalama en güzel ihtimalle max 2000 euro ile elinize ehliyetinizi alabilir ve bu ehliyet tüm dünya'da geçerlilik sağlayacaktır.

Eğer aileden Bulgar , Yunanistan asıllı iseniz direkt oralardan alın ve o ehliyetler burada geçmektedir. unutmayın Hollanda CBR sınavı belki de dünyadaki en zor Ehliyet sınavıdır. Şimdiden Herkese Başarılar dilerim. Güvenli Sürüşler olsun.

Yazımı beğendiyseniz, Yurt dışı veya Hollanda'da yaşam hakkında soruları olan arkadaşlarınıza paylaşmanız ricadır.

Güneşin bile bedava batmadığı Güzel Hollanda'dan bolca selamlar.


Saygılarımla

Andaç Abi.





 All copyrigts reserved©

Yorumlar

  1. Selam Tubis. mesajını yeni gördüm. Ehliyet ile ilgileniyorsun çok güzel. öncelikle başarılar diliyorum. hollanda da hız limitleri 15 - 30 - 50-60 - 80-100 ve 130 ( belirli saatler olarak değişiyor. ERF dediğimiz yerleşim yeri 15 km , sonra 30 km, şehir içi 50 km yine şehrin dışındaki tek gidiş gelli yol 60 km hız , şehir dışında 80 km , autoweg 100 km snelweg de yeni kanun ile belirli saatlerde 130 ama yoğun saatlerde 100 km olarak değişiyor... sınav sorularında tabela altında bir saat varsa onu dikkate al. yoksa bildiğin hız limiti ama kullandıın araca göre de hız limiti değişiyor. kamyon ve karavan için ( çekicili araba ) için de hız limiti frklı. buradan bu şekilde yazıp kafanı komple karıştırmak istemem. eğer hollanda doğumlu bir Türk isen 100 euro ya tek ders ile geçiren programlar var onlara katıl. eğer ingilizce biliyorsan yada hollandaca olarak https://www.theorieexamen.nl/ bu site ve bu sitedeki forumdan çıkmış soruları görebilir ve sınavı geçmende faydalı olucaktır. bir kerede geçemezsen üzülme, hollandalı veya nereli olduğu önemsiz sınavı 1 kere de geçmek zordur. askeri araçlarda bayraklarına göre öndeki arkadaki yada ortadakiler değişiyor ve bunlarında öncelik hakları duruma göre değişiyor. dilersen dediğim siteden ücretsiz bir kaç ders çalış bi aylık ise fiyatı şuan 20 euro gayet ideal oradan çalışmanı tavsiye ederim. hollandaca biliyorsan çok kaynak var. durumunu bilirsem daha çok yardımcı olurum. hayırlısı olsun.

    YanıtlaSil
  2. Selam. iki kere deneyip kalan ilk kişi sen değilsin. arkadaşım 4 kerede geçti. bi kere türkçe diğerleri ingilizce girdi. hangi dilde çalışıyorsun? hollandaca, ingilizce yada türkçe? korkmana gerek yok öncelikle iyice çalış sonra sınava yazıl. sınavıda ekstra 45 dk olanı seç. biraz vaktin olsun. ilk bölümü çok kolay. önüne top çıkıyor duruyorsun... vs o kısım çok kolay... diğer teori'deki kısım için ise bir sürü soru çözüp mantığı anlaman lazım. özellikle geçiş öncelikleri bilmiyorsan onlara çalış ben ehliyet ile ilgili 2 blog daha yazdım birisi ingilizce diğeri türkçe galiba. sana link atayım görmedi isen. orada iyice anlattım a yolu ve b yolunu öğrenmen lazım... hiö kimseye levha yok ve tabela yok o halde geçiş üstünlüğü sağdan gelen oluyor.. tramway varsa önce o... dilersen huızlandırılmıs kurslardan al. https://undutchabi.blogspot.com/2019/08/hollanda-cbr-theori-snav-snav-gecme.html bu konuya da bakıver ama unutma çok soru çözüceksin oefene ofenen sonra geçersin inşallah merak etme.. demoralize olma deidğim gibi hazır değilsen sınav tarihini sürekli ileri at. başarılar

    YanıtlaSil
  3. rica ederim. Hollandalı arkadaşlarım da 2. denemde 3. denemede ( normal sürüşü 5 kere de alan da var ) buna şahit oldum. eşim 3. deneme de teoriyi hollandaca olarka geçti. dediğim gibi geçiş üstünlüğü mantığını anlamadıysan hiç girme 4-5 soru ordan çıkıyor zaten ordan eleniyorsun. sistem onun üzerine kurulmuş. diğer dediğim aylık para verip çözdüğüm online sistemde işe yarar... https://www.theorieexamen.nl/auto-theorie/voorrang?lang=english bu site olmasa hiç geçemezdim. sınav sonrası 30 euro ya aldığım kitabı da 15e saattım. kitap iyi ama çok detay var bu herkesin aldığı kitap var biliyorsun... test daha mantıklı..

    yavaş yavaş hazırlan zaten bi şekilde geçiceksin. birde benim avantajım şu idi ben teoriye girerken birde sürül dersleri alıyordum hollandalı hocadan. orda da bilgilerimi geliştiriyordum. ama dediğim gibi 2 yada 3 en fazla 5 kere de almak çok basit. sınavan gülerek çıkan çok az kişi oluyor. pozitif kal bu ehliyet çok önemli şimdiden başarılar. ingilizce olarak yazdığım bloga da bak gerçek sürüş sınavı için. başarılar dilerim .

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Merhabalar. Bloga gösterdiğiniz ilgi için teşekkür ederim. En kısa zamanda size geri dönüş yapmaya çalışıcam.

Saygılarımla.

Andaç Abi.