Nihayet kalıcı AB oturumunu aldım - Terugkeer visum - Geri dönüş vizesi

 

Örnek Kalıcı Oturum ve Çalışma izni ( Hollanda için ) AB oturumu'da sağlar ama Çalışma izni gerektirir


Selam Millet.


Çok yoğun bi 4 ay geçirdim. çok yazamadım.

Öncelikle değerli Valide hanımı Türkiye'den Hollanda'ya  Turist olarak getirdik. Daha önce yurt dışı çıkışı hiç olmamış emekli bi kadın'a 3 ay tek girişli vize çıkarttık.  annem 2 ay Hollanda'da idi. bu süre zarfında onla vakit geçirdik.

 Eylül- Ekim ayında tatil planımız vardı. Haziran ayı gibi I tipi ( Kırmızı renkli MVV oturum kartı ) onun uzatılması gerekti.  Ona başvurduk ( onu detaylı anlatacam )  Vizem bitiyordu ve 3 ay evvelinden Sınırsız olan için başvurduk. size 5 yıl mı yoksa sınırsız / kalıcı oturum mu istiyorsunuz diye soruluyor. Biz kalıcı istedik.  bize Noel'e yakın vize  hakkında karar alınılacak dendi. o halde Türkiye yada başka ülke'ye gidebiliyor ama dönemiyordum.


o yüzden Terugkeer visum denilen geri dönüş vizesine  ihtiyacım vardı. haftalar evvel uçağımın kalkmadığı bi tarihe  ayrıca o vizeye başvurdum.


Bilmeyenler için, 20 eylül gibi 5 yıllık oturum ve çalışma vizem dolmuştu, Haziran Ayında ise Oturumu uzatma talebinde bulunmuştum . Neyse  Türkiye veya Yurt dışı'na Pasaport ve Bu Kırmızı renkli ( I tipi ) vize kartı beraber çıkıyorsunuz. ona göre Yurt dışı çıkış harcı vs de ödemiyorsunuz.  AB ülkelerine ( irlanda ve Güney KIbrıs ve  bi kaç ülke hariç  ) Vizesiz  girip çıkabiliyorsunuz.


Terugkeer visum denilen şeyi ilk defa duymuştum. Bunun için size yakın olan ind.nl lokeet( merkez) den haftalar evvel randevu alıyorsunuz.    her isteyene veriliyor bu vize çünkü  hakkınızda karar alınması gereken bir Vize dosya var ( oturumunuz uzayacak mı uzamayacak mı ) 


Burada da Türk olduğumuz için indirimli fiyat ödüyoruz.


Terugkeervisum€ 168,00
Terugkeervisum vreemdeling die rechten ontleent aan Associatieovereenkomst EG-Turkije ( Türkler 49 Euro ödüyor ) € 49,00
Terugkeervisum Molukkers ( Endonezyalılar ödeme yapmıyor ) € 0,00



Geri Dönüş vizesi yukarıdaki Hologramlı Sticker

Yukarıdaki Vizeyi ind lokeet'de çalışan görevli  el ile dolduruyor ve 3 aylık tek girişli bir dönüş vizesi oluyor. Bu Sticker ayrıca soğuk damga vurularak size teslim ediliyor.  49 euro, nakit yada Kart ile ödenebiliyor. 

Yurt dışı'na çıkarken Hollanda polisi Eski mvv kartımı görüp bana dönüş tarihine dikkat et  yoksa geri dönemezsin diye kibarca tembihledi, bende Vizeyi aldığım için Vize aldığımı söyledim.

Türkiye'den dönüşte Vizeleri kontrol eden  Check in desk'i çalışanı Eski MVV yani oturumun dolduğunu söyledi , bende ona Bu Vizeyi gösterip uçuşumu sağladım. Sizde Tatil planınızı MVV vize değişim tarihlerine getirmeyin. Biz 2-3 ayda çıkar diye rahat olmuştuk ama Birazdan bahsedeceğim kalıcı oturum kartı için karar alma yaklaşık 4 ay sürdü.


Size Hollanda'ya ilk geldiğinizde verilen MVV  vizesini 5 yıl sonra ( 5 yıl dolmadan 3 ay evvel )  uzatma için resmi site ingilizce ve Hollandaca ind.nl


Masraflar için buraya 

Gerekli Evraklar ise İş yerinden işe giriş belgem, Maaş bordrolarım vb gösterdim.

5 Yıldan beri de tam zamanlı çalışıp her hangi bir suç veya sıkıntıya da karışmadığım için AB oturum kartını elde ettim. 5 Yıl ne kadar çabuk geçti farkında bile değilim ama Nihayet  Kalıcı oturumu ( V tipi )  aldığım için  mutluyum.


Buradan  benim gibi partner vizesi ile gelen  herkese sabır ile 5 yıl tam zamanlı çalışmasını ve sonunda Kalıcı oturumu alıp bundan sonra sadece 5 yılda bir Kimlik kartının tarihini uzatma  ile uğraşacaksınız. ve bu kart size  bugünün masrafı ile 70 euro maliyet +  3-4 hafta sürede teslim edilecek.



Bu konuda sorunuz olursa çekinmeyin.


Hepinize Sağlıklı günler dilerim.



Yorumlar