iş kazası! Werk ongeval ! Hollanda sağlık sistemi ve Rapor alma

 



Selam Millet

Eylül 2. haftası tatile Çıkmadan maalesef dalgınlık nedeni ile ufak da olsa iş kazası geçirdim.

Bu Süreçte neler yaşandı size anlatacağım.

Tamda tatilime çıkmaya 5-6 saat kala parmağımı hareketli bir asansör arasına sıkıştırmayı maalesef başardım. 

Öncelikle iş yerinden yardım aldım. İş yeri çalışanları Ambulans çağırmadı.  Hemen bi yakınımı aradılar o da Eşim. o geldi ve mahalli Sağlık ocağından acil randevu ayarladı sonrasından oradaki doktor benlik bişey yok diyip acil girişli dilediğim  bir yakın hastane'de randevu aldı. bizi oraya sevk etti.

sevk kağıtları ile oraya gittik ve  kayıt sonrası öncelik verildi ve  bi muayene ardından  başka doktorlara sevk edildik.  muayane akabinde Radyoloji çalışanı gelip benim röntgenimi çekti ve dışarı kibarca çıkardı. her şey sistematik ilerliyor.   Acil yardım bölümünde ücretsiz kahve vb içecekler var.
Bu arada işlemler  için aç olmam gerekiyordu ve yemek yememe izin verilmedi.

Bir doktor ve Stajyer doktor sürekli ilgilendi. bi odaya aldılar ve sürekli gidip gelmeler bakmalar karar almalar sonrası yapılacak uygulamayı konuştular ayrıca gündelik muhabbetler ettik.

sonrası parmağıma narkoz verilip dikişler ve randevular yapıldı. Gerekli olan antibiyotik (  Hollanda'da gerekince veriyorlarmış demek ki ) ve durumu izah eder Hollanda'ca rapor hazırlandı. 4 saat sonra hastaneden çıkabilmiştim. 
Ertesi gün Türkiye'ye gideceğim için 7-10 gün sonra dikişleri aldırmamı ve yapmam gerekenleri ayrıca tatil dönüş ü sonrası da bana  kontrol randevusu  ayarlandı. 

Türkiye'de Sağlık ocaklarını da ücretsiz kullandım.  2 ayrı şehirde 3 defa gittim ve 1-2 dk süren pansumanlar yapıldı.   Youpass kaydı yapılmadığında ben sağlık sisteminde maalesef gözükmüyorum. ( onu ayrı başlıkta yazacağım )  Siz siz olun özel hastanelere vs gitmeyin, 500 lük 1000 lik olursunuz ufak tefek işler için. 

Eczaneden de bazı pansuman için gerekli şeyleri aldım ve günlük pansumanlarımı ben yaptım.

neyse son olarak tatil bitti ve döndüm. işe gitmeden evvel Hastane ziyaretim vardı. Randevu saatimde  Doktor ile görüştük. bana her şeyin normale dönmesi için 6 ay gerek dedi. Nasıl  hissettiğimi ve çalışıp çalışamayacağımı sordu. bi hafta dinlen duruma göre işine geri dön dedi.

yani Türkiye'deki gibi elinize bi rapor verilmiyor. Siz iş verene hastayım dediğinizde otomatik hasta yazıyorlar. iş yeri benim kaza raporumu bile isteyemiyor.  Fakat siz işi abartırsanız iş yeri size kendi  doktoruna göstertme hakkı var.

Ben bi hafta dinlenip ertesi hafta yarımşar gün çalıştım. Şimdi eskisi gibi olmasa da iyiyim ve tam zamanlı çalışmaya hazırım diyebilirim.

Hollanda Sağlık sistemini 5 yıldır doğru düzgün kullanmadım. Geçen aylarda da  egzama için doktora gidip bana  krem yazmıştı. 5 yılda toplasan 5 defa gitmedim. hastane için bi kaç defa randevu ile acile gittim vs. Hollanda sağlık sistemi eleştirilen bir kurum ama o kadar da kötü değil.

Bunu da deneyimlemiş oldum.

Rapor alma kısmı da dediğim gibi Doktor ile sizin sözlü muhabbetiniz ile alakalı. Türkiye'den çok farklı bir sistem Biliyordum ama ilk defa deneyimledim.

Maalesef tatilin bi 10-12 günü kolumda bi askı ile ve denize veya havuza giremeden tamamladım. Onun haricinde 6-7 kg alarak döndüm.

Şimdilik bu kadar, size Sağlıklı günler diliyorum.

Yorumlar