Seçim arifesi Türkiye Ziyareti, Doğruymuş, En Temiz hava Kabin içi Uçak havası - Pahalanmış bi Türkiye ... ve Evlendim.

Fotoğraf şahsım tarafından çekildi.  20 Mayıs 2023
Yer Bornova Forum, Mağaza D&R - Dışarıda hava 28 derece Klima kapalı.


Selam Millet.

Umarım iyisinizdir.

Öncelikle Evlendim. Artık bende Kulüpteyim. 

Onu başka bi başlıkta yazacağım . Evlilik Törenine ailemi getiremediğim için Hemen düğün sonrası Türkiye'ye gittik.

En son 11 Ay evvel Türkiye'ye gitmiştim ve inanılmaz değişmiş.

Öncelikle çok pahalanmış. Sana da mı Andaç dediğinizi duyuyorum. Ona da bana da herkese de pahalı bi Ülke artık Türkiye...  Euro bozdursan da bozdurmasan da  pahalanmış. Ucuz şeyler hala var mı var ama çok pahalı. Size Sabırlar diliyorum.  Düğünü ve bu tatil ( ziyaret ) planını aylar evvel yaptığımızdan uçuşlar pek pahalı değildi. 


Seçim arifesi idi. Hatta bi gün evvel idi. Gergin olacağını biliyorduk. Eşime emin misin gelmek istiyor musun dedim. Geleceğim dedi.  Biz İzmir'e gideceğimiz için diyorduk insanlar kavga gürültü etse de izmir yani nihayetinde daha muhalif  bi kesim sıkıntı yaşamayız. Politik konulara derinden girmeyeceğim. 

Bu arada Türkiye'ye gelir gelmez aksilikler ile baş başa kaldım bir sürü sıkıntı oldu onları da yazarım.

14 mayıs 2023 hem seçimin ilk günü olacaktı ve aynı zamanda Anneler Günü olacaktı. Bu arada Okuyan anneler var ise geçmiş Anneler gününü yürekten kutlarım.   

Neyse Türkiye'ye gelir gelmez gideceğim yere  Taksi fiyatını sordum, Bana  20-25 km'ye 400-500 tl denilince dedim ki uçmuş her şey. daha evvelden son kez aynı mesafeyi  240 lira gibi taksiye binmiştim. Sorun değildi, Euroya çevirince 15-20 Euro. Peki burada yaşayanlar nasıl yapıyordu? Ya o saatte Toplu taşıma yok ise. neyse. Yorgun bir eş ve çocuk olunca Taksiye bindik.

Taksiciler hep konuşuyor. bir tanesine rastlamadım konuşmayan. Konuşma sorun değil ama konu 1 dakika içinde politikaya geri dönüyor. Orada bence yanınızı belirtmemelisiniz.  Oy kullanmıyorum deyip geçiştirdim. Politika konuşmaları dünyanın her yerinde yanlış yerlere gidebilir. 

Nereye gitti isem insanlar sağdan soldan diğer Yurt dışında yaşayanlardan duyduklarını bana söylüyorlar işte  öyleymiş böyleymiş diyorlar.  Bu  kaldığım bir 10 gün içerisinde emin olun onlarca taksiye bindim , 2 kez de ölümlü kaza atlattık.  Taksiciler yada Türkiye'deki trafik beni bitiriyor. Türkiye'de doğup büyümesem ailem orada olmasa emin olun şehir merkezlerine gitmem.  Tatil beldeleri farklı olabilir ama inanılmaz zor bi buçuk hafta geçti. Havalimanına geri döndüğümde derin bi nefes aldım. Artık Türk Taksicisi yada Türkiye'deki trafiğe geçici bir  hoşçakal demiştim.

 Gelelim bu kapaktaki  fotoğrafa... ne alaka Andaç deme.

Arkadaşlar, Dostlar,  Yer İzmir hava ortalama 25-32 derece arası idi. Şu klimaları ne zaman açacaksınız. Yalvar yakar 2 taksiciye zorla klima açtırdım.  
Avmlerde bi çok mağaza artık Klima açamaz olmuş. Dediğim mağaza bir Holding'in onlar  bile bir hafta sonu klima açmaya korkuyor ise... Ya mekanın içi Sucuk salam kokuyor bildiğin... Bu klima havayı soğutmuyor aynı zamanda yenilemeye de yarıyor.  Bu konuda gerekli şeyler yapılmalı. Alacağım bir şey oldu ise de almadan çıktığım yerler oldu.  

Uçakta ise hem gelirken  hem giderken en temiz havayı soluduğumu garanti ederim size... 

Seçim süresince gözlemlediğim şeyler ise : Sadece İzmir ve çevreleri için konuşuyorum, insanların suratsızlığı, umutlarını yitirmiş gibi gözükmeleri ve kendilerini saldıklarını gördüm bir teslimiyet yada kabullenilmiş bir yorgunluk...

Diğer yandan başıma ilginç şeyler geldi.

Gittiğim bir çok Atmde para yoktu. Evet evet. TL'den bahsediyoruz. Belki seçim diye bundan kaynaklandı ama bana çok garip geldi. Artık 4-5 yıldır Yurt dışından düzenli yaşayınca herşey yanlış ve tuhaf gözüküyor. iyi şeyler de var mı var ama yanlış şeyler çok fazla.

Ülke'ye girer girmez  Dış Hatlar Gelişteki Atü'ye Duty Free'ye girdim. Eş Dost bazen daha uygun olduğu için  Alkollü İçecek istiyorlar.  Kazıklandım. ürünlerin fiyatları Euro ile yazıyor ama Fiyatlanma fahiş bir kur üstünden TL olarak yapılıp Etiket fiyatının fazlası ödetiliyordu . Bu iş birliği Akbank ile yapılıyor. Siz siz olun Akbank ile çalışan hiç bir iş yerinden yada Akbank atmsinden Yurt dışı kartınızla işlem yapmayın. 

Atü ile 1 hafta yazışıp fazladan ödediğim 10 euro'yu hesabıma yatmasını bi şekilde sağladım. 

Avm'lerde menüler ve fiyatlar. Fiyatları konuştuk ama porsiyonlar da minicik olmuş, doyulmayan menüler 50-80 tl arası. karnınız doymuyor ve para ödüyorsunuz. Euro bozdur bozdur harca ya, 79 liraya alınan Döner ayran ve içinde et yoktu.. 

ET 500 tl civarı kıyma ise 280 Tl civarı. Euroya vuralım, Kıyma Hollanda'dan 100% daha pahalı ( 2 katı ) Biftek ise hem Hollanda kadar  leziz ve taze değil ayrıca hemen hemen aynı para. Ama biz Euro kazanıyoruz siz ise TL.  yani çok pahalı...

Giyim kıyafet :  Eskiden Outlet mağazalara giderim, bir şeyler alır çıkardık ama artık şu saatten sonra ne Gurbetçi, Ne göçmen yada expat yada Turist elleri anca LCW veya DEFACTO , KOTON gibi yerlerden dolu çıkar. Bu Katiyen Reklam değildir, tamamen uygun olan yerler ama Hollanda da bu tip mağazalar var ve aynı kaliteyi Euro karşılığına yani aynı paraya satıyorlar. Ben neden hamallık yapayım ki taa ordan buraya Kıyafet tekstil getireyim  artık. Diğer Levi's , Adidas Nike vb mağazalar artık Hollanda'dan daha pahalılar. Hollanda'da sürekli indirimler olur mesela ama Sanırım Türkiye'de sürekli bindirim oluyor.  Bu mağazaların  kasa bölümleri sinek avlıyorlar... Bu fiyatlara bu ürünleri kimseye satamazsınız. 

Çok sevilen Bostanlı Çarşamba pazarına Hollandalı ailemi götürdüm.  Çakma Çantalara 45-55 euro arası fiyatlar çekildi. iyi kalite olduğu söylendi.  daha evvelden Bu çantalar 10-20 euro arası idi.  Kayın validem ilk defa çanta almadan Türkiye'yi terk ediyorum dedi. Bu arada 60 euro çakma çantaya vereceğimize 120-140 euro ya orjinal olan  markalar var o yüzden satın alınmadı.  Biz o çantanın ederini satarını bildiğimiz için almadık yani alamadık gibi gözükmesin. 

Bilindik Türk markalar örnek Mavi markası, abisi 650 tl ye gömlek mi  olur. Tkmaxx da dünya markası var o fiyata.

Nike , 3 tane çorap 550 lira olabilir mi =? Tkmaxx yada x siteden  Hollanda'da ben 3 tanesi 6 euro'ya edinirim... 

Elektronik, Hiç gimeyeceğim. Tamir edilmiş ( Refurbished ) telefon mağazaları açılmış . Burada da var ama Türkiye kadar rağbet görmez... Fiyatlar Euro'ya çevirince bile şaka gibiydi.  Olduğum yere şükrettim. TR'de olanlar için ise sadece üzgünüm diyebilirim. Umutlarınızı kırmak istemem ama Çok pahalı.

Araba ev konusu da, bi yazlık 200 bin Euro olmuş. Yurt dışına göre ucuz diyorlar. Ben neden 200 bin Euro'mu Türkiye'ye bağlamak isteyeyim ki?  Araplara satarsınız, Rus veya Ukrayna milyonerlerine satarsınız.. Bu konu uzayabilir buradan  şimdilik çıkıyorum.. Ev almak ta Araba almak ta hayal olmuş... 

Çocuk oyun alanları. Avmlerde bunlar oyun başı 1 euro ( 22 tl ) oha 22 Tl nedir Türkiye'de fiyatlar düz olur bre zındıklar...  60 saniyelik bir oyun 22 tl, Bir dönme dolap 50 TL.... Arkadaşlar bu fiyatlar Türkler için mi ? kimse de aga bu nedir demiyor mu diye düşünüyorum???


O pazardan Anneme bi Çakma Crocks'u  220 Tl yani 10 euro'ya alabildik Bu Crocks markası Hollanda'da bazen 20-30 euro arası indirime giriyor.  Çakma da olsa fiyatı pahalı.   Ben yeme içme kısımlarına girmiyorum çünkü Hollanda'da da gıda fiyatları en az 20%  geriye düştü. Umarım böyle devam eder.  Türkiye'de ise bindirim olmuş . Uzun zamandır Türkiye'ye gitmeyenler şimdi yazdıklarımı anlayamazlar.

ilginç ürünlere kilit takmışlar insanlar çalmasın diye. Yakında  komple her şeye mi takacağız bu kilitleri. Termos mesela. Termos'a kilit mi vurulur ?  LED lambaya kilit.  Ülkenin Duty Free'si bile pahalı... Bu pahalılık ve giderler artması ilerleyen yıllarda Turistlerin gelmesini de etkileyecek belki  bi iyi yanı buraya gelen mülteciler  başka yerlere kaçmak isteyebilecekler...

Türkiye'de Sigara ( Yeniden şimdi zamlanmış ) hala Yurt dışına göre ucuz . Dişçiler yada Sağlık Turizmi babında ucuz. Ama  giderler  arttığından fiyatlar uçmuş.  Türkiye'de oo Gurbetçiler bozdur bozdur harcıyorsunuz diyor ya, Artık o döneme elveda diyoruz. Öyle bir dönem maalesef bitmiş. Alım gücü olacaksa herkese dilerim euro 6-9 arası iken Türkiye'den daha çok şey alıyorduk. Hem Türkiye'dekiler alabiliyor du hem de bizim gibi Yurt dışında  yaşayanlar.  Bunu da artık bir Argüman vardı  ya onun  Yokluk değerinde olduğunu göstermek için yazdım.


şimdi Şahsım tarafından çekilmiş görselleri ekleyeceğim ve diğer bloğa geçeceğim.

Güzel günler dilerim.



Bir başka sözde Para verme ünitesi bozulan ( Para yok ) bankamatik

Fiyatları Euroya çevirin Dolara çevirin yada neye çevirirseniz çevirin PAHALI 

Yaklaşık 26 Euro Terlik

700 TL Gömlek. 

Bi pantolon fiyatı

Geçen üst modeli 350 euro idi burada Albert heijn mağazasında. 

Termoslar Kilitlenmiş

Crockslar 50 Euro civarı ..

yine Unite  Arızası. Hay Allah... 



Duty Free  Fiyatları...




Fiyatlar çok iyiymiş gibi birde Pil sağlığı eklenmiş.. . 


 Bu çorapları çok ilgi çekiyordum fotosunu çekmedim. nette de fiyatını kendiniz görürsünüz



çok resim çektim ama bu kadar yeterli...



Saygılar

Andaç







Yorumlar