Kasım ayı , Okuyucu soruları , Bekarlar Günü 11.11 - Alım gücü düşümü

 


Selam Millet.

İnşallah Her şey yolundadır sizin için.

Uzun zamandır blog yazmadım. Son ekim ayı blog'u a çok yavandı. biliyorum içerik olarak pek bir şey yok.  Yurt dışına göçmüş adam ne yapar... Market fiyatları, Nasıl ev tuttum, Araba aldım, Ehliyet aldım, Nasıl vize aldım  vs vs.  Ben bu içerikleri daha evvelden yazdığım için bloglar yavan duruyor.

Hem sözlük hem e-mail olarak sorular geliyor. En çok soru aldığım kısım vergi iadesi örneğin...

Vergi iadelerini seneye 2023 1 nisan öncesi dolduracaz. Buna başvurmadan evvel IND girişinizi ( Belediyeden talep edilen şifre bi nevi e-devlet ) BSN no, banka hesaplarınız vs vs hazır olsun. Bazı arkadaşlar Vergi iadesine başvurunca para iadesini alacaklarını düşünüyorlar fakat bu tam tersi de olabilir.  Bilginize.

Bi başka soru iş başvurusunda olurda sorarlarsa maaş beklentim ne kadar olsun.

Sevgili dostlar, mesleğinize göre ortalama bi saat ücreti zaten belirlidir. bi kaç farklı iş başvurularının açıklamalarında brut ne kadar kazanacağınız belirlenir.  Artık bi çok iş Sadece maaş değil ve imkanlar da sağlıyor. Türkiye'de durumlar nasıl şuan bilmiyorum ama

yıllık yemekler, Geziler, Partiler...

Yılın elemanına ödüller

Yıllık izin gün sayısı 

Fitness kulülere yıllık X yüzde indirim ( 50%  gibi ) 

Gelişime  dayalı maaş artımı

Bazı süpermarketler çalışana indirim sunmaya başlamış.


Bu  şekilde..



Kasım ayı yeni yeni yağmurlar ve kapalı havalar ile gerçek Hollanda siluetine büründü. yavaş yavaş Kombiyi çalıştırdık. Açıkcası bu yeni  taşındığımız büyük evde henüz Gaz, Su ve Elektrik kullanımımızın kendi kotamızı geçemedik.  Yanılmıyorsam para iadesi aldık size belgeleri de ekleyeceğim ama 1 ocak sonrası Yıllık giderler blogu gelecek.  o kadar korktuğumuz gibi olmadı. 

Süpermarket Alışverişi.

Bir süpermarket çalışanı olarak artık en az 50% daha fazla ödüyorum. Maalesef market alışverişlerim özellikle Fiyatı indirilmiş gıdaları arasam bile bu civarda bi artış var. Süt 2 euro oldu. Mantar en son 1,46 aldım 250 gram mantar... ( sebze mantar bu yanlış anlaşılmasın  swh. )  Yumurta 10 tanesi 2.35 ile 2.5 euro arası oldu. bunu 1.65 e vs alıyordum.  Ayçicek Yağı 1 litre en ucuzu 3.5  Euro buldum   ( bu 1.2 euro litresi idi corona evveli, ) zeytinyağı ise 5 euro altına inmiyor. daha evvelden kampanyalar olurdu 1+1 özellikle bu tarz ürünlere artık indirim gelmiyor pek.  Yani herşey pahalandı. Maaşlar ilgili umarım 1 ocak sonrası   biraz gelişme olur . Özellikle emek yoğun sektörlerde çalışan bizim gibiler artık daha az biriktiriyor diyebiliriz.



Araba = Masraf 

12 yaşındaki minik Arabamın geçen 2 porya'sı  arızalı diye vizeden geçemedi. 50 euro vize param yandı çünkü bana teklif edilen 1000 euro masrafı kabul etmedim. Başka 2 garajdan fiyat aldım. biri 700 diğeri ise 510 'a yaptı..  Bu sene bu araba yaklaşık 800 euro gibi bakım masrafı çıkardı bu da demek oluyorki bu arabayı elden çıkartma vakti geldi. umarım aldığım fiyat civarına satabilirim.

Yeni Araba fiyatları 

Şöyle B sınıfı araçlara baktım ve araba fiyatları 20% ile 30% arası zamlanmış. Evet hala 1 yıllık maaşım ile A sınıfı araç alabilirim yada bi 14-16 ay çalışıp B sınıfı bi araç alabiliyorum ama Şuan Avrupa'da Benzinli araçların sayısı azalıyor. Dizel yaklaşık 2.1 euro litresi benzinde  1.95 - 2 euro gibi.

Hibrit araçlar daha gözde ama onlarında bi sürü versiyonu var. Plug-in denilen şarj edilebilen yada yarı Hibritler kendi kendini şarj edenler gibi... o da ayrı bi konu. Hibrit araba ile tam elektrikli bi araba arasında gidip geliyorum ama bakalım .  umarım uygun bir şey denk gelirse yeni bi araç almak istiyorum.  Bu araçlar Türkiye'deki şuan ki satış fiyatlarının yarısı civarı ...  Türkiye'de otomobil  piyasası evlere şenlik. maalesef nanay !!! 


Bekarlar günü. Aranızda Bekarlar varsa  Gününü kutlarım.  Türkiye'de bu sene pek kampanya olmadı sanırım ama Hollanda'da güzel pazarlıyorlar. Parfümler, Kıyafetler vs vs indirime girmiş.

Şimdilik bu kadar.  kısa zamanda farklı bloglarla geri döneceğim. Sorunuz olursa direk : dj_sammy248@yahoo.co.uk email atabilirsiniz yada bu blogların altına gönderim. Geç de olsa cevap atıyorum.

Saygılar Selamlar

Andaç.


Yorumlar