Ekim ayı Güzellemesi. Yaz bitti. Hoş geldin Güz.

 

copyright



Selam Millet.


Cidden uzun bi ara oldu yazamadım. en son taşındım ve geçen hafta da ertelenen bi tatil vardı ve Yurt dışına gittim. Kanarya adaları gibi ilginç bi destinasyon'u tanıma fırsatı edindim. onu başka başlıkta yazayım.


Neler oluyor ?


Öncelikle güz geldi ama hava gündüzleri 17-18 derece , nerdeyse Noel geliyor ama  hava hala güzel. Bu küresel ısınma ileride başımıza dert açacak gibi. Uzmanlar bu  ısınmanın özellikle Kalp hastalıklarına gebelik ettiğinin altını çiziyor diğer husus ise deri hastalıkları. 


Türkiye'de durumlar nasıl bilmiyorum. Haberler ne ise onu duyuyoruz ama Hollanda için konuşursak eğer , Gaz, Elektrik enerji fiyatları uçacak. halk şimdiden heyecanla olacakları bekliyor.


En son Putin  ulusa konuşması ile Savaşın bitmeyeceği ve bi tarafın mağlubiyetini kabul etmeden ne enflasyon ne yakıt fiyatlarında bir düşüş olacak. Bir söylenene göre Rusya gaza zam yapmadı ama ülkeler insanlar tüketimi azaltsın diye yapıldı.  ama işte bir iddia.


Max Verstappen . 

Hollandalı F1 pilotu  bugün itibari ile  sezonun 18. yarışında  366 puan ile şampiyonluğunu sezon bitmeden ilan etti. 


Alihan uzun  

Bu genç  Hollanda doğumlu Türk arkadaş 22 yaşında Hollanda'da heykelini diktirdi. Kendisi tüm gençlerin eşit şartlarda eğitim alması adına yazılar yazdı ve ABN AMBRO bankasının ilgisini çekti .  Tebrik ediyoruz. Sadece Hollanda'da değil Tüm Dünyada tüm gençlerin eşit şartlarda eğitim alma ve kariyerlerinde de eşitlik ile ilerlemelerini diliyorum.


Schipol Havalimanı - Rezillik. Shitpol yada AMSdrama airport. 


Daha bu sabah Erken saatlerde geri döndüm ve yine rezillik. Uçaktan in bagaj almaya git inanılmaz rezillik . Var ise el bagajı ile binip terk edin bu havalimanını. Bildiğin her yer çocuk arabası eşya rezillik. Tabelalardan adam yok, eleman eksik kusura bakmayın normalden daha uzun sürecek bagajlarınızın varması diye yazılar geçiyorlar. kimi tatilden dönen vatandaş 1 saat bagaj bekliyor. bazen Türkiye'de 10-15 dk bagaj beklerken biz aşırı homurdanırız. Schipol  yönetimi istifa etti yapamıyorsunuz bu işi. Ama bakıyorum yolcular mal mal bekliyor.  sadece bekliyoruz. insanlar birbirlerine durumdan şikayet ediyor ama başka bir şey yok. Avrupa'ya Hollanda'ya yakışmıyor. gönderelim  askerliğini komando olarak yapmış 100 delikanlı çözsün bu işi. ciddi ciddi teklif edicem bunu Schipol'a email ile. 



sıkıcı bi blog oldu biliyorum ama diğer bloglarda daha ilgi çekici yazılar ile döneceğim. Buraya kadar okudu iseniz size şimdiden teşekkürü borç bilirim. Bir okuyucu dostun dediği gibi resimler  yükleyeceğim . Hoşluk olsun. Görseller iyidir.

Mutlu Pazarlar dileklerimle ( Bu akşam Tsi 21:00 Ampute milli takımımızın Angola ile Final maçı var onlara da başarılar dilerim ) 

Selamlar

Andaç.











Yorumlar

  1. Hocam Selamlar, hep aynı tip sorular gelmiş, iki çocuk hemen iş bulamayacak bir eşle gelsek,Delft veya Eindhoven için min ücret ne olmalı?

    YanıtlaSil
  2. Selamlar. Bi 2000 Euro civarı ( ev kiranıza da bağlı ) yeterli ama Hollanda'ya gelip diğer Türkler gibi Yüksek motorlu sizin başınızı ağrıtacak bi araba almadıktan sonra hayli hayli geçirsiniz. Bundan kastım Benzin, vergi, Sigorta ve bakım vizesi 1600 motor üstü araç size ayda 350 -400 eurodan aşağı inmeyecektir. binmesen bile kapıda 250 euro ayda yazar. Gelen arkadaşlara sürekli söylüyorum, 1000 motor ufak tefek bi araba alın. ucuz şehrin dışında bir ev'de bulabilirsen ( braband yani Eindhoven civarlarını pek bilmiyorum ama Güney ve kuzey Hollanda'da bu zor.. 1000 euro altı bir kira da bulursan geçinirsiniz. sorunuz olursa cekinmeyin . şimdiden başarılar dilerim. Hollanda güzel ülke.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Merhabalar. Bloga gösterdiğiniz ilgi için teşekkür ederim. En kısa zamanda size geri dönüş yapmaya çalışıcam.

Saygılarımla.

Andaç Abi.