Nihayet Taşındım

 

Görsel telif hakkına tabi olabilir.


Selam Millet.

Gri ve yağmurlu Hollanda'dan selamlar.

son zamanlarda bunaltıcı bir sıcaklık vardı Hollanda'da. aynı zamanda sabahın göründe donduran bir soğuk. Bu hava değişimlerinde sürekli dudakları çatlatan bi hava var.  Hollanda'da yaşarken yaz kış burun spreyi ve dudak, el kremi kankiniz oluyor.


Nihayet taşındık. Ama ne taşınma

acayip zor bir işmiş taşınma. Daha  evvelden Ailem ile bi kere ev alıp taşınma işlemi yapmıştık. Başkalarının taşınmasına da yardım ettiklerim oldu ama kendin olunca bir farklı imiş.

Öncelikle  ortalama 50 m2 evden bir sürü eşya çıkmasına şaşırdım. o kadar çok şey satın almışız ki o eve onları nasıl doldurduk onları bile anlayamadım. 

diğer yaşadığım evden en az 4-5 kat daha büyük saklama alanı ve odaları olan bir evdeyim ama gözüm her yerde eşya görüyor.  Eğer ki kiracı iseniz minimalist yaşayın. az eşya öz eşya, taşınırken her şeyi satın ki biz yemek masası sandalye ve orta sehpamızı giderken satmıştık. 


Taşınma derken,

Bu taşınma işlemleri acaip maliyetli oldu. Türkiye'deki gibi bir günde taşınamıyorsunuz.

bazı gariplikleri de dile getireceğim. Ben 7 temmuzda yeni evin anahtarını aldım ve içine bir sürü şey yapmam  gerekti. hayda diye gidemedik. aynı zamanda diğer evin kirası da omzuma bindi. diğer ev sahibi ise bana ay sonunda anahtarı geri alırım dedi. yani 10'unda çıkıyoruz  10 günlük kira veririz yok yani. 3 hafta çift kira ödeme zulmünü yaşadım. 

Taşınma işleminde güzel bi çevre gerekiyor. Benim sağ olsun hanımın akrabaları ailesi bir elden hem ev ve bahçeye saldırır gibi evi adam ettik. Ben eve geçmeden ise evin sahibi olan Şirket ( Woonforte )  evin bir  çok bölümünü yeniledi ama malum eski ev ve Şirket çok para harcamadan işin içinden çıkmıştı.  Bu arada Eş dost demişken Taşınmak acayip maliyetli bir iş.  Bir Römork kiralamak 15 -35 Euro arası  ve çekicisi olan bir araç lazım. Bahçeye tanıdığın buldozerini falan getirttik.  sağ olsun para mara istemem dese de Hollanda'da  her işin  bir bedeli ödemesi vardır . gönlümüzden de ne koptu ise verdik. eş dost olmasa acayip bi masraf kitlenmişti. 

Bu masraflar ile kendime bu evden 6-7 yıl çıkma Andaç dedim.  yaptığım masraflar ( henüz ev tamamen hazır değil )  Yaklaşık 1 yıllık kira gideri olduğunun altını çizerim.

Laminantları kendimiz al getir götür sadece masrafı 1560 Euro tuttu. Bahçeden çıkan çöpleri atmak için kullandığım Çöp kutusu ise sadece 350 Euro.  Boyası , malzemesi  badanası, getiri götürü , bahçeye kum getir,  sahte çim al,   benzini yakıtı  ,  eski evin perdeleri bu eve uyum sağlamadı ve evin her yeri pencere ve bunlara uyan yeni stor perdeler ,  bir kaç eşya al ekle ciddi ciddi masraf.  Evin mutfak kısmında ne bir aspirtör ne fırın ne dolap hiç birşey yoktu. Bunlar da yeni bir fırın, bulaşık makinesi buzdolabı ve aspiratör büyük masraflar. evet benim kendi malım oldu ama bunlar evden çıkarken taşınırken size hep bir yük ve külfet oluyorlar.  Satarken de malum Hollanda'da 2.el para etmiyor. ya hayrına veriyorsun ha çok cuzzi bi fiyata belki alıcı buluyor.  Belki bunların içinde olan bir ev daha  pahalı bir kiraya sahip ama daha mantıklı.  Ayrıca  Türkçe sanırım Gömme mutfak denilen mutfaklar daha güzel görüküyorlar. bizde çoğu evde olan fırın ayrı buzdolabı ayrı sistemi Hollanda'da çok az evde var. Anladım ki büyük ev, daha masraflı.  

-en önemli altını çizmek istediklerim ise : Taşınmak için bir çocuğunuz olmasını beklemeyin daha evvelden taşının bir çocuk bakarken taşınmak inanılmaz zor. elleriniz bağlı çocuk bakıyor ve kimseye yardım edemiyorsunuz.

-taşınacaksanız yine etrafınızda size boya badana tamirat vs yapabilecek tanıdıklarınız veya aile bireyleriniz olduğunu  yada bunları kendinizin üstesinden gelebileceğinize emin olup  öyle taşının derim ( ev bulma çilesi zaten bir ayrı ) naçizane tavsiyedir.

Taşınacağımız evin çöp atma kartı ( evet var böyle bir şey )  yoktu, şirket ile görüştük belediyeye yeni taşındık gibisinden söyleyerek para ödemeden çöp atma kartı elde ettik.

Taşındığımız ev sahibi şirket bizden depozito almadı. biz bu şirkete bir kaç yıllık üye idik.  Diğer  şahıstan kiraladığımız eve bir kira depozito vermiştik ve evi iade ederken ev sahibi paranın tamamını iade etti ( çok bir hasar vs vermemiştik eve , boya badana da yapmadan çıktık )  bu tip ev kiralamaya da particulier verhuren deniyor.. 

Taşındığım şirket bize 30 gün süre verdi, eksik veya sıkıntılarda arayın çözelim dediler. Bi cam çatlaktı ve gelip ölçü alındı yenisini takacaklar. Bize Bahçe için kum veya toprak isterseniz bir kereye mahsus göndeririz dediler. getir dök masraflarını onlar ödüyor. Ayrıca Türkiye'de yapılıyor mu bilmem ama bu ev sahibi şirket bize 10 euroluk pasta kartı ( çek )  verdi ve hayırlısı olsun dedi. ( ilginc bi hareket ama güzel ) 

Hollanda'da apartman daireleri kiralamak veya satın almak daha ucuz iken   ingilizlerin ''  bungalow house  '' denilen tek - iki veya daha fazla katlı ve kendi bahçesi olan evler daha pahalılar. Corona evveli ile  Türkiye'de bu tam tersi idi. insanlar apartman yaşamını lüx sanıyorlardı diye düşünüyorum. 

küçük bir evden büyük bir eve geçtim evet ama kendime artık bu eve eşya vs alma. olanları da yavaş yavaş elden çıkart .  Bir deyim : Zenginler yatırım, fakirler eşya alır kelimesi kulağımı çınlattı hep.

Son olarak  taşındığım yeni ev eski eve 2 sokak ötede.  diğer evden kirası 70 euro gibi daha fazla. 746 Euro ödüyorum bu malikaneye. buda benim maaşımın yarısı. Bu sene sonu bu ev ile ilgili masraflar aylık giderler  yazısı  paylaşacağım. . malum enflasyon vs ile daha evvelden paylaştığım rakamların üstüne çıkacağız ama yapacak bir şey yok. Hollanda hala yaşamak için en ideal ülke olduğunu düşünüyorum.

Şimdilik taşınma ile alakalı bu kadar.

imla hataları affola. Sorularınız için aşağıya ayda dj_sammy248@yahoo.co.uk ulaşabilirsiniz. Maddi bir karşılık ile yardım veya  tavsiye vermediğimin altını çizerim. 

Gerekli görselleri sonra eklerim.

Selamlar sevgiler.

Andaç.








Yorumlar

  1. Merhaba, MVV ve Highly skilled migrant konularını araştırırken blog sayfanıza denk geldim. Daha güncel bir posttunuzun altına yazmak istedim, umarım buraya yazmamı hoş karşılarsınız.
    Erkek arkadaşım Hollanda'da Highly skilled migrant ile bir işe başlayacak. Daha belge sürecimiz başlamadı. Ben de onunla birlikte partneri olarak gideceğim eğer bir sorun olmazsa. Sormak istediğim bir kaç soru var. Öncelikle MVV için entegrasyon sınavı olmak zorunda mı? Bu konuda hiç bilgim yok. Ayrıca partneri olarak benim bir dil belgesi vermem gerekiyor mu Felemenkçe ya da İngilizce?
    Biraz heyecanlı ve gergin bir süreçteyim ayrıca çok farklı bilgiler alıyorum, bu yüzden size sormak istedim.
    Umarım yorumumu görür ve yanıtlarsınız. İyi günler dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam çok geciken yorum için kusura bakmayın. geçen hafta yazdığım blogta yazdım size dil sınavı gerek olmayacak. ( 30% vergi diliminden yararlananlar muaf ) https://undutchabi.blogspot.com/2023/01/geciken-aralk-2022-blogu-hollanda.html daha hızlı yanıt için email atabilirsiniz. Sorunuz olursa çekinmeyin Eğer şuan Hollanda'da iseniz bol şans ve iyi seneler diliyorum.

      Sil

Yorum Gönder

Merhabalar. Bloga gösterdiğiniz ilgi için teşekkür ederim. En kısa zamanda size geri dönüş yapmaya çalışıcam.

Saygılarımla.

Andaç Abi.