Hollanda'da Ev Kiralama & Bilmeniz gerekebilecek şeyler - Te Huur ( Kiralık )


 Copyrights





Een woning huren,   Verhuur Woningen...  Huis Huren , Te Huur , yada   '' Türkçe Kiralama/ Ev Tutma '' .. 



Size geçen bloglarımdan bir tanesinde Ev tutamadığımdan bahsetmiştim. işleri düzenine göre yaptığımda elime geçen bir fırsatı değerlendirmesini bildim. Umarım bi kaç aya taşınabileceğiz.


Hollanda Corona  ve savaş'tan dolayı ortaya çıkan ev kiralama sorunu ( Fahiş kiralar ) ile  Tavan fiyat uygulamasına geçiyor. Daha evvelden de uyguladığı bir politika vardı. Gelir oranına göre evleri dağıtıyor. Geçen hak ettiğimiz bir evi elde etmek için daha fakir olmamız gerekiyordu... Yada ona göre bordrolarını düzenlemeniz gerekiyor. Duyduğuma göre Tüm Hollanda bu şekilde ev kiralıyor.  Ev beğeniyorlar ve  eve   o eve yazılıyorlar sonra fırsat onlara geldi ise bi şekilde maaşlarını o eve göre düzenliyorlar.  Maliye, Devlet açısından bir sorun olmuyor. tek yapman gereken evrakları düzenlemek ve evi aldıktan sonra tekrar yeni evrak düzenlemek.. Biraz yasa dışı görünse de tüm Hollanda'da sistem böyle işliyormuş. bilginize.



Şimdi geçenlerde  2. olduğumuz bir ev  için içinde  oturan son kiracıdan randevu aldık. Ya dedim ne güzel bak yardımcı olmaya çalışıyorlar ama bir nedeni var... Size Bir şeyler satmak istiyorlar...

Ev Tanıtımı!

Randevu alıyorsunuz, Eski kiracı size evi  gezdiriyor , Evin eksileri ve artılarından bahsediyor. o Esnada eve yaptığı şeyleri 2.el olarak uygun fiyata size satma ve istemediklerini de hediye etme ile ilgileniyor. Bundan sonra 1 ev daha gezdim ve tamamen sistem böyle işliyor. mesela benim oturduğum evde ben Duş kabin yaptırdım ve sökmek istemiyorum bunu yeni oturacak kişiye hediye diyorum yada eve Bulaşık makinesi ekledim ( Gömme ) al sana hediyem diyorum.  Aksi halde sök tak taşınma ile ilgili masraflar artıcak...  Marketplace gibi yerlerde  '' IVM Verhuising '' şeklinde ilanlar veriliyor yani Taşındığımızdan dolayı ücretsiz gelin alın yada ufak bi fiyata satın alabilirsiniz şeklinde.. En son  tutmak için ziyaret ettiğim evin eski kiracısı bana parkeleri satmak istedi. fiyatta uygundu ama benim zevkime göre döşenmemişti. ayrıca ben yeni bir parke alsam kendim onu döşeyebilecek durumdayım ( aile bireyleri yardımı ile )  Aksi halde  orta kalite bir parke m2 si size 20 euro'ya mal olacak. bunda izolasyon parke ve süpürgelikler dahil. en ucuz parke ise size m2  8 euro'ya mal olur. Eğer bi ev tutacaksanız parkeleri size satmak isterlerse hesap yapın. m2 hesabı yukarıda dediğim gibi.  en ucuz PVC parke ise m2 olarak size  30 Euro  tutacak. yine parkeleri döşemek hariç fiyat bunlar. kendiniz yaptığınızı farz edin. Aksi halde fiyat gittikçe artacak. 




 Hollanda'da taşınmak istediğin evde belki bir fırın, bir laminant  parke  ,bir duş kabin ,fırın yada bulaşık makinesi olmayabilir. Bunların dahil olduğu evlerde olabiliyor ama kiraları daha pahalı çıkacaktır.


Ev ile ilgili, maaş bordrosu ve  Şuan oturduğum ev sahibinden bir KARNE gibi bir şey aldım. ilkokul çocukları karnesi gibi sizin davranışlarınızı ve Kira ödemelerinizin zamanında yapılıp yapılmadığına kadar yazan bilgiler var. Sağ olsun oturduğum ev sahibi hepsi pekiyi  gibi not vermiş. Size yeni evi kiraya verecek şirket bi şekilde Referans yokluyor. Hollandalı işini sağlam kazığa bağlama konusunda bizden daha iyiler diyebiliriz.  Yine ev kiralarken 1-2 kira depozito ödeyeceğiz. Buda bi standart.  


Hollanda'da evden çıkarken evi boya gibi durumlar söz konusu değil. şöyle bi durum var, beyaz bi duvar varsa duvarı beyaz  olarak iade istiyor. Duvar kağıdı yaptırdıysan çıkarken sökmelisin... Genelde parkeleri veya zemin kaplamaları yok.. Siz yaptırmak zorunda kalabilirsiniz. bana göre bu gereksiz bi durum.  Uygun bi fiyatlı bir ev ise belki de mutfağı basit bir ev olacaktır. 2-3 dolap bi lavabo ve çeşme.. lüks olmayabilir . Siz eklemeler yapabilirsiniz.  Şimdiki Yaşadığım eve bir sürü ekleme yaptık.

Bu arada  yeni tuttuğumuz ev çok eski olduğu için Şirket bir sürü düzenleme yapacak... 

Bunlar Banyo, Mutfak ve Tuvalet. Özellikle bunlar beni mutlu etti çünkü temiz ve yeni ev kokusu ve duygusu ile taşınacağım.  Yine ev çok çok eski ve uzun yıllar içine bir şey yapılmadığı için eski prosedürde olan duvar kaplamaları yanıcı olduğu için değişecekmiş bu da beni mutlu etti  yine bahçemde 50 yıllık bi ağaç vardı ben çok sevdim ağacı ama sökeceklermiş.  Yani bunun gibi durumlar var. Şimdilik bu ev konusunda çok heyecanlıyız. Büyük bir sürü odası olan geniş ev hasreti ile yanıp tutuşuyor Andaç abiniz...

şimdilik aklıma bu kadar geliyor... Sabırla okudu iseniz ne ala. Sorunuz olursa yada sizin deneyimleriniz  yorum kısmına yazın lütfen..  




Expatlar - iş kurup gelmek isteyenler için aşağıdaki sitelere göz atabilirsiniz.


https://www.pararius.nl/


https://www.huurwoningen.nl/


https://housinganywhere.com/


https://www.funda.nl/huur/


https://www.iamexpat.nl/housing



Selamlar , mutlu günler dostlar.

Yorumlar

  1. abi selam, yazıların altına kendi özelini ihmal etmeyecek şekilde o yazıyla ve konuyla alakalı kendi çektiğin birkaç görsel eklesen çok süper olur. ya da ona benzer görseller bulsan mesela.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. selam. Kesinlikle haklısın. dikkate alacağım. Selamlar ve önerin için tekrar teşekkürler.

      Sil

Yorum Gönder

Merhabalar. Bloga gösterdiğiniz ilgi için teşekkür ederim. En kısa zamanda size geri dönüş yapmaya çalışıcam.

Saygılarımla.

Andaç Abi.