Taşınamıyorum... Hollanda Ev Tutamama Rehberi

 

                                                                  Copyrights



Selamlar herkese. Umarım keyfiniz yerindedir.


Benim aslen değil. Başlıkta da belirttiğim gibi taşınamıyoruz. 

Çocuk olduktan sonra çocuk ve onun eşyaları ile güzelim güneş gören geniş bahçeli evimize sığmaz olduk. Ev benim olmadığı içinde bir oda daha ekleyemiyorum.


Bu yüzden ev bakıyorduk. Önceleri ev almak istiyorduk ama Fiyatların uçması ile ev almak bile hayal oldu sonra bari daha büyük hemen hemen aynı fiyatlara evler var onlara başvuralım bari dedik ama onda da bir çok evde 2. sırada yada 7. sırada olduk.

Hollanda ev tutma sistemine geçmeden evvel tuttuğumuz ev aslen  özel bir şahıs adına ait.  o yüzden kirası normal bir eve göre yüksek ama yeni bir ev olması ve güney cepheli olması , çabuk ısınıp Enerji seviyesi A+++ olması bir avantajdı. ( Hollanda'da ev alırken satarken  aynı Türkiye'de beyaz eşya satar gibi Enerji etiketleri kullanırlar ) 


Etrafta sahibi özel kişi olan evler vardı ama 950-1000 Euro arası fiyatlarda.  bunlarda bizim bütçemize bi türlü uymuyordu. 

Fakat üyesi olduğumuz şirket ( Yüzlerce defa yazmıştım, Hollanda'da bir çok ev Tüzel şirketlerin... Faiz sistemi olmadığı için ev kiralayarak paralarına para katarlar ) sürekli  kiralık evler paylaşıyorlar.  gerekli ise önce eve tadilat yaptırırlar  öyle geçersiniz. şanslı iseniz mutfağı yeniden yapılı bi evdir bu çünkü mutfak benim kırmızı çizgim. Hollandalılar aşırı yağlı  tüketiyor ve bazen düşünüyorum her yer domuz yağı sinmiş olabilir ( abartıyorsun diyebilirsiniz ) diye çekinmiyor değilim bu psikolojik bişey. 

Neyse Şirket  sürekli yeni bir evi kiraya verdiği zaman  başvuru yapıyorsunuz ve sistem sizi Sisteme olan üyeliğinizin eskiliğine ve gelir durumunuza göre bir sıraya koyuyor ve biz o sistemde 2 defa 2. olduk. Bahsettiğim evlerde bir tanesi 25 metre ötede diğeri 200 metre diğeri ise 350 metre ötede. Ben Başka bir kasabadaki evden bahsetmiyorum oralarda ilk 20 ye bile giremezsiniz. ( Ev kiralama sırası )


Bu arada gelir durumunuza göre de ev seçersiniz. diyelim siz ve eşiniz 3500 euro'dan yukarı kazanıyorsunuz sizin seçebileceğiniz evler 1000 euro gibi fiyattan başlar. geliri 800-1000 euro olan bir aile ( var böyle aileler devletten yardım alıp böyle yaşamayı seçiyorlar )  onlarda  650-800 euro arası evlerde oturuyorlar ve o evlere öncelik sağlıyorlar. Çok karışık bir o kadarda ilginç bie sistem. benim gelir grubum ile  çaprazımdaki  komşu geliri arasında dağlar  kadar fark  olabiliyor ve aynı muhitte yaşayabiliyorsunuz. az ileride mülteciler de var mesela komşuları milyoner... neyse konuyu dağıtmayalım. 


Evet, Hollanda çok güzel ülke ama ev kiralama kahır oluyor. O yüzden Hollandalı genç çiftler çocuk yapmadan önce mutlaka ama mutlaka büyük bir eve geçerler. Ya satın alırlar ya kiralarlar.  Bunu da planlarlar. Maalesef bizimkisi Türk işi oldu. Türk işi derken plansız programsız oldu. Pandemi ve sonrasında Savaş olacağını kestiremedik... Bilemiyor işte insan...


Şuan Hollanda  hakkında bu güzel güneşli günde , Ramazan ayında morallerim bozuldu. Neyse bu ev içinde 2. sıradayız belki 1. sıradaki evi tutmazsa bize seçme şansı verecekler...  Gerçi o halde bile siz evi isteseniz sıra size gelse bile siz kendinizden bahsediyorsunuz ve sonra ev sahibi  yada şirket sizi kabul ederse evi tutabiliyorsunuz....  Umarım  öyle olur ve hayırlısı diyelim. Hanım ile konuştum bundan sonra ev mev bakma dedim. Hayal kırıklığı oluyor. Bulursam 2. el bir karavan çekeceğim bahçeye. kendime çalışma odası yapacağım artık. Ciddi ciddi düşünüyorum bunu. Yeter ama! 


Yukarıdaki gibi eşyaları kutulayıp taşınacaktık ve sonrasında Pide yapacaktım yardım edenlere... Türk adetidir ya...



Son olarak Expat arkadaşlar Hollanda'ya gelmeden evvel https://www.pararius.nl/ den Ev kiralıyorlar. genelde yabancılar ( Buitenlanders )  da hep biraz fazla öderler  yoksa ev tutma şansı da yok..

diğer siteler ise https://www.huurwoningen.nl/ , https://housinganywhere.com/ , https://www.funda.nl/huur/  ve https://www.iamexpat.nl/housing fiyatların tuzluluğunu göreceksiniz.


ev arayanlara tek iyi haber ise bu ay ev fiyatları %2 düştü..

 Savaş bitmezse daha da düşeceğini ( maalesef savaşında bitmeyeceğini  ) düşünüyorum.



Neyse Gülü seven dikenine katlanır..



Sağlıcakla kalın ...


Andaç




Yorumlar

Yorum Gönder

Merhabalar. Bloga gösterdiğiniz ilgi için teşekkür ederim. En kısa zamanda size geri dönüş yapmaya çalışıcam.

Saygılarımla.

Andaç Abi.