Engeltje op de schouder - Verilmiş sadakamız varmış - Fırtınaların Fırtınası Eunice Fırtınası

copyright

Merhabalar.

Nasılsınız. Umarım keyifleriniz  yerindedir.

Hollandalılar  '' Engeltje op de schouder  '' yani Omuzdaki melek gibi onları kazadan beladan koruyan şeklinde bi deyişleri var. Pekala  biz ise Verilmiş sadakamız var diyoruz.

Geçen Salı'dan beri fırtınalar ile uğraşıyoruz. Önce Saate 100Km hıza ulaşan  Dudley Fırtınası daha sonrada 5 yılda bir geldiği söylenen saate 130 km hıza ulaşan Eunice Fırtınası

Dudley Fırtınası esnasında bahçe'de bulunan oturma grubumuz uçacak endişeleniyorduk ama Eunice Fırtınası'nı görünce Dudley  fırtınası bişey değilmiş diyorsun.

Eunice fırtınası şu ana kadar deneyimlediğim en kötü fırtına idi diyebilirim. Zaten türkiye'de fırtına dediğiniz şey genelde sert esen  rüzgar sayılır bunların yanında.

Yaşadığım  yere yakın bir Canlı Blog

Sosyal medya'da bi sürü videoya  denk geliyorsunuz ama bir çok zarar var. maddi ve hayat kaybı ve yaralanmalar.  Eunice fırtınasında Hollanda'da 3 kişi hayatını kaybetti. Fırtına  özellikle ingiltere , irlanda, Belçika ve Almanya'yı da etkiledi.

Saat 14:00 sonrası ne tren ne otobüs ne uçak inebildi. Ab  kalkışı uçaklar geldikleri ülkelere havada geri döndüler. Okullar tatil oldu ( gerçi fırtına geliceği belirli iken okul esnasında tatil etmeleri ise Hollanda'nın karar  vericilerinin hatası ) KLM tüm uçuşlarını iptal etti. AB merkezli  firmalar ciddi işi riske atmıyor. o yüzden de kaza oranlarını düşürmeye çalışıyorlar.

Neyse Biz Süpermarketler çalışdık. Akşama doğru  16 yaş üstü raf dolduran  gençlerin bi çoğu işe  gelmedi ve ailesi yollamadı. o havada dışarıda yürümek, bisiklet sürmek aşırı endişe verici ve tehlikeli idi.  işten eve gelirken daha yep yeni yapılan binaların kiremitlerinin yerlerde olduğunu gördük.

Ciddi ciddi korkup endişelendiğim bi gün oldu.

Eunice Fırtınası blog'unu böyle tek geçiyorum. Yazıcak çok şey var, Hayat pahalılığı, zamlar , Hollanda iş bulma konusu şeklinde ama bi başka blogta onları yazıcam.

Hepinize  sağlıklı mutlu günler diliyorum.