Daha pahalı bir Hollanda ve Daha pahalı bir Dünya... Enflasyon

 

Copyright


Merhaba Millet


Umarım keyifleriniz yerindedir.


Eunice fırtınası sonrası yine Saatte 48 km hızda bir başka fırtına esiyor. Kapalı bi hava ve Yağmur var. Bir  kasaba turu yaptığımızda yerlerde levhalar ve insanlar fırtına nedeni ile  çatılarından çıkan kiremitleri  yerlerine koymaya çalışıyorlar.  Güncel olarak bu fırtınada da maalesef 4 kişi hayatını kaybetti.


Enflasyon.

2018 Kasım ayında  Hollanda'ya yerleşmeye gelmiştim. Yıl 2019 girildiğinde herşeye zam geldiğini duymuştum ama diğer yıllardan çok  daha farklı idi. Yıl 2022  şuan zamlar akıl alır gibi değil.

Aralık 2021 'de 5.7 % iken  Ocak 2022 ile 6.4% 'e çıktı. Bahsedilene göre bu son 20 yılın en berbat ( En kötü enflasyon )  rakamları.

Aşağıda 2019 ocak ile  ile 2022 ocak arası size bazı fiyat örnekleri vereceğim. 

Asgari ücret 2019 Ocak : 1635 Euro ( 40 saat /Hafta )

Asgari ücret 2022 Ocak : 1725 Euro ( 40 Saat / Hafta ) 

  

Benzin : 1.49 Euro  Dizel  1.31   Euro   -                               Benzin 2.02  Euro Dizel 1.67  Euro

Salatık ( Hıyar ) 2 Tane 1 Euro                           1 tane 0.99 cent

Cherry domates 250 gr :  0,65 Cent                                  0,89 Cent

Mantar 250 Gr :  0,79 Cent  Şimdi                                     1.19 Euro

Özel Sağlık Sigortası :  80 Euro ( Başlangıç Paket )       110 Euro  ( Zekur şirketi  ) 

Bira : 24lü Amstel 9  Euro                                              13 Euro 

300 Gram Panga fileto 2 tanesi 4,50    Euro               Tanesi 3,75 Euro ( Jumbo Süpermarket )

10% Yağlı kıyma 1KG 5  Euro                                     6,50 Euro ( Albert Heijn ) 


Enerji fiyatlarının bu yıl 2 ile çarpılacağı söyleniyor. Devlet baba bakalım bu konuda yardım paketleri hazırlayacak mı.  Hollandalılar Süpermarket'e gelir ürünü Alışveriş arabasına atarlardı , pekala şimdi fiyatlarına da bakıyorlar.  

Son 3 ayda Ev fiyatları 20% arttı. 2021 ile 2022 arası 28% ev fiyatları arttı. Daha 3-4 ay evvel ev alan arkadaşım 1 hafta sonra evden en az 5 % kar etmişti. al sat yapsa kazanıyor.


Ne olacak peki Andaç ?


Andaç'ta sizin bildiğiniz kadar biliyor ve gözlemliyor. Hollanda'da yaşayan bir göçmen olarak artık daha az birikim yapacağız.

500 gram yada kg aldığım ürünleri şuan 2 kg yada daha büyük boylarda almayla başladım. Dilediğimde kemeri sıkabilecek bir kişiyim. Ekstra ve gereksiz harcamalardan uzak durmaya çalışıyorum.

Bu yıl 3 tatilim var, 1'ini gerçekleştirdim ama seneye bebeğin 2 yaşına girmesi  ve uçuşlarda tam  yolcu ücreti ödeyecek olması ile belkide 1 defa tatile çıkacağım. iş yerine takın otursaydım belki araçtan da feragat edebilirdim. Bazı Türk aileler sende 1 yada 2 sene de bir Türkiye'ye gidiyorlar. Git geller hep masraf. 


Hollanda'da iki kişi çalışarak yine para biriktiriliyor, yine tatile çıkılabiliyor ve harcanabiliyor amacım bi panik yaratmak yada gerginlik değil ama bir kıyaslama yapmak istediğim bir blog olsun istedim. Bu pandemi ve 2019 yılından beri gelişen enflasyon sanırım  benim şanssızlığım diyelim. 


sürç-ü lisan ettiysek affola.


yazmamı istediğiniz başka konular olursa bana email ile ulaşın. Her türlü soru ve eleştiriye açığım. Eklemek istedikleriniz olursa da alta yazabilirsiniz.


Blogumu takip ettiğiniz için teşekkür ederim.


Selamlar


Andaç.








Yorumlar