Havalimanında Hasarlı bagaj teslim alırsanız ne yapmalısınız?



kırık bagaj şahsıma ait. 



Selam millet. 

Umarım Bu Blog'u Bagajınız kırıldıktan sonra okumuyorsunuz. Tazminatınız için Belki çok geç olabilir.

Öncelikle bi insan Senede 3 kere Türkiye'ye gidip 2 kere bagajı kırılabilir mi ?

Evet bu benim.

2 ayrı firma'da gerçekleşti ve biri iç hatlar diğeri Dış hatlarda oldu. Firma isimleri de vericem

Yukarıdaki kırık bagaj Sunexpress iç hatlar'da gerçekleşti.

Şuan hala çözümlemeye çalışıyoruz. Diğer dış hatlar'da Pegasus ile kırılan bagajımın az çok ederi tarafıma  ödendi ( hızlı bir şekilde , Teşekkürler Pegasus) Bu Pegasus ile 2. defa tarafıma ödenen kırık bagaj ayrıca. Kesinlikle Reklam değildir. Yada diğer şirketi karalama yazısı değil. 

Neyse Andaç kısa kes bunu mevzuya gir , Ne yapmalı derseniz?

Öncelikle Bagajınızı verdiğiniz yer daima bagajınıza bakar Yer görevlisi,  kırık vs var mı diye. kırık  ve hasarlı ise sisteme not düşer, hatta kağıtta yapıştırabilirler ( check in esnasında ) ve size de bazen bunu sözlü belirtirler yani bagajınızın kırık olduğunu biliyoruz kardeş gibisinden.


Püf Nokta : 

Bagajınızı aldığınızda hemen kontrol etmelisiniz. Genelde etmiyoruz. Çünkü başıma bu yıl 2 defa toplamda 3 defa geldi  ve alırken ciddi ciddi pek  dikkat edemedim. Ne zaman havalimanından çıktım yada gideceğim yere vardım baktım ve bagaj kırık. çünkü uçaktan iner inmez bagaj alıp çıkma telaşındasınız. bu herkes için aynı.

Ne yapacağız:  Bagajımızı alırken her yerini kontrol edeceğiz hele  hele çok pahalı bi bagajınız varsa  iyice bakın, hasarlı ise havalimanından ayrılmadan evvel Lost & Found ( Kayıp Buluntu  Eşya)  kısmına gidip rapor tutturmalısınız Bu Rapor sizin garantiniz! Bu rapor yoksa işleri şansa bırakıyorsunuz.  Benim şuan Sunexpress ile uğraşmam gibi. Ama eminim onu da çözücem. O süreç bitince buraya eklerim olumlu yada olumsuz.


Raporunuzu tutturun ve Bagaj kuponunuz ve biniş kartınızın resimleri lazım olucak ( pnr no ) 

Firma websitesine bilgilerinizi girin, olayı açıklayım ve gerekli  ispat resimleri ve raporu ekleyin.  bagaj yaşı ve durumuna göre size bi ücret  teklif ediceklerdir. 

Ben pegasus'tan voucher istedim adamlar Nakit ödedi. 
Pegasus'a havalimanı çıkışta fark ettiğim valizin ücretini aldım. Pegasus ve firmalar dış hat müşterilerini çok ama çok önemsiyorlar diyebilirim. Belki iç hatta aynı hızlı servisi ve olumlu dönüşü alamıyabilirdim çünkü Havalimanında alınmış bir raporum yoktu. Sistemde bagajım hasarsız işaretli iken hasarlı aldığımı resimlerle ispat ettim o kadar.

Sunexpress'te ne oldu.


onlara yazdım. durumu anlattım bana Havalimanında rapor alınmamışsa hiç bir hakkım olmadığı gibi içi boş bi email yolladılar. Sonra ben şikayet var'a da yazdım. ordan başka bir kişi Sanırım Almanya'dan yetkili bir hanımefendi bana  yazdı ve emaili forwardledi ( 7 Gün içinde  başvuru yapıldığı için hakkım olduğuna dair ) 

sonra sistem beni Dolfi 1920 adlı arabulucu şirkete pasladı. o şirket biraz muamma. o yüzden dikkatli olun. Sistem üzerinde davalarım açık ve kendi başıma uğraşıyorum. 3-4 aydır henüz bi sonuca varamadık. ama umarım bi kaç aya bi cevap alabileceğiz. dediğim gibi olumlu olumsuz yazıcağım. Kesinlikle ama kesinlikle havalimanında çantanızı valizinizi iyice kontrol edip havalimanını öyle terk edin.  En kötü valiz 350-400 tl piyasada ve bunlar çok  kalitesizler. iyi valizler 750 tl ile ucu açık rakamlar arası.   Hem başınız ağrıyor hem uğraşıyorsunuz hatta tatiliniz kötü başlayıp kötü bitmişde olabiliyor. püf noktası havalimanından rapor almak ve başvurmak ve  bundan sonra herşey lehinize aksi halde  işiniz şansa ve firmanın tavrına bağlı.

_____ Sunexpressten gelen ilk mail

Uçak altına teslim edilen bagajınızın hasarlanması durumunda derhal havalimanındaki ilgili birime (Kayıp Eşya Ofisi) başvurulması gerekmektedir. Aksini ispatlamak şartıyla bagajınız hasarsız bir şekilde teslim edildiği kabul edilmektedir. Mevcut koşullar doğrultusunda herhangi bir tazmin işlemi uygulanamamaktadır.Yaşamış olduğunuz bu deneyime rağmen gelecekte de bizimle uçmaya devam edeceğinizi umuyoruz


Güncelleme. Güzel haberler var. Sunexpress yoğun çabalarım ile tazminatı  Dolfi1920 adlı şirkete gerçekleştirdi. Dolfi1920 adlı şirketten Para alamıyorsunuz ama Biçilen değer oranında bir valizi   yada başka bir ürün seçiyorsunuz. dilerseniz farkı ödüyorsunuz yada tazminatınız kadar ürün seçiyorsunuz.  Sunexpress'e yaptığım sıcağı sıcağına şikayete redd yesem bile işin peşini bırakmadığım için mutluyum. 



Bu konuyu da bi ara yazmak istiyordum iyi oldu. Sorunuz olursa çekinmeden bana yazabilirsiniz.

şimdiden kazasız belasız günler ve mutlu sağlıklı bol seyahatli bir yıl diliyorum.

Saygılarımla

Andaç.

Yorumlar