Ocak 2022 güzellemesi. Enflasyon & Normalleşme ve maaş'a zam...

 

Copyright.



Merhabalar.

 Soğuk ve Yağmurlu bi Hollanda günü. Duydum ki Türkiye karlar altında. Hayat felç olmuş. Yakın zamanda  ziyarete gideceğim, oysa güneşli bir Şubat ayı olur diye düşünmüştüm ama heryer buzmuş. Kolay gelsin.

Enflasyon Canavarı

Kelimemiz  '' Inflatie  '' ( inflatsi yani Enflasyon ) 

Her ürünün fiyat kartlarını değiştirdik. inen bi fiyat olmadı. Hepsi 3-5 kuruş  bazende ürünlere  10% ile 30 % arası zam . Fakat Maaşımıza 6% zam gelecek.  Artık süpermarket indirimlerini daha da kovalayacağız ve gerekirse Staple Geek denilen , istifleyeceğiz.  ( stoklayacağız )

Gün geçtikce alım gücümüz düşüyor ama  Başka ülkelerle karşılaştırınca şükrediyourz. Benzin 1.98 civarında tutuluyor sanırım insanların bir sabır noktası var fiyatları oralardaki eşiklerde tutuyorlar. Sizde otomatik olarak karnınız doyduğu için en azından pek sesinizi çıkartmıyorsunuz. Hayat 2018 Kasım'ında Hollanda'ya geldiğimden çok ama çok daha pahalı. Sanırım bu benim kaderim.



Normalleşme.


Yazdım mı bilmiyorum ama   '' Booster Prik  '' denilen 3. aşımı da oldum. Bu hep konuşuluyor, yan etkisi oluyor mu olmuyor mu. Kişiden kişiye değişen birşey bu. arkadaşlar arasında hep bu konuşuşuyor,  bende oldu ama şükür  yan etkileri geçti.

Normalleşmeye başladık.  Bu arada hala bir çok Corona  vakası devam ediyor  ( yaklaşık günde 34-35 bin vakaa sayısı nufüs 18 milyon ) 

Hollanda'da Berbersizlikten, Alışveriş yerlerinin kapalı olmasından bunalmıştık. Ağır tempoda çalışıyorduk. Daha önceki Bloglarda da yazdığım gibi insanlar Yan ülkelere Alış-verişe gidiyorlardı düşünün o derece bunalmıştılar.

Restoranlarda  QR kodlar ile ( aşı olundu belgeleri ) oturup yiyip içebiliyorsunuz. Berberler açıldı. 10 gün sonra zorla da olsa bi berber randevusu ayarladım. onda da yoğunluktan eleman ilk defa beni ustura ile kesti ( evet çizik attı ).. sorry dedi  anlamadım hissetmemiştim bile. Eve geldiğimde anladım. Alel acele traş ederken kesti. umarım  aynı gün başkalarına da kesmemiştir benim sürekli gittiğim Faslı berber.  Fiyatları ise hala 15 Euro. 2019 da 10 euro daha sonra  Corona  salgını nedeni ile 6 ay sonra 12.5 euro daha sonrada 15 Euroya çıktı. Bu da buraların en ucuz berberi  ve fiyatı.

Normalleşme ile Tüm yük bizim gibi Süpermarket'lerin üzerinde idi. Insanların gidicek başka yerleri yok size geliyorlardı günde 2-3 defa. Biz daha çok çalışıyorduk . Zaten Sinterklass, sonra Noel ve Yeni yıl akabinde yorulmuştuk şimdi birde lockdown ile daha da yıprandık.  Cafe restoran ve avm'lerin açılması ile biraz yoğunluk düştü . 

The voice of Holland skandalı iddiası.

Hollanda komple bu olayla çalkalanıyor ve Türkiye kökenli bakanlar bu olayın peşini kovalıyor.  The voice of Holland'daki bazı kişiler ve juri üyelerine ithafen iddialar var.

Demem o ki, üst tarafta Stüdyo var oraya geçelim mi, Seni birinci yaparım finale götürürüm vs vs gibi öğütlerle yıllardır bi sürü yarışmacıya tacizler gerçekleştirilmiş. Yayıncı kuruluşta artık The voice of Holland ile çalışmayacağını söylediler birde tüm sponsorlar çekildi. Yani iddialar çok felaket ve yıllardır yapılmış diye söyleniyor. Sonucu ne olur nasıl gider yine yazarım bu konuda.



Kargo uçağına gizlenen Güney Afrikalı...


Geçen Güney afrikada bir kargo uçağının tekerlerinde 8 saat boyunca seyahat ettiği anlaşılan bir göçmen bulundu. ki bu tespit edildiğinde kişi hala yaşıyordu. Hem  uçulan irtifadaki havanın  çok souk olması hem sıkışma ile de mülteci olmaya çalışan şahıs hala yaşıyor ve uzmanlar buna şaşıyordu. Adamı hastanaye kaldırmışlar. insanlar hayalleri için Ölümü göze alıyorlar. Kargo uçağı tekerinde yolculuk etmek nedir inanılır gibi değil. 


Kiliseye giden Hollandalı...

Duydunuz mu bilmiyorum ama  Hollanda'ya kiliseye bağlılığı olanlar Doğum kontrol  hapı vs kullanmaz gerektikçe de çocuk yapar. Yan komşumuz 3. çocuğa hamile.  biri 3 bucuk diğer 1 ve birde yolda.  Yine dindar kesimden menejerimin 5 çocuğu var kendisi 35 yaşında bile değil.  dediğişm gibi korunma yapmıyorlar. Kiliseye bağlı Hollandalı dostlar  çocuklarına incil'de geçen isimler kullanırlar yada 2. isimlere serpiştirirler. 



Yağmayan kar....


Avrupada özellikle Belçika, ve Hollanda'da kar yok.  kızak bile aldık bekleiyoruz ama henüz kar görmedik. insanlar hayal kırıklığına uğradılar.  Nasıl bi kışdır bu ki. Türkiye'de Tatil beldelerine bile kar yağmış uzun yıllardan sonra. Hayret...



şimdilik bu kadar. Yazmamı istediğiniz bir konu olursa mutlaka email atın.  Yeni bir blogta görüşmek üzere.


Yorumlar

  1. Merhaba Amsterdam Rotterdam deventer şehirlerinden birinde 2900€ ile iki kişi geçinebilir mi acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam dostum. tabiiki de geçinilebilir dostum. Hollanda'yı kavrayana hack'lerinini öğrenene kadar biraz fazl ödersin kiraya ona buna ama sonra düz yola çıkarsın... belki şuan hollanda'dasın. selamlar.

      Sil
  2. Merhaba kerkrade de 4000 EUR ile geçirebilir miyiz? 5 aylık bebeğimiz var eve yardımcı bulabilir miyiz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam dostum biz daha azı ile güle oynaya geçiniyoruz... Hollanda'da flex çalışırsın. sen ve eşin ayrı günler çalışabilirsiniz. . çocugu yasından itibaren haftada 1 gün okula yollayabilirsiniz. çocuk bakıcısı bulunur ama ücretleri tuzlu olabilir. Dilersen çevrede güvenebileceğin türk ev hanımları ile görüş ve onları iş saati bırak ve kara para şeklinde elden ödeyebilirsin ... yada bir nevi çocuğu bakıcıya bıraktığında devletten yardım da alabilirsin diye düşünüyorum bu konuda bulduğun yöredeki belediyeye git ve bir masaya danış genelde her belediyede bir türkçe bilen biri var yada hepsi ingilizce konuşur. sorun olursa buradan yada email ile yaz.Selamlar. Başarılar şimdiden

      Sil

Yorum Gönder

Merhabalar. Bloga gösterdiğiniz ilgi için teşekkür ederim. En kısa zamanda size geri dönüş yapmaya çalışıcam.

Saygılarımla.

Andaç Abi.