Corona Peak Yaptı ! Hollanda'da en çok Corona teşhisi yapılan zor bi dönem

 

copyright


Merhabalar


Hollanda için kötü geçen haftalar. Corona teşhisleri zirve yapıyor ve Corona olmayan ise soğuk algınlığı ve grip teşhisi yapıyor. bu gripte bi iki hafta sizi rahatsız eden bir grip...

Geçen hafta yaklaşık 111 bin Teşhiş yapılıyor, Hollanda'da 18 milyon yaşıyor  ve bir çok insan da grip hatta bi çok kişi evden test yapıyor ( Zelf test )  

işlerde biraz düşme yaşadık  aslen daha sakin bi ortam bununda nedeni insanlar panik alışverişi yapıp gidiyor. dolduruyor ve bi daha 3-4 gün gözükmüyor. alan ise  ürünleri alıp çıkıyor. 


yaşadığım bölgede çok fazla corona var. ve hiç bu kadar corona'ya yakın olmamıştım. ben  grip oldum. dün  kendi testimi yaptım ve negativ çıktım sonra birde Testen  voor toegang denilen bi maça bi fitness salonuna gitmeden eğer bi  şikayetiniz  yoksa bedava yaptırabileceğiniz bir test var ona kayıt oldum. 1 saat içinde de test oluyorsun ve  30 dk da emailine cevap geliyor. bu testte 24 saat geçerliliği var. ismi Antijen testi. aynı testi test merkezi 5 euroya yada Kruidvat gibi yerlerde tanesi 3 euro ya alınabiliyor. şuan bu testi de piyasa da bulmak zor.  Sanırım bu Türkiye'de henüz satılmıyor, bence Türkiye'de hastanedeki görüntüleri azaltmak için yapılmalı. örnek linkler :  burada örnek markalar ve çoklu satım mevcut

Eğer kendiniz test yptınız ve emin olmak isterseniz yukarıda belirttiğim şekilde test olmak için  yakınmanız olmadığı taklidi ile teste kaydolup gider sonuç alırsınız. sorarlarsa da maça gidicem yada fitness'e gidicem bana test lazım demeniz yeterli. çok dallandırmaya da gerek olmuyor. aksi halde uzun süren Covid 19 testi için buradan başvuracaksınız.

Enflasyon :


Devlet büyüklerimiz ne açıklar bilmem ama sürekli fiyat barkodları değiştiriyoruz. Enflasyon, Benzin fiyatları el yakıyor. yeni yeni Corona diye kurallar var . Bi Oturma grubu alırsınız, adamlar teslimatı tam kapıya bırakır gider umrunda olmaz yağmur mu var ne var. sonra eğer evin içine koyucaksanız bu takımı ekstra 20-30 euro isterler.  atıyorum bu çamaşır makinesi olsun, kapıya getirmek 30, içeri koymak ( makinenin eski yerine ) 50 euro ve kurulumu ile beraber 80 euro olur.  

Hollanda ve Aşırı vergiler...

Dünyaca ünlü Hollandalı benzin firması Shell bile bu ülkeden ayrılma peşinde. kendi merkezlerini başka bir ülkeye alıcaklar bunun da nedeni Vergiler vergiler vergiler. Hollanda süper bi ülke ama kalnıyorsa işte bu vergiler  ve herkesten  düzenli vergi alınması. Hollanda'da Türkiye gibi pahalanıyor...


Türkiye Lirasının değer kaybı. Euro Dolar kuru

Yurt dışına yeni taşınan bi türk olarak kurların yükselmesi işime gelmiyor. diyeceksiniz ki sana herşey ucuz. Değil, Daha 2 hafta evvek Türkiye'ye 4 günlüğüne geldim ama ne göreyim. Nike ayakkabı Hollanda ile aynı Adidas mont  Hollanda ile aynı... Hayat size pahalı bize burayla aynı yada çok az daha ucuz ama çok farkı yok. Ayrıca unutmayın 20 - 26  kg bagaj hakkına ne getireceksin ne alacaksın. 

Ciddi ciddi durumdan üzünüm Tanıdığım kişiler Yurtdışına göçüyor, inanılmaz şekilde Andaç bizi de götür, Andaç nasıl gideriz, Andaç şu bu... Gençlik umudunu kaybediyor, sosyal medya ile millet birbirine giriyor. Halkın kafası karışık duruyor. Umarım kısa zamanda herşey daha iyiye gider.  Bilemiyorum.



Elektrikli Araç dönemi


Türkiye'de yeni araç yoki hatta insanlar sıraya girip kavgalar ediyorlar araç almak için ama şu var,Benzin, Dizel dönemleri bitti. Ağır taşıtlar için konuşmuyorum ama Binek araba alıcaksanız artık Elektrikli yada Hibrid versiyonlara yönelin . Belki bagaj kapasiteleri az ve biraz tuzlular ama daha az bakım istiyorlar ayrıca Gelecek Elektrik ! Hollanda bu konuda aşmış bi ülke. Ciddi ciddi Tesla , Kona  Ve diğer elektrikl iaraçlar en çok satılan modeller. Sıfır araba ilanına bakıyorum, 12 bin euro civarı sıfır A sınıfı ufak arabalar var emin olun 7 maaşa alabileceim araba ve 5 sene sıfır sıkıntı biner satarım ama  Artık benzinli aracın yüzüne bakmıyoruz. Benzinli araç da iyi ama benzin fiyatı 2 Euro'ya tam dayandı ( markasız bayiiler 1.97 litre ) Hanım ile konuştum gerek değilse alış verişe çıkma dedim. Yada bi yere gidince artık orda tüm işi görüp koyulucaz. yada ilerleyen günlerde ciddi ciddi Elektrikli bisiklet alıcam.  Arapları zengin etmekten bıktım. Türkiye'de de benzin 8 lira civarı bu bie ucuz gelse de  Türkiye vatandaşlarına da bi yük. Pahalı.  bi depo için ortalama 300 -500 tl ödeyenler vardır. çok para bu. onun yerine henüz gelişmese de geleceğe yatırım yapmak ve Elektrikli araç  hem co2 salınımı hem daha temiz çevre  için kesinlikle ama kesinlikle Elektrikli araca yönelmeli.


Bağlı bulunduğum belediye çöp arabasu, elektrik vs üzerlerinde biz Elektrik kullanıyoruz diye  yazılar yazıyorlar. Bizde Doğalgaz kullanınca bunu birşey sanıyoruz ama Elektrikli gelecek. Temiz  enerji !


neyse kafa açtık dostlar.


Her nerede yaşıyorsanız sağlıklı günler. Bir dahaki blogta umarım güzel şeyler konuşuruz.

Selamlar

Andaç.




Yorumlar