Pasaport Yetişmiyor ? Şikayetvar.com 14 gündür gelmeyen pasaportlar ... Green Card çekilişi ( Diversity Visa US 2023 ) ... Gündelik yaşam ve Pasaport yenileme

 

© görseller telif hakkına sahip olabilir

Merhabalar.

Bilindiği üzere ABD Green Card çekilişi başvuruları devam ediyor. Bu başvuru içinde adayların mutlaka bir pasaporta ihtiyaçları var. 

Çekilişi duyan yurdum insanına dünyanın en   pahalı pasaportu * olan Türkiye Cumhuriyeti Pasaportu'nun yetişmediğini duydum.  Sikayetvar.com üzerinden de şikayetleri okuyabilirsiniz.

Konumuz aslen bu değil, 2018 yılında 400 .000 kişinin katıldığı bu vize için bence bu yıl en az 1 milyon kişinin katılacağını ön görüyorum. Kaynak 

 Hemen hemen geleceğini Türkiye'de göremeyen  bir çok yaş grubundan kişiler  Türkiye'den ayrılmak ( terk etmek ) istiyorlar.   Katılanlara başarılar diliyorum.


Pasaport Yenileme 



Bu arada pasaport demişken, Seneye pasaportumun süresi dolucak. 10 yıllık olan pasaportum ne ara süresi doldu anlaşılır gibi değil, zaman su gibi geçmiş. Pasapotumu da Hollanda'daki Rotterdam Konsolosluğunda değiştireceğim.  

Yurt dışı PAsaport Yenileme ücretleri  için Rotterdam/ Konsolosluk adresine bakabilirsiniz. 

4-10 denilen ( 4 nedir abi 10 yıllık pasaport  yaz geç )   90,51 Avro + 4 Avro = 94,51 Avro tutuyormuş. Teşekkürler Türkiye Diyorum. Kimisinin alıp hiç kullanmadığı yada çoğumuzun  gezmeye doya doya tadını çıkaramadığı değerli kağıt türü ama maliyeti  94 euro olmamalı.  kağıt değeri 10 euro olsa , işçilik vs diyerek  al max 25 euro.  

Türkiye'de pasaport Fiyatları TL cinsinden ise : 4-10 Yıl    1085,40 TL       180,00 TL       1265,40 TL imiş . kaynak/NVİ

Neyse seneye pasaportumu yenileyeceğim  bakalım fiyatlar ne seviyeye gelecek.

Gündelik Yaşam.


Bu hafta kötü bi hava var. Aslınd apastırma yazı vs herşey bitti.  Artık Hollanda'da bu aylarda güzel hava beklemek hayal olur.  Rüzgarlı, Fırtınalı, Yağmurlu ara ara hafif güneşli 



Ana Sağlığı - 0 Ego Doktor

Çocuk hafif üşütmüş,  Bizim mahalle ana sağlığı tatildeymiş yakındaki başka   Sağlık ocağına sabah 8'de  randevu aldım.

Çocuk ile  beraber sabah 7:45 de bekleme odasındaydım. 8'e 1 kala Bekleme odasına gelen Doktor hanım Hastanın ismini sordu.  içeri davet etti sonra Muayanesine  geçtik. Türkiye'de çok insan var biliyorum aynısını bekleyemem eyvallah.

Neyse içeri geçtik Sonra telefon çaldı. Kusura bakma bi bakayım dedi. sonra 2-3 dk telefon ile konuştu tamam anlaşılır vs diye telefonu kısa kesip bana vakit ayırmak istiyor. neyse telefonu kapattı. 2 kere özür diledi. mühimmiş yoksa daha kısa keserdim gibisinden dedi. 

o esnada Muayehanesini inceledim. Kendi zevkine göre sade şekilde dizay etmiş. hemen minik bi  çerçeve ve kızlarının resmi var. ne sempatik dedim. Sonra sola  doğru baktım ve  duvarda 100*150 çok rahat kocaman bi Tablo şeklinde kızlarının profesyonel fotoğrafçıda çekildikleri bir resmi  vardı. Hollanda işte böyle bi yer. Relax, özgür . Ego yok. 

Muayanemizi olduk, Bişeyide yok çocuğun şükür bi haftaya bi şeyi kalmaz dedi.   Atladık arabaya ayrıldık ordan .




Hepinize Sağlıklı ve Mutlu günler


Andaç.







 


Yorumlar