Birçok erkeğin evlendikten sonra değişmesi

 

© görseller telif hakkına sahip olabilir


Merhabalar


Andaç abi, ne alaka, Hollanda non stop blog diyordun bu ne alaka diyeceksiniz.

Bekarlar belki evlenen arkadaşlarından bilirler ama Evlenen erkeklerin çoğu değişiyor. bu konuda bir şeyler karalamak istedim.


Bir söyleme göre aslen Erkekler değişmiyor değişen şey  sadece koşullar. Erkek aynı erkek...

ama ne oluyor da böyle oluyor ?


Öncelikle Bu değişim, 

1- Erkeklerin kendi partnerine ( eşine ) olan değişimi

2- Erkeklerin kendi erkek arkadaşlarına ve çevreye olan değişimi

3- Baba olan erkeğin değişimi.

Erkek değişirken kadın da değişiyor. Anne olsun yada olmasın bir  değişim süreci söz konusu.


Bu konu çok derin bi konu belki saatlerce konuşulabilecek  tartışılabilecek bir konu.


Bir erkek evlendiğinde gözüken o ki Eşine karşı otorite kurmaya çalışıyor.  Belki bazısı direk  bazısı alıştıra alıştıra onun giyim kuşam, konuşacakları kişi ve grupları bile yönlendirebiliyor. Kanımca anne olmuş bir kadın daha duygusal ve  Otorite kurması daha da kolay. bi kere eski özgüvenini kaybetmiş bir kadından bahsediyoruz. Annelik hormonları ve çocuğunu BABA  ile büyütme telaşı ve çevreye mutlu aile imajı peşinde yada umutlarında...


Bir Erkek evlenince eskisi gibi eski ahbapları  ile takılamıyor. Kimi grup bu konuları aşmış, eşlerinden izin alarak tatillere gidebiliyor bence bir grup ise hala Bayii toplantısı ayağına evden uzaklaşıyor. bi kısmı arkadaş grubunu limitliyor yada filtreliyor. Ama evlenen erkek çoğnlukta değişiyor.


Baba olan erkek ise daha ılımlı bir pozisyon alıyor.  Çevrede daha alttan alıcı tavırlar, daha bağışlayıcı aynı anda koruyucu...  Yeni evli erkek ise otorite, kontrol , eski kibar tavurları yerine daha da keskin tavurlara bürünüyor.  Yine evlenen erkek fiziksel olarak da değişiyor. kimi o bakımlı erkekler, yemesine içmesine ili gösteren erkek grubu birden haftasonu mangalcı kanka'ya dönüşüyor. sonra göbek ve saç baş dış görünüşü başka bir forma dnüşüyor. ben başımı nede olsa bağladım tavırlarına bürünüyor.  


Evlendikten sonra AŞk konusu içinde makaleler yazılır.


Özellikle  yeni anne baba olan çift için evin her tarafı çocuk kokusu ve onun bez kokuları ile bezenmesi ve tüm ilginin çocuğa gittiği için  tutku oranı düşmesi zaten bekleniyor.   Bana göre farklı evlerde yaşayan çiftler daha tutkulular . Yine bu çiftler evlenmediği için arkadaş gruplarına karşı pek bir değişimi gözükmüyor. Çift ne zaman beraber yaşıyor ve kağıt üzerinde resmii nikahlı ise işler tamamen değişiyor. Annemin yada baba evine gitme deyimleri ordan geliyor.


konuyu dağıtmadan, Bir çok  Erkek eşleri tarafından değiştiriliyor.  ( kadının sözünden çık(a)mayan erkek 

Erkek, artık bir çok kararı alıcak bir eşe sahip, yeri geldi duygusal desteği alıyor, burdan sonra arkadaş grubu ile arası açılması beklenir bir şey. Yine de bazı konuları arkadaş grubuna sorup sonra yine eşine danışmadan iş yapamayan erkekler var.  ( bu entry'de kimseyi ayıplayıp yada hata olarak göstermiyorum tam tersi bir durum raporu şeklinde yazıp geçiyorum. eleştri  değil bir gözlem olarak dikkat alınmalı ) 

Erkeklerin, bir  anası babası varken 2 oluyor. nedir, kaynana ve kayınpeder. Artık bir baban daha var ve bir başka annen. ben Buna katılmıyorum çünkü benim diğer annemin kızı ile ilişkiye girme düşüncesi bile saçma geliyor. bu konuda beni eleştirebilirsiniz.  Ben kaynanama Anne yada kayın pederime Baba demiyorum, diyeceğimi de sanmıyorum. Eşimin Hollandalı olması ile alakasız. Saygı mı, Saygıda kusur etmem, hataya mahal vermem, özel günleri hatırlar ve onlara olan sevgimi gösteririm ama bunu onları  Anne baba diyerek çağırma ile bağdaştırmıyorum. Bu kişisel görüşüm. 

Kadınlarda ise keskin bir dönüşüm  yad adeğişim söz konusu. Bu Erkeğini sahiplenme, Kıskanma ve onu sadece kendine ait yapma telaşı ... Bu konu uzun buna hiç girmeyeceğim.


yeni blogta tamamen Hollanda ve Türkiye konuşacağız.


ayda 2 olan bloglarımın sözünü tutma peşindeyken bu konuyu yazmak istedim. 


Sürç-ü lisan ettiysek affola.


Saygılarımla

Andaç







Yorumlar