2021 Biterken Masraflarımız Ne kadar ? Sefalet mi ? Yoksa Asgari ücretli çalışanlar olarak Para biriktirebiliyor muyuz ? Nedir lan bu Nederland ?

 






© Görseller telif hakkına sahip olabilir

Merhabalar


Yukarıdaki Domuzcuklu  kumbaranın bi hikayesi var. Size kısaca anlatayım. Hollanda'ya yeni yerleştiğimizin ilk ayında hanım gidip bir kumbara almış ama bu domuzcukun tıpkısının gümüş renklisi. Hanım bana gösterdi ve baktım durdum böyle...

-aaa dedi Sen Domuz yemiyordun ... ben unutmuşum, iade edeyim mi ? dedi.

- Andaç :  bende güldüm yok dedim yemiyoruz ama Kumbara şeklinde olması beni günaha sokmayacak dedim. O gündür o minik kumbara ve banka'da ufak birikimler yapıyoruz.


Şimdi Andaç geç bunları,  ciddi ciddi Anlat derseniz...



 21 Ekim 2021 Tarihine göre masraflarımız ne kadar ?

Detaysız okuyacaklar için :

2 Yetişkin +  10 Aylık  bi bebek : 


Güney Hollanda 1+1 Mesken  Ev,  Ortalama  45  m2     : Aylık 680 Euro

2 kişi  + 1 Bebek Özel sağlık sigortamız : Aylık 300 Euro 

Araba  Sigorta Bakım Vergi ve Benzin : Aylık  200 Euro 

Elektrik + Gaz + Su : Aylık    89 Euro  ( Su sadece 17 Euro ) Gaz  ve Elektrik için 95 Euroluk paket seçtik, Şirket bize sene de 228 Euro  civarı para ödemesi yapıyor ( 2022 Sonu bu tabloyu yine giricem fiyatlar hali ile yükselicektir )  inanmayanlar olduğu için ekran resmi atıyorum ( Kaynak Oxxio  uygulaması )  




TV + Maç paketleri ve İnternet : Aylık53 Euro

Cep Telefonu ve Abonelikler 2 kişi  : Aylık 75 Euro.

Yeme içme Market Alışverişi.  Aylık 320  Euro ( aylık çocuk bezi , Devam sütü ve mamaları dahil ) 

Giyim kuşam : Aylık 100 Euro 

Gizli Giderler : Aylık 100 Euro 

İş yerinde atıştırmalıklar :  Aylık 100 Euro ( itiraz eden olursa haftada 3 gün işe gidiyorum ve çok ekonomik biriyimdir.  Çay kahve meyveler ve kurabiye ve kekler hep işyerinden  ) 


* Siz yazmayı unuttuğum şeyler varsa sorun çekinmeyin. Ekonomik bi aile olduğumuz kadar gezer  tozar harcarız da. Sadece çok benzin yakan lüks marka bi araca ayda vereceğim 400- 450  euro  ( Benzin vergisi sigortası bakımı ) benim ilgimi çekmiyor. o yüzden Subaru marka  1000 cc ufak bi araç kullanıyorum. detayları okumak isteyenler aşağıdaki bölüme bakabilir.

Son olarak Ne kazanıyorsunuz Andaç abi  ve Bayan Andaç ?

Ben ve Eşim  toplamda 3000 Euro maaş alıyoruz.  Erkeğin maaşı sorulmaz ama bilmenizi istiyorum : Benim maaşım şuan 1440 Euro. Bu para asgari ücretten az çünkü daha az çalışıyorum.  Hanım benden kıdemli ve üst grupta değerlendirildiği için  biraz daha fazla kazanıyor.  ( aynı iş yerinde çalışıyoruz )  maaşlar 4 haftada 1 ödendiği için Senede 13 maaş alıyoruz. 3 Senede yiyip içip biriktirdiğimiz / yatırım yaptığımız para az çok belli.

Ortalama 1000 Euro kenara atıyoruz.   Dilersem büyük bi eve geçebilirim , onun da aylığı 800 ile 1000 euro arası değişir, doğal gaz yakıt gideri vs artar sadece.  Birikimimden azalıcak.  Yada iş yerine yakın bi eve taşınır Benzin'den kar ederim.  Supermarket Müdürümüzün arabası yok, Başka bi bölüm amiri bisikletle işe gidip gelirdi. iş arkadaşımın arabası var ben hiç görmedim hepsi bisiklet kullanıyor. 

Neyse şimdilik bu şekilde iyi. Eğer hanım ve ben Asgari ücret'e  çalışmak istersek o zaman  haftada 40 saat çalışmamız gerekicek... bu da 4 tam gün demek (  4 gün 07:00 ile 17:00 arası çalışma demek ) Maaşlarımız o zaman ayda minimum 3400 Euro civarına çıkıcak.






Çalışma :   Çocuk olduktan sonra çocuğa vakit ayırmak için 3er gün ve ayda 1 gün cumartesi olmak şeklinde 4 haftada 13 gün işe gidiyoruz ( evet toplam 1 ayın geri kalan 15 günü evde yada geziyorum. ) 

Haftalık kontrat saatim 32 Saat. Haftalık çalışma sürem 29 saat + 3 saat mola şeklinde olmalı. ben 3 gün toplamda 9 saat çalışma yapıyorum. Pazartesi - çarşmamba ve Cuma. Eşim Salı çarşamba Cuma ve bazen PErşembe de dahil çalışıyor. 




Önemli not  : Senelik Tatil Harcamalarımız : Max 2500 Euro ( Zaten buna yakın parayı devlet  Bize tatil parası olarak verdiği için hesaplamaya katmayacağım ) 


Bununla beraber 3 ayda 222 euro çocuk parası yardımı alıyoruz. onu da eklemeyeceğim. şişiriyorum sanmayın.


Hollanda gittikçe pahalaşmaya başladı. Aslında blog'u takip edenler bilir ben Hollanda'ya geldiğim ilk yıldan  beri enflasyon ile herşeyin fiyatı artıyordu sonra Corona vs derken bir ulaşım zincirinin bozulması ve tedarik zincirlerinin ve dengelerin değişmesi ile  Gündelik yeme içme ve Petrol fiyatlarında rekor seviyelere geldi . Bu da demek olucak ki Sağlık sigortamızın, Elektrik ve Gaz'ın fiyatları da giderek artıcak.


Detaylar  / Beni Tanımayanlar ve Blog'u yeni görenler  için : 

Güney Hollanda'da ( Kuzey ve Güney Hollanda en  pahalı yerleşkelerin olduğu lokasyonlar olarak görün )  şehir merkezine 2 km olan bi Köyde yaşıyorum.  Köy dediğime bakmayın karşı sokaktaki evler milyon euro değerinde.  kötü lokasyonda en dandik evin rayiç bedeli ise 4000 euro m2 'den  bahsediyorum.


evimiz ufak, 60 m2 civarı 4-5 yıllık  1+1 ev. Geniş bi bahçe ( arnavut kaldırım taşları ile bezenmiş )  Birde Bahçede  hayat kurtaran bi depomuz var. 


Ev : 680 Euro aylık. Şükürler olsun 3 yıldır kiraya  Bi euro zam gelmedi. Umarım bu blog yazısı sonrası da gelmez.

Elektrik ve Gaz için bir paket ödüyoruz . Fix fiyat ama az kullanmışsak bize iade yapılıyor veya fazla ise tarife biterken sene sonu bizden ekstra para talep ediliyor.  Geçen sene aylık 80 euro veriyorduk sene sonu 100 Euro  civarı geri ödediler . Su ise ayda 19 Euro ödüyoruz. Her ay yada her 3 ay hatta her 6 ay gibi biri gelip evdeki Gaz ve Elektriği ölçülmüyor. Şirket Kasım 2021'de bizim bu yılki kullanımımızı ölçücek ve ödediğimiz rakamın az veya çok olduğuna karar verecek.  Gaz ve Elektrik bu yıl maalesef zamlanıyorlar 


Merak Edenler için Yıllık Tarife fiyatları


1000 cc bir arabanın aylık masrafı  ( iş, alışveriş ve gezme ile yılda 10bin km yapıyoruz ) Benzin, Bakım   Sigorta ve Vergisi  Son benzin zamları ile Ayda 200 Euro . daha evvelden 155 euro civarı idi. 


Yeme + içme : En az buna gidiyor diyebilirim Hollanda süpermarket fiyatları ideal. Sebze ve Meyve maalesef pahalı ama sorun değil.. 




işte Hollanda'da Yaklaşık 2 yıl asgari ücret ve  11 aydır Asgari ücret altına çalışan Andaç abi, Yengenizin  Bebeğin Aylık giderleri . Bebek öncesi daha çok birikim yaabiliyorduk ama çocuk ile beraber masraflar arttı. 



Şimdilik bu kadar.


Hollanda'da 2500 mü Ankara'da 15000 Tl mi gibi forumlar oluyor. Yapmayın etmeyin, Tabii ki Hollanda. Herkese tavsiye ederim.



Edit : imla hataları için kusura bakmayın.


Sağlıcakla kalın.


Andaç



Edit 26 . Nisan 2022 : oxxio uygulama  aylık gider resmi eklendi . inanmayanlar, şaşıranlar olmuş. 

ilgi alakaız zamanınız için teşekkürler.

Yorumlar

  1. Çok faydalı oldu tesekkur ederim

    YanıtlaSil
  2. Elektrik + Gaz + Su aylık 89 Euro nasıl olabiliyor? Ben ancak ayda bir duş alırsam, gaz neredeyse hiç yanmazsa, akşam da mum ışığında oturursam o kadar öderim. Ya da yıl sonunda baya bir ek ödeme yapmam gerekir. Bu üçüne ayda 89 Euro ödeyen kimse görmedim Hollanda'da. Tebrikler size, her nasıl başarıyorsanız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam dostum. 45 m2 güney cepheli bi evdeyim. evet o kadar ödüyorum. senede yıllık para iadesi alıyoruz ama bu sene biliyorum ki bu 2 katı olacak ( zamlar ile ) email at fatura yollayayım :) Teşekkürler Tebrik mesajın için :)

      Sil
    2. tekrar merhaba. buraya ekran resimleri de ekleyeceğim. 2021 masraf tablosu idi yıl sonu Su için 17 euro aylık veriyoruz. Elektrik ve Gaz için biz 95 Euroluk paket seçtik ama biz en az 200 euro geri alıyoruz. bu yıl sonu güncellerim. ortalama 90 euro tutuyor. senin güzel hatrın için de 100 euro yapayım hepsini. :)

      Senenin 1.5 ayını yurt dışında geçiriyorum, normal Türk aileleri gibi evde kazan kazan ürünler pişirmiyoruz daha düne kadar 2 kişi şimdi birde bebek var.

      https://imgyukle.com/i/RjvNvP ( oxxio Elektrik + Gaz ) Ekran resmi .... link silinirse yine yaz atayım :)

      Selamlar.

      Sil

Yorum Gönder

Merhabalar. Bloga gösterdiğiniz ilgi için teşekkür ederim. En kısa zamanda size geri dönüş yapmaya çalışıcam.

Saygılarımla.

Andaç Abi.