Nazomer - Herfst - Hollanda'ya Güz geldi. Pastırma yazı da bitti. No mask No rule Antalya - Dünyanın en pahalı Uluslararası havalimanı Antalya

 

Copyright : Andaç Abi


Herkese Selamlar.

Uzun bi aradan sonra  geleneksel ayda 2 blog aşkına geri döndüm

bi 3 haftalığına Türkiye'ye gittim . 2 adet aşı olduğum için artık ne karantina ne de testler ile uğraşıyorum. Çok mutluyum Covid-19 aşısı olduğum için. Herkese de tavsiye ederim.

Hollanda'da Nazomer denilen pastırma yazı bitti ve Güz anlamındaki   Herfst  geldi.

Sabahları ortalama 11-12 derece  ve bana izmir'in kış aylarını hatırlatıyor izmir kışın bile hep sıcaktı. Fakat vucudüm  Hollanda soğuklarına alışık yada vucüdüm daha yağlı olduğu için az hissediyorum.



Türkiye'ye gittim açıkcası bi iki nahoş olay harici  tatilimiz güzel geçti.  bi 11 gün aile dost ziyareti son 10 günü ise Antalya'da  bi Apart otelde geçirdik. 3 haftanın sadece 1 günü hava kapalı ve yağmurlku idi. Minnettarız Türkiye havasına.

iş yerine geri döndüm ve realite ile karşılaştık. Hanım ile ayn ıdepartmanda  olduğumuz için ortalığı topladık , bi sürü fiyat etiketi değişmeli ve eski tarihi geçmiş indirimleri topladım. evet, bayağı sorun yaşamışlar yokluğumuzda. yaklaşık 10 gün oldu ve ortalığı topladık.  Tatile gittiğimi bilenler hal hatır sordu. Bi çok müşterim  bu sene Yurt içinde tatillerini yaomaya çalışmışlar. onlara Türkiye'ye gidin dedim. ama bana nasıl yani dediler çok paha tutar vs. bende onlara ucuz tatil yapma yolunda yardımlar ve ipuçları veriyorum.  Bazı müşterilerim Surinam asıllı ve  memleketlerinde Corona  çok kötü durumda olduğunu söylediler onlar memleketlerine gidemiyorlar.  bu Corona en kısa zamanda biter inşallah.



Maskesiz Gezilen bir Antalya

Sırası ile İstanbul -  Kocaeli - Bursa - İzmir ve Antalya'ya geçtim. Bir de ne göreyim , Antalya'da tatil beldelerinde ne maske kuralı var ne birşey. Yani siz istanbulda boşuna 40 derecede maske takarak oturuyorsunuz.


Bu dışarıda maske takma olayına kafayı taktım. Şimdi Ben kafede otururken maske takmıyorum ama  kafenin yanından geçen adam takmak zorunda...

Diyeceksin ki masalar mesafeli.. Ya ne mesafesi dostlar,  tonlaca kira ödeyen AVM  Cafe'si 5 masa ile günü bitirebilecek mi sizce? o yüzden masalar da dip dipe.

Şimdi Araştırma yapmışlar ( kaynak istemeyin ) Corona olanlar zaten maske kullanan kişilermiş  o halde? bu meret bi şekilde size bulaşıyor dostlar.  Toplu taşıma ve kapalı alan hariç maske tamamen bir saçmalık ve kirli görüntü. 

Tekrar konuya gelirsek,  Turistik yerler olan Antalya'da kurallar uygulanmaması ama izmir yada kocaeli ve Bursa diyelim buralarda kurallar uygulanmaı ve insanların nerdeyse bir birlerini nmaske takıp takmadıgının kontrolünü yapması zaten ekonomik sorunlar ile boğuşan yurdum insanını daha da germektedir. ayrıca takmasını da bilmiyorlar. ya doğru tak ya takma..


Antalya Uluslarası Havalimanı ( AYT ) 

Buradan 2-3 defa dış hatlar ve 3 -4  defa iç hatlar uçtum.  Havalimanı kafetarya fiyatları daha pahalı bir havalimanı olamaz. Ben  Paris Orly'den Londra Stansted, Edinburgh, Dublin , Schippol, Lizbon Barcelona daha sayamıyacağım havalimanlarında bulundum ama  Para birimine oranla fiyat etiketleri  Dünya'da  Zirvede ve yine  Dolar yada Euro birimi ile de Top 5 en pahalı havalimanlarından biri olsa gerek.

Bu havalimanında güzel yanları : Küçük ve kapılara ulaşmak kolay, Gümrük PAsaport kontrol çok iyi ve personeli de çok iyi . 

Kötü yanları herkes dip dipe yan yana ( Terminal 2 açık sanırım ) normalde 2 dış hat terminali var ama Corona vs diye artık nedendir bilinmez herkes Corona kapsın diye midir bilinmez sıkış sıkış tepiş tepiş, Tuvalet kuyrukları vs vs mevcut.



Pringles : 5 Euro
Burger King : 9'lu  nuggets ( Nugget ve sade 1 sos ) 5 Euro ( Schippol'daki Mcdonalds çok daha uygun )
Burger King 9 lu nugget Menü ( patates 1 sos mayo ketçap  meşrubat ) 10 Euro
Küçük su : 1.75 Euro 

1 Efes bira : 8 Euro  ( Duty free'de  10 Euro'ya litrelik Vodka var adam sendeee  )  Neyse yorumlar sizin. 

Bu arada Hollanda'ya vardığımızda Hızlı corona test veriyorlar ,kendiniz evde PCR testi yapabileceğiniz testler , dileyen alıyor ama kimsenin pek ilgilendiğini görmedim.

Hollanda bununla beraber kişi başı birer tane Hızlı test yolluyor eve. elimde 4 tane test  kiti var kullanmadığım umarım da kullanmam gerekmez. 



Eylül ayına girer girmez firmalar  ( warme bakkers ) ve Bizim bake off Sağlayıcımız Sinter Klass adına, pepernoten, kruidnoten, strooigoeds ( Bunları daha önceki yazılarımda yazmıştım ) zencefilli ürünler  gibi bi sürü ürünleri şimdiden raflara doldurdular.  Sint'in gelmesine daha var Herşey Para ve Pazarlama  olduğu için  artık biraz Vites arttırıp çalışacağımız kesin.  Massa is kassa !


Bu blog bu kadar, bu hafta gelicek diğer blogta Türkiye izlenimlerim yer alıcak.

Sağlıklı günler dilerim


Andaç.



© görseller telif hakkına sahip olabilir


Yorumlar