Ağustos ayı güzellemesi , ülke dışına çıkmayan Kampçı , Karavancı , Tuinhuis'çı Hollandalılar , Olimpiyatlar ve Mete Gazoz

 




Hollanda'da bir kamp  Foto by Andaç Abi


Merhabalar.  Umarım herşey yolundadır. 

yukarıda geçenlerde ziyaret ettiğim bir Kamp var. Hollandalılar genelde Yurtdışı tatilini diğer Avrup ülkelerine nazaran daha az yaparlardı ama şuan Corona vesilesi ile çok daha az Yurtdışı'na çıkmaktalar.

Yukarıdaki kampta,  Ortak tuvalet, banyo, mutfak , Kafeterya, Anismasyon,  Bingo, Bisiklet yolları ,  kamp alanı, çocuk oyun salonu, hayvanat bahçesi ( mini ) futbol ve basketbol sahası vs si mevcut tam donanımlı bir kamp.  Türkiye'de de bunlardan yeni yeni yapılmaya başladı buna covid-19'un izolasyonun ve doğaya çıkmanın etkisi oldu diyebiliriz. web şeysi   Ackersate/Gelderland

Bunu neden  diyorum. Sözde tatil diye daha az elemanla çok çalışır olduk ama gel gelelim herkes Hollanda'da olunca daha çok iş yükü binmeye başladı. ama Türkiye'nin halini görünce tamam dişini sık Andaç diyorum. Şükret diyorum.

Bu arada Türkiye meselelerine hiç girmeyeceğim. Herkese sabır  diliyorum.  Zor, Bi yandan Corona, ekonomik kriz,  Afgan ve diğer göçler,  işsizlik, gençlerin umutsuzluğu ve haberlerden alınan Kadın cinayetleri, Orman yangınları. 2020'yi mumla arar olduğumuzdan eminim. Çok üzücü. Sihirli b ideğnek olsa da değiştirebilsek. 

Bi çok gencimizin ve yetenekli kişilerin Yurt dışına gittiğini ve gitmeye çalıştığını biliyorum.  bazen okuyucu dostlar email'de atıyorlar. Elbette gitmek isteyenlere bi dk durmasını tavsiye etmem. Sürekli kovalayın  bu işleri. Fakat gitme kararı aldı iseniz en az ingilizceyi ileri seviyede konuşun ki kimseye ihtiyacınız olmadan işlerinizi görün. Bu çok önemli.

Ağustos ayı bazı haftalar yağmurlu ve bazı günler sıcak ve güneşli geçiyor. Hollanda yazından şikayetci olamam. Şuanki Küresel ısınma etkisi ile Türkiye'yi aratmıyor ( Bi akdeniz ve ege değil tabi ) 

Corona nedeni ile ev fiyatları burada da uçtu. Daha evvel yıllar gelmiş olsam şimdiye kendi evimin taksitlerini öder olurdum ama içi şuan  inşaatı bitmemiş, bi sürü iş ve emek isteyen yarım kalmış enkaz halindeki evler bile 150 bin euro'dan başlıyor.  hele şehir merkezlerinde evler 250 binden başlıyor. Yaşadığım yer Güney Hollanda olduğu için Kuzey ile beraber en pahalı yerlerden biri . 100-150 bine anca ırmak üstüne kurulmuş Tiny house alabiliyorsunuz. 50 bin euro'ya da anca bir kulübe yada ahır veriyorlar.  keşke denk gelse de 150 bine kendime ait bahçesi olan bi ev edinebilsem ama bakalım gelecek neler gösterecek.

Andaç abi platformunda şöyle baktım eskiden bi blog'u 5 kişi -10 kişi okuyordu ama son bloglarıma yüzde 1000 artarak daha çok kişiye ulaşmış. bunun için çok mutlu oldum. aynı zamanda da düşündürmüyor değil , çünkü gençler Türkiye'den gitmek istiyorlar ( Yukarıda da dediğim gibi bu anlaşılır bi durum ) 

Sormazsınız ama bebek büyüdü 8 aylık oldu. Emekliyor, henüz konuşmasa da maaşallah aktif. Büyüdükçe masrafları artıyor. şu aralar gittikçe ikinci el ve sağdan soldan hediye oyuncaklar geliyor ve kabul ediyorum.  eskiye oranla ikinci el ile ilgili bi takıntım kalmadı.   Geçenlerde duymuştum, Zenginler yatırım yapar fakirler ise Eşya satın alır diye... Çok fazla eşyaya gerek yok  bazen bakıyorumda internetten ben ve hanım saçma sapan siparişler vermişiz ve iki kez kullanmamışız. mümlkün mertebe elden çıkarma ile meşgulüm bu tarz şeyleri.

Geçen bi arkadaşa gösterdim, Facebook market place bakınca bi sürü ücretsiz şeyler veriliyor, çocuk oyuncakları olsun, eşyalar televizyon,  beyaz eşyalar tamamen yapılı bir mutfak ve içindeki cihazlar... Hollanda'nın bu artısını seviyorum.  Geçen sene durduk yere 3 euroya ( 6 şişe bira ) aldığ ım 82 ekran lcd halen bodrumda duruyor. harbi ben niye aldım o televizyonu ki.  

olimpiyatlar...


Görsel telif hakkına sahip olabilir. 



Bu arada söylemeden edemiyeceğim. Hastayım bu Mete Gazoz'a... bi sürü röportajını izledim ve bayıldım. ister spor olsun ister hayat yönelik bi sürü ipuçları ve ilham veriyor bu genç adam. öyle böyle değil, ilk kazanımı Bu gencin çok ama çok pozitif biri olması. Sonra kalbi temiz. ve çok çalışkan. ama sevdiği işe çalışkanç kendisi derslerinin  iyi olmadığını söylüyor ama sevdiği bir iş için bir sürü fedakarlıklar yapmış.  oralara gelmek kolay değil, çalışmış çabalamış ve halk etmiş. diğer madalya alıp almayan sporculara da teşekkür ederim hepsi gurur yaşattı bize. En başarılı olimpiyatlarımız olarak tarihe geçti anılmıyoram 60. gibi bir derece ile   bitirdik. Hollanda ise 7. olarak bitirdi diye biliyorum. Ama hollandalılar fiziki üstünlüklerininde  avantajı ve sahip oldukları olanaklar ile bu anlaşılır birşey. 


Türk genci ve  kendini genç hisseden herkes, Pozitif kalın, hayallerinizin peşinden gidin.  Sağlığınıza dikkat edin ve Çalışın  sonrası geliyor. buradan dürüst olun efendi olun gibi ahlaki değerler yükleyemem fakat uyumlu ve kendiniz olun  gerisi kendinden gelicek.



Ayırdığınız vaktiniz için teşekkürler. minik bebeğin uyuduğu şu bi saat değerlendirip geleneksek ayda 2 blogtan birisini daha yazmış oldum.

Selamlar. Mutlu günler.

Andaç








Görsel telif hakkına sahip olabilir.  Ticari amaçla yüklenmemiştir.

Yorumlar