Hollanda Geri dönüşüm ( Recycling ) - Çöp Atmak ve Moloz dökmek

 


Merhabalar


Uzun bi aradan sonra yeni bi blog ile size geri döndüm.  Kısaca Baba olduktan sonra cidden daha az vaktim olmaya başladı. Ama güzel yanı kendinden bi parçaya değerli vaktini harcıyorsun.  Bu yüzden pek şikayetim yok. Blogtaki kelimemiz ,  Milieu ( Milüü )  : Çevre  diyebiliriz.  Milieu Vrindelijk yani  çevre dostu gibi kelimeler duyarssınız.

Hemen lafı uzatmadan konuya girelim.


Hollanda ve Gelişmiş ülkeler çöplerini ayrıştırıyorlar. Bu işleri Türkiye'de Çöpten plastik ve hurda toplayan dostlar yapıyor. iyi ki de varlar. yoksa halimiz duman. Son zamanlarda AB'nin türkiyeye çöp gönderdiği haberleri sardı. Türkiye AB'nin ve ingiltere'nin çöplerini ayrıştırıyor yada imha ediyormuş. ülkenin geldiği noktaya bak. üzücü.

neyse biz Hollanda'da nasıl yapıyoruz. Benim yaşadığım belediye Kağıt ve Plastik'i ayırmamı talep ediyor.  Ama bana ayırma yaptığım için bi para iadesi yapmıyor. Bazı belediyeler siz ayrım yaptığınız çöp poşetinin parasını size ödüyorlar.  


örnek :  Ya Andaç Ben düz hepsini çöpe atsam ne olur? 

Dostlar, Yakalanmadıktan sonra bir şey olmaz. 


Nasıl yakalarlar?


Bunun için TV programları yapıyorlar, Bilinçlendirme ve korkutma. Nedir bu, Siz çöp atıyorsunuz ama çöpe attığınız şeyler içinde size gelen mektup adres vs o çöpün içinde çıkarsa ve hatalı çöp attığınızı kanıtlarlarsa o çöp ile kapınıza dayanır ceza kesebilirler. Ben TV'de gördüğüm programların yalancısıyım. Bi ceza ödemedim henüz. Genelde de Plastik ve kağıdımı biriktirip eve en yakın ayrıştırma istasyonuna bırakıyorum. 


Gelecek yıldan itibaren kutu içicekler de depozitolu olucak. geçen ay yapılan bir haberde doğaya atılan boş metal kutu içecek'i hayvanlar kemiriyor ve ölmelerine yol açıyor.  bu yüzden yeni karar ile kutu kola aldığınız da da ona deposito ödeyeceksiniz.

şuan bira şişeleri, litrelik ice tea, kola  şişeleri depozitolu. Dilediğiniz süpermarket'e gidip iade edip makineden   fiş alıp kasada alış verişinizden indirim alırsınız.

bu konuda daha uzun blog atabilirdim ama Moloz konusuna dikkat çekip blog'u bitiricem. çünkü çok ilgi çekici.


Yukarıda görüldüğü gibi  SPELT, Renew vb şirketler Size konteynır kiralarlar. Bunlara  Afval Container Diyorlar. Bunun  ortalama 3 m³ için 250 euro isterler. 6 m³ 350 Euro gibi.  Pekala Ne işe yarıyor bunlar?

Sevgili Dostlar, Evinizde Renovasyon yapıcaksınız, diyelim ki yeni bi banyo yapıcaksınız eski çıkan molozları haydaaa sağa sola dökerim diyemezsiniz. Yakalanırsınız. Emin olun biri görür ve  hemen şikayet eder. o yüzden çıkcak moloz kadar bir konteynır kiralarsınız. Sonra  gelirler ve bu konteynırı kapınıza koyarlar. işiniz bitince de adamları çağırırsınız onlar götürür ayrıştırma merkezine ve ayırır imha ederler. Yani moloz'u da para ile döküyoruz.  Yine yukarıda çöp atma konunda  bahsetmedim ama bir çok belediye ev çöpünü de para ile döktürür. hemen yan belediyemizin çöpleri poşet başına 1.25 cent dökülüyor. bu yeri gelmişken belirteyim size tahsis edilen bi çipli kart var onla çöp kutusunu açarsınız ve çöpünüzü atarsınız. sistem atış sayınızı ve dataları tutuyor.


şimdilik bu kadar. Umarım pandemiyi sağlıklı bi şekilde geçiriyorsunuz.

Sağlıklı, Çevreyi temiz tutduğumuz güzel günler dileği ile. 


Andaç


Yorumlar