Neler Oluyor Hayatta ? Hollanda Seçimler

 

Copyright



Selamlar Millet.

Öncelikle 17 Mart 2021'de Hollanda Genel Seçimleri var.  En son Mark Rutte ve ekibi  '' biz bu işi elimize yüzümüze bulaştırdık '' deyip istifa etmişlerdi  fakat geçiçi olarak  gelecek seçimlere kadar görevlerine devam ediyorlar. Mark Rutte  yenien aday. 

Hollanda vatandaşı olmadığım için seçimlerde oy kullanamıyorum fakat pek  umrumda değil bu . 
Eşim Hollandalı olduğu için onun hakkı var.  Hollanda geleceği  için Hollandalılar karar versin diyorum.  Burada ilginç olay seçim ve arifesi hep sessiz geçer.  Corona'dan alakasız ne TV'lerde bas bas bağırılır ne de sokaklara bayraklar veya   minibüs üstü 5000 Wattlık  hoparlörler ile şarkılar vs çalınmaz. Kaldı ki bu hem çevre ve hemde gürültü kirliliği. 21. yy yakışmayan bir şey ve umarım bu ülkemizde de sonlanır. Neyse Hollanda'da seçim için evinize ( seçmene  - NL.  Kiezer)  bir zarf geliyor. Corona kuralları anlatılan bu  giriş kartı üzerinde ve 15-16 Mart'ta evinize yakın olan seçim merkezinin adresini ve detayları belirtmişler.  Aşağıda bi örneği var. 


Copyright :  Stempas : Oy kullanma izni veren pass. en altta GR18 yazan kod ise Bandrollu kısım.

Copyright : Seçim propaganda bordu. Herkese eşit bi alan verilmiş. Her köy ve kasabada bunları  girişe koyarlar. Seçim bitince gider bu bord. 


Baba olduk ve Hollanda'nın  bana sağladığı Vaderverlof dediğimiz izinler çok iyi geldi. Cidden Ebeveyn olmak ile alakalı  hiçbir şey bilmeyen bir  taze baba olarak  birçok şey edindim  ve pekiştirdim. böyle bir izinin sadece Anneye değil babaya da faydalandırılması fikri  bence her ülkede olmalı. 

16 hafta sonrası Eşim bugün işe başladı.  ( Emziren anneler günde 2 saat  olmak üzere toplamöda 9 ay emzirme izinleri var ) Çalışma saatlerimizi Haftada 3-4 gibi 32 saatlik bir Rooster ( plan ) a indirttik. Hollanda'da 8-6   Pazartesi'den Cuma'ya gibi bir iş düzeni olmadığını söylemiştik. Karmaşık ama çalışan için süper bi düzen. Mesela genelde çocuklu işçilerimiz 24 saat haftalık çalışıyorlar yaklaşık da 1000 euro gibi bir maaş alıyorlar. yani 3 gün işe 4 gün evde duruyorsunuz . Pekala bu ücrette anca  ev kiranızı vs öder . Babanın da minimum  4 gün  çalıştığını varsayarsak onun kazandıkları da evin giderler, yeme içme vergi sigorta ve az da olsa birikim yapmaya yeticektir. ( birikim  aileden aileye değişicektir ve  takdir edersiniz ki kişisel harcamaya göre artar yada azabilir )


Geçen haftalarda bahar havası vardı ama şimdi tekrar kış gelmiş gibi güneş yok ve sabahları hava -1 ile 2 derece arasında.

Hollanda Normalleşme


Hollanda'da hala akşam sokağa çıkma yasağı var. Her ne kadar dava açılıp Sokağa çıkma yasağı yanlış bulunsa da yüksek mahkeme  Parlementonun kararının geçerliliğine karar aldı.  Akşam 9 dan sonra Köpek gezdirme  serbest ve çalışan izin kağıdı olmayanlara yasak uymayanlara  ceza var .

   Kuaförler açıldı ve acaip bi izdiham var. Geçen haberlere de konu oldu. Şuan kendime randevu alamıyorum. Bu ülkede Yeterli berber yok arkadaş. Buraya gelmek isteyenler berber olsunlar. Hem güzel kazanırlar hem müşteri sıkıntısı olmaz.

Mesela Türkiye'de en çok berberleri özlüyorum. hem muhabbetlerini, hem güzel kesimleri , hem ilgi alakayı özlemiyor değilim. Bu konuda yalnız olmadığımı düşünüyorum. 

Neyse bazı mağazalar açıldı ve   atıyorum Action kap kaçak veya bahçe için bir şeyler  alacaksınız  ve toplamda sadece10 dk süreniz var. Randevu  alıyor  gidiyorsunuz. Mağazaya girişten sonra10 dk da çıkmanız gerek. Size BBG evi gibi anons geçiyorlar son 2 dk gibi ... vatandaşlar şikayetçi. Oysa benim çalıştığım Süpermarket'te  adam bi giriyor 1 saat çıkmıyor...  Kimse de abi yap alış verişini çık demiyor. Açıkcası Corona döneminde bir çok Saçma sapan uygulamalar olmadı değil. 
İnsanlar herşey sağlık için diyor  geçiyor. Bu düzen bu şekilde bi kaç yıl daha sürerse insanlar kafayı yer ve isyan eder diye düşünüyorum. Siz ne düşünüyorsunuz? Dilerseniz yorum kısmına yazın bu konuda.

Şuan çocuk bakıyorum daha detaylı daha güzel yazılar yazmaya çalışacağım.

Önemli not : Bana düzenli olarak emailler geliyor Hollanda'ya gelmek istiyorum gibi. Daha evvel o konuda blog yazdım. Blog arşivinde kolayca bulunabilir.  En kısa yollar Bi Hollandalı ile beraber olmak, evlenmek yada sözleşmeli birliktelik bu en kolayı. Bunun dışında bi AB vatandaşı ile de gelebilirsiniz.  Geçen 2. el eşya satarken bi Polonyalı çocuk geldi. Filipinli bi kız ile beraberlik yapmış ve buraya taşınmışlar. illa Hollandalı olmasına gerek yok bulmak isteyeceğiniz partner. Bana ben ingilizce biliyorum ofis programı vs biliyorum şu kurslara sahibim diyenler de oldu. MVV vizesi  Genelde  Nitelikli iş gücünü kapsayan ve belirli maaş kriterlerine uyuluyorsa iş veren daveti ile Hollanda'ya da gelinebilir. Bu genelde yazılım, bilişim, Tıp , mühendislik gibi. Hollanda'ya gelemzsiniz diyemem çünkü iş veren şartları kabul ettiyse size buraya  gelmek  kalıyor. Şartlar ile ilgili'de blog'uma bakarsanız detaylı şekilde yazdım. 

Son olarak mağazaların kapalı olduğu dönemde evde satılacak ne varsa sattık. Hollanda'da ikinci el para etmiyordu ama geçen  Patenler vardı dakikasında satıldı. 







imla hataları varsa şimdiden özür çünkü hem çocuk  bak hem hızlıca bir şeyler yazmaya çalışmak cidden daha zormuş. ( bahanem hazır ) 


Herkese sağlıklı mutlu huzurlu günler diliyorum. 

Andaç





16 mart  2021 Düzeltme : Şuan otobüs Durakları ve sosyal medya'da ve TV de bi kaç saniye oy verin gibi politikacıların reklamı dönüyor. Genelde Mart Rutte var reklamlarda.







 

Yorumlar