Türkiye Tatilimiz ve Covid testli Zorunlu Karantina... Türkiye ve Hollanda intibaları hakkında Genel - Süperlig Başladı!



© ( Görsel telif hakkına sahip olabilir ) 


 Merhaba Herkese,  Hoi,  ik ben terug ( Selam, işte Geri döndüm )


Size 2 -3 haftadır yazamadım bunun için üzgünüm. Türkiye'den döneli 1 gün oldu.  Bu arada Ekşi'de debe'ye giren bir entry'im de oldu. çok mutluyum dostlar...  o sırada bi sürü yazar dost  bana desteklerini sundu. Açıkcası blog bir anı olarak kenarda kalıcak gibiydi ama şimdi bu blog  içi içine sığmayan, kendini ait olduğu mevkiide göremeyen yada hak ettiğinin karşılığını al(a)mayan  veya gelecek için hedefi Avrupa'da bir ülke olan, Pandemi döneminde iş ararken sıkılıp boğulan birçok genç ve kendini genç hisseden kişi veya çiftlere bir ışık olsun istiyorum.


Size umut dağıtmak  için burada değilim ama Size sadece şunu söylemek isterim:  hiç pes etmeminizi tavsiye ediyorum. Hayat Sürprizlerle dolu, Sürekli pozitif kalıp kendiniz olun. Bi şekilde acısı ve tatlısı ile  hayat size ön ayak olucak. 


Bugün Duty free'de birkaç  şey bakarken  bi dost ile tanıştım. Bu Güzel dost'un ismi Yılmaz . Umarım yazdığım için de kızmaz. Kendisi Atü'de  Satış sorumlusu. Açıkcası  orada bulunduğum saatler  olan sabah 05:30dan , 07:45e kadar olan enerjisine hayran kaldım.  Daha evvel'den Hollanda'da  Maastricht Üniversitesinde Ulularası ilişkiler okumuş o Üni ve Bölüm , Yılmaz dost'a da aynısını söyledim Hayat sürprizler ile dolu. ismi gibi Yılmamalı.  Onun gibi çalışkan, işini ve önce insanı seven ve dürüstlükten ödün vermeyen , Diksiyonu  düzgün ve kendini  geliştirmeye aç  pozitif kişiler belki de üstleri tarafından ezilip  yada mevkiisinden baskılanıp ( mobbing ) ilerleyemeyebilirler. Belki de olduğu yerde mutludur ama koskoca ADB ATÜ bölümünde ben buradayım diyen  çokda güzel bir eğitim almış birisini satış görevlisinden terfi etmesini beklerim.  Müdürüne de bunu ilettim.



Neyse Nerde kaldık. Blog yorumları Anonim olarak atılabiliyor, Her türlü sorularınızı yanıtlayacağımı belitmek isterim. Sorunuz olursa çekinmeyin.


Geçen Sözlükten bir dost Hollanda Konsolosluğuna email attı ve MVV süreci devam ediyor.  Sitenleykubrik/ekşi


Bunlar Herkes için  çok güzel haberler.. MVV vizesi  ( long stay visa ) ingilizce Soru cevap kısmı için resmii kaynak

 ( nl.  machtiging voorlopig verblijf ) 


Konu ile ilgili bloglarım  aşağıda 


Andaç Abi / A

Andaç Abi / B

Andaç Abi / C


Neyse tekrar hayat'a dönelim. Ne oldu mesela... yaklaşık 2 hafta evvel Nihayet  1 yıl aradan sonra ve onca iptal olan uçuştan sonra Türkiye'ye gidebildik. Giderken  yarın güncelleme yaptığımda görebileceğiniz bir form'u uçakta doldurduk ve ülke girişinde teslim ettik.


Bu formda ( beyanname ) öksürmüyorum, Ateşim yok vs gibi bir a4 kağıda imzalıyoruz ve gideceğimiz adresi ve iletişim detayları  yazıyoruz.


Aynı formu Hollanda'ya dönüşte ingilizcesini doldurmanız için uçakta kağıt dağıtılıyor fakat kağıtları bizden kimse geri teslim almadı. Sadece doldurmamız ile kaldık diyebilirim. Siz iniş sonrası pasaport kontrole gitmeden Covid-19 testine katılıp katılmayacağınız kibarca soruluyor ve broşür dağıtılıyor.  ( katılmayacağım diyene de 10 gün karantina da kalmanız gerektiği hatırlatılıyor ) şöyle ki aynı zamanlamada biz Türkiyeden gelenı ve bir Curaçao'dan gelen yolcuların toplasanız ortalama 3% anca teste katıldı. bende hem meraktan hemde yazılı olmasa da  telefon ile negatif veya pozitif sonucu bilmek istiyordum ve katıldım.    Covid testi için de uçuş bilgileriniz ve kişisel bilgileriniz gerekli. herşey  el değmeden yapılıyor. Hollanda bu konuda iyi çalışmış. bi Form dolduruluyor ve pasaport ve adres telefon email  vb iletişim bilgileriniz Hollanda Tc nosu diyebileceğimiz  yada açıkcası vatandaşlık nosu ( BSN )  de verilip elimize test tüpleri bi poşette veriliyor. daha sonra 2 tane genç pratisyen doktor testi yapıyor. Hem bademciklerinize  daha sonra da burnunuzun en diplerine bir tahta çubuk sokularak  yanılmıyorsam test solusyonuna atılıyor  ve 2 gün icinde cevabını telefon ile alıyorsunuz. Buradaki mevzu şu, Hollanda 7-10 gün sonra covid olmayacağına garanti vermemek ve teste girenlerin eline yazılı belge vermemek için negatif yada pozitif olduğunu sadece telefon ile iletiyor.

Son olarak  Kızıl haç gönüllüleri de sürekli yardımcı odular herkese. Tebrik ediyorum kendilerini.

Edit : Covid- negatif çıktım. sonuçlarımı digid üzerinden yani Hollanda E-devlet sistemi üzerinden ulaştım. 

Ayrıca  bu Covid-19 testi geçtiğimiz Cumartesi 12 eylülden itibaren  Test kitleri lazım diye durduruldu. Şanslı bi günde geri dönmüşüm diyebilirim


Euro : TL 1 Euro 8.8 TL


TL nin ciddi ciddi değerinin kaybolduğunu sadece rakamsal olarak değil ayrıca harcama yaparken tecrübe ettik.  Bir Sbarro pizzanın 1.10 cent olduğu, 1..5 euro'ya eko iskender menü yenmesi,  Birçok mağazanın indirim dönemine de denk geldiğinden bir Gurbetçi  yad abenim gibi göçmenler için fiyatlar sudan ucuz geliyor. Bu arada ucuz diye Restoranlarda bahşiş vermemezlik yapmadım. Bu konudan çok mutlu değilim. ailem  ve bir dolu dostum ve vatandaşların alım gücünün düşmesinden üzüntü duyuyorum.


Covid 19 ve Türkiye


Türkiye son zamanlarda düğünleri de kısıtlayarak güzel önlemler aldı. Açıkcas Türkiye'nin sorunu nufüs yoğunlukları ve düğün dernek organizasyonları. Ben Türkiye'nin Hollanda'ya nazaren Pandemi için  daha da çok çalışıyor olduğunu gözlemliyorum. Hollanda özgürlüklerin ülkesi olduğunu söylersek bugün hızlı bir supermarket alış-verişimde Tek Maske takan kişi olduğum için gözler benim üzerimdeydi. Burada uçak ve toplu taşıma ve sadece belirlenmiş bazı AVM'ler harici maske takılmıyor. Takana da garip garip bakılınabiliyor.

Türkiye'de her Avm girişinde ateş ölçme, Hijyen sıvı ürünleri ( sulandırılmış olduklarını fark ettim )  yada çarşılard aher mağazanın bir ateş ölçen elemanı olması ve  yoğunluklarda sıra ile müşteri alnması,  maske kullanımı zorunluluğu  yani ben bu kadar maske hatta siperlik kullanarak önlemler ( ki bunun faydası yada faydasız olduğunu tartışmasını Uzmanlara bırakıyorum ) alındığına şahit oldum.

Umarım hem Türkiye'de hem Hollanda ve  dünyada Covid 19 ile en kısa zamanda vedalaşmamızı temenni ediyorum. 

Süperlig !


Fenerbahçe 1-2 deplasmanda kazanarak lig'e hızlı başladı. Karantina döneminde lig'i takip edeceğiz. Futbolsuz bir hayat düşünemiyorum.  Kanımca Fenerbahçe Şampiyon olucak ( Beşiktaşlıyım ) Tüm takımlara başarılar dilerim. Hak eden kazansın.

Gurbetçiler Tatilde!!!


indirim dönemi ve tipik Gurbetçi davranışları. Bol bol alış veriş ve almanca yada geldikleri ülke dilinde bazen Türkçe konuşmaları ve mercedeslere 4er 5er binmeleri..

şunu gördüm ki bi sürü çalışan bu tarz tipleri sevmiyor. Bi Gurbetçi Türk erkeği saç traşından, formasından, kolyesinden, Et ve protein ağırlıklı beslenmesinden,  aksanından bile bi anda tespit ediliyor. Bir çok inan ve kişiler bu kişilere karşı negatif olduğunu tespit ettim. Ben tip olarak pek Gurbetçileri andırmıyorum ama denk geldiğim mağazalarda ve yollarda bu tespiti yaptım.

Ayrıca hem giderken hem gelişte Bu gurbetçi gençlik hanım yada erkek kendilerini belli ediyorlar. kimisi cidden Türk olduğuma utandırıyor.   Başıma iş gelmeyecekse eğer hala  bu kişilere ısınamadım. 

Türkiye'ye girişteki  ve Çıkıştaki intiba


Önce Türkiye'den başlıyayım, Öncelikle Türkiye'ye geldiğinizi hemen anlıyorsunuz.  işinden belki de  bıkmış yada çok yorgun, uykusuz bir görevli  memur veya özel çalışan sizi karşılayabiliyor... takmıyorsun. Çanta alırken  Hollanda tarafında Robot gibi davranan Türk aile Türkiye'de sosyal mesafe tanımıyor ve davranışları ile onun Yer mekan değiştikçe davranışarının değiştiğini gözlemliyorsunuz.

Herkes sabırsız ve aceleci. Uçaktan sıra ile indirilicek dendikçe en arkadan öne gelmeye çalışanlar oluyor yine dönüşte de bu oldu... Dönerken Biletimde amsterdam yazan memur bana nereye gidiyorsun diyor.. Hollanda diyince susuyor ne iyi ucuslar ne iyi günler. Yallah. Suratsızlık diz boyu.

Türkiye'den çıkarken mesela daha önceleri ben tek ( yalnız ) iken GBT aramalarına sokulmam , Biraz şurda otur bekle tripleri, ( tamam görevi ama bu kişiden kişiye  değişiyor olabilir )
şuan çift olduğum için böyle bişi yok şimdi napıyosun, orası mı güzel burasımı...  euro da 9 oldu sizi kraneciler der gibi bakışlar.. Rahatsız edici suratsız  görevliler görmek üzüyor. Değişir mi değişir ama belki yeni kuşak ile. Umutsuz değilim tabi ama bu bi gerçek.  Ayrıca hanım hamile ve check in esnasında görevliye en azından yanyana oturma rica ediyorsun, makine otomatik veriyor  vb. gibi ben birşey yapamam gibi cevap alıyorsun. orada söylemen gerek şey Tebrik etmek yada çocuğun cinsiyetini sormak. Cünkü bu  Hollanda da böyle oluyor  birde elinden geleni yapıcağını söylemen yeterli. Sıradan Text Book cevaplar ile donatılmış çalışanlara sahibiz diyorum.. sistemi eleştiriyorum.

Türkiye de işini güzel yapanlar yokmu var. çok iyi gülümselemerin iyitirmemiş hala umutlu ve çalışkan insalarda var ama Hollanda ile Türkiye intibalarını kıyaslamak için aynı kefeye koyamıyorum.Benim bahsettiğim  Görevli kişilerin Yoldaki insanlara davranırken daha dikkatli olmaları gerektiğini düşünüyorum. ( Hollanda da bir laf vardır: Yolda olana ( yada yolcuya ) yardım etmekten daha güzel bir duygu yoktur ) 

Hollanda Çıkış ve Girişteki intiba


Hollanda'dan çıkarken daha  pasaport görevlisi sana hep pozitif enerji veriyor biraz muhabbet ediyor. Sürekli merhaba günaydın nasılsın, nereye böyle neler yapıcaksınız iyi tatiller derler...

Yemek yediğiniz restoran ve çevresinden çalışanlardan taaki Türkiye'den gelen uçağa binene kadar. Sonra başka bir boyuttasınız. Dönüşte de sizin gözünüze çarğan her hangi bir departmanda çalışan her hangi biri hep mutlu ve genelde selamlıyor , Yine güleryüz ile karşılanıyorsun sürekli günaydın iyi günler diyen çalışanlar ve görevliler...  Bunları ülkemize de getirelim ve ülkemiz Cömert güneşi ve mutfağı ve misafirperverliği ile daha da güzel örnek bi yer olsun isterim.



Bu yazıya mutlaka Görseller ekleyeceğim. Türkiye'de neler yaptığımı ve tatilin nasıl geçtiğini ve Eve geldiğimdeki zorunlu tutulan 10 günlük karantina planlarımı yazıcağım. o arada Hollanda ile alakalı yazıcaz.

Yazmam gereken şeyler var olduğunu düşünüyorsanız mesaj atın yeter. 

ilerki konularda Öğrenci Vizesi ve Çalışma adlı konuyu da işleyeceğiz.

Takipçiler ve dostlar her nerede yaşıyorsanız sağlıklı kalın.

Sürçü lisan ettiysek affola ve yazıda hatalı olduğumu düşünüyorsanız bi mesaja bakar.


Saygılar

Andaç







Bonus : Bi uçak dolusu Galatasaraylı...


Galatasaraylılar Avrupa'da biliyorum ama ben nerdeyse uçaktaki Türklerin hepsinde Galatasaray ile alakalı bir maske ve / veya formasını gördüm. Bir Beşiktaşlı olarak kendilerine 2020/2021 sezonunda başarılar diliyorum.



© ( Görsel telif hakkına sahip olabilir ) 







Yorumlar