Hollanda'da Öğrenci olmak. Study in The Netherlands. Hollanda'da eğitim ve Öğrenci Vizesi ile Çalışmak

 


© Telif hakkına sahip olabilir 



Merhabalar.


Güneşli ve güzel sıcak bir eylül günü.. Mevsim normali diyemem. Hava ciddi ciddi şahane.  





  Hollanda'nın sözde Karantina  Z0runluluğu adı altında  dayatma gibi evimde 10 gün beklemem gerekli imiş çünkü Türkiye Turuncu listede. Arkadaşım Fransadan yeni geldi Karantinasız iş başı yapmış patronum yeni isviçreye gitti tatile ama isviçrede bi bölge turuncu listede.. tabi çifte standard.

.  Açıkcası kimseye Türkiye'ye tatile gittiğimi söylemesem ve sosyal medya'dan paylaşım yapmasam 3 hafta tatilimi komple Yurtdışında geçirir ve geri işimin başına dönerdim. Ayrıca Havalimanında  ülkeye girmeden yaptırdığım elimde kapı gibi Covid-19 negatif raporum var   Neyse bunu sonra detaylı anlatırım buradaki konumuz Eğitim.

Blog'umun tekil okuyucuları gittikçe artıyor ama sizden ricam olumlu olumsuz aşağı Anonim olarak birşeyler karalamanız. Sizin için ücret talep etmeden bilgi ve araştırmalarımı aktarıyorum lütfen kısaca bir teşekkür de olsa birşeyler yazın hatta Hayvansın Andaç, iticisin Andaç  vs en azından birşey  yazın kardeşim. lütfen. AUB !


Hollandaca eğitim : Opleiding 


Neden Hollanda'da okumalıyım ? 



ingilizce makalelere bakarsanız size Eğitim ücretleri ucuzmuş muş der ama Türkiye'ye göre değildir. ingilizce makalelerin ilk diyeceği Eğitim ucuz. Ama değil..


 Eğitim kaliteli, inovatif, Hollanda kalma yeri hariç her konuda öğrenci dostu ve planlanması, Multi kültürel bir ortamda ingilizce öğrenim, Geleceğe yönelik iş / kariyer imkanları , Düzenli ve güvenilir bir ülke olması,  Sosyal  ve öğrenci kulüpleri Belediyelerde şimdi pandemi nedeni ile azalsa ve dursa bile Bir sürü ücretsiz kurs, dil vs... 


 Türkiye'ye 3 saat 10 dk gibi bir uzaklıkta olması ( uçuş )  konum olarak diğer önemli AB ülkelerine de yakın olmasıi bi taş ile 4 kuş, Almanya, Fransa ve Belçika ziyareti de cepte.  Diploma geçerliliği, yani ben Kıbrıs mı Hollanda mı desem kesinlikle Kıbrıs'ı seçmezdim. ( Kıprıslılar alınmasın ) Orayı sadece  tatil için seçerdim.  ( kıprıslılar şimdi oooo diye sevinsin ) 


 Ov kart toplu taşıma indirimi.  Ab vatandaşı öğrenciler 32 saat çalışma durumunda ücretsiz Toplu taşıma kullanımı ( AB vatandaşı değil ve 32 saat da haftada çalışmıyorsan bunu unut )  Diploma geçerliliği dedik ama gerçekten Uluslarası tanınan bir diploma dostlar. Benim evdeki Anadolu üniversitesi Diplomaları yatağın altında bi yerde duruyor mesela.. Hollanda'dan eğitim alsam şimdi masabaşı Skinny Latte Macchiatomu  içerken size blog atardım. (  Tam tersi şuan Demleme Rize çayı ile atıyorum )


Hollanda Resmi kaynağı ve ingilizce olarak şurada : Hollanda Resmii makam


Hollanda Resmii makam 2

Gerekli apostil ve belgeler/Expactica teşekkürler

Yine Expactica'dan bir makale Eğitim/ Hollanda expactica

 

Kısaca  Türkçe Açıklamak istersem

311 euro gibi bir başvuru ücreti var ( MVV )

Belgelerimiz ingilizce, Fransızca, Hollandaca yada Almanca çevirileri olmalı.

Belge Apostili, Bağlı bulunduğunuz Belediye'ye gidin nufüs müdürleri size yardımcı olucaktır. ücretsiz ve basit işler. 


Noter onayı gerekliliğ. Websiteye göre noter onayı istiyor, Siz tercüme bürolarına giderseniz onların anlaşmalı Noteri vardır. Sayfa sayısına göre fiyat alın geçin.  Bazı belgeleri E-devletten ingilizce de edinebilirsiniz, dilerseniz onlarıda noter onayı yapın. Bunlar hep prosedürler.  E devlette naldıın belge de apostil istiyorsa onu da apostilletmeyi vs unutma derim.


Karar : 2 hafta gibi bir sürede ind tarafından alınıyor.

Size verilecek 5 yıllık MVV vizesi ile 2. bi okul ve Mesleki eğitimler alabilirsiniz. (  Secondary Education and Vocational Courses ) 


Başarısız olmanız durumunda 50% altı başarı durumunda Vizenizi sıkıntıya sokarsınız. yani 5 yıl vize aldım laylaylom olmuyor dostlar.

5 yıla birde 3 ay extra veriyorlar süreniz yetiyorsa ya önce bi hazırlık okuyabiliyor yada dilerseniz yüksek lisans yapıyorsunuz. Vizeniz 5 yıl + 3 ay.


Güzel haber, Vizeniz doldu artık  Hollanda'dan ayrılmanız gerek ama Hollanda^da daha yapıcak işlerim bitmedi diyorsanız başvuru yapıp vize yokluyabiliyorsunuz. Bir bahane karşılığında  tekrar vize istiyebiliyorsunuz.  Diğer bahaneler ve vizeler


Üniversite Seçimi


Biraz ingilizceniz olması sayesinde dilediğiniz universiteleri listeleyin.. ( Zorunlu  ietls  6.0 ve 6.5 gibi Toefel 80 )  Zaten yoksa hiç girmeyin blog'tan youtube geçin ve karavan yapımı videolarına  yada Dünyayı gezen youtuberlara bakın derim. 

liste burada


 Çalışmayı da  düşünüyorsanız Güney , Kuzey Hollanda , Leiden ve Utrecht ilk planlarda olsun. AB de okuru mbirde tüm AB'yi feth ederim diyorsanız Tüm ucuz uçakların kalktığı yer olan Eindhoven ( Noord Braband yada kuzey brabant, Brabant şehri.. )  civarı seçin. 

Sonrada dilediğiniz üniversiteye Başvurun

Aracı kurumlar

Hayatımda hiçbir zaman aracı kurum ile zorunlu olmadı ise iş yapmadım. Bir gün yeğenim Hollanda'ya Turistik vize alıcaktı, Ona sadece eğer 3 sayfalık formu Türkçe olarak dolduramıyorsan zaten Hollanda'ya gelme demiştim. o da kendisi gitti vizesini aldı. o zamanın parası ile  500 küsür lira kar'a geçmişti.  

Tuzunuz kuru ise  paranız bol ise size kalmış derim.


Eğitim Pahalı mı?

Evet, Pahalı. Tuzunuz kuru ise düşünmeden gelin derim. Senede kabaca 2 bin ile 10 bin Euro.  O yüzdendir ki Hollanda'da çoğu kişi okumaz. Evet evet, Okumuyorlar. Herkes Avmlerde vs çalışıyor, berber, garson, süpermarket çalışanı ( benim gibi )  Süpermarketlerin öğrencilerin eğitimini üstlenmesi dolayısı ile maddi durumu düşük olan aileler bu yolu seçiyor. Bizdeki gibi herkes iktisat , kamu , işletme mezunu değil. Benim CV ahım mahım birşey değil ama 2 şirkete sunduğumda ooooo çektiler..   çünkü adamlar bi elemanı işe aldığında iş tecrübeleri ve bitirdiği lise, kolej neyse onu görüyorlar. Seninkinde iktisat Elektrik   ielts sertifikası vs görünce oo oluyorlar.

Eğitim pahalı...


Hollanda Eğitim ile alakalı website. Eğitim hariç diğer fiyatları ben biraz şişirme buldum. 






Öğrenci Vizesi ile Çalışmak


Legal olarak Haftada 10 saat çalışma hakkınız var.  ( Eğer AB pasaportunuz varsa bu 32 saate kadar çıkar ) 

Haziran Temmuz ağustosta da sezonluk iş 


Her iki durumda da Japon vatandaşı değilseniz ( ki eminim değilsiniz  ) işveren size  Çalışma vizesi olan TWV çıkartmalı. Bu bağlı bulunan belediyeden kolayca çıkarılabiliyor. prosedür sadece.


çalışma ücretleri ise yaş yaş değişiyor.  

Tablo burada


indeed.nl info / Mcdonalds


Hollanda'da EV veya oda bulmak ...


En zor kısım bence bu.. Hollanda'da mesela geçen bir manken kız biliyorum kız o hali ile oda arkadaşı veya ev bulamıyordu . Yani Hollandalı ve Manken gibi kız ve haftalarca insta adresinden bağıra bağıra ev  aradı.. Sonunda buldu o ayrı.


Siz Okulunuzu seçtikten sonra Facebook Marketplace bölümünden Bölgenizi o bölge seçip, Kendinizden biraz ingilizce bahsedip oda veya ev arkadaşı aradığınızı ve max ödeyeceğiniz euro yu söyleyebilirsiniz. Sizin teklif ettiğiniz fiyat başkasına cazip gelebilir ve size odasını evini açabilir. Sizde bştan herşeyi konuşur yazar imzalarsınız.

Bu sadece bir Yöntem... Google amca ile  arayın mesela Hollandaca anahtar kelimeler :  Kamer Huur in Rotterdam ( kamer  oda , huur  kiralamak ) aynı şekilde ingilizce de bakabilirisniz. Bütçenize size uyan neyse onu seçiyorsunuz. Hollanda pahalı bi ülke ama Ailenize katkıda bulunmak için haftada 10 saatlik çalışmayı yapın günde 3 saat gider 3 gün çalışırsınız. o para akmasa da damlıyor bazen ekstralara gider hatta pazar çalışır çift tarife kazanırsınız tabi dilerseniz. Yine bir mc donalds işçisi  yediği yemeğin 50% sini öder. yada arkadaşları ile yer ise hesabtan 20% indirim alır. 



Eksiler


Hollandaca öğrenmek bana göre zor açıkcası  okunuşları zor.  Tekra rbaskı olucak ama özellikle G harfi gırtlağınızı tahriş ediyor. 


olurda  öğenmeniz gerekirse Belediyelerde ücretsiz kurslar olabilir ve Kütüphaneler çıktı harici ücretsizdir.


 Yıllardır ( 3-5 yıl )  burada okuyan veya sezonluk çalışan tiplere uçakta denk geliyorum ''  merhaba nasılsın '' dan öteye gidememişler. Kınamıyorum ama işte öyle.


 Sonra Sigorta. 18 yaşına kadar Hollandalılar sigorta parası vermez ( çocuk ve bebek te ailesine bağlı )  ama daha sonra siz ödemeniz gerek. Kendi sigortanızı kendiniz ödüyorsunuz.  Buraya gelmeden evvel mutlaka kendinizi ifade edicek kadar bir ingilizce ile gelin ... Siz Hollanda da eğitim aldı iseniz ve eklemek yada çıkarmak istedikleriniz varsa lütfen bi zahmet ufak birşeyler karalayın. 


Önemli not:  Yukarıdaki  bilgiler Size Vize almanızı garantilemez ve  sizin için herşeyin güllük gülistanlık olmasını garantilemez. Kendi  özgür seçiminiz ve yaşamınız.. Ona göre  sevgili Andaç Abi okurları. !!! 


Eğitim Şart ! 


Eğitim güzel , Hollanda olmuyorsa ülkenizde yada hayalinzideki yerde okuyun  ve şimdi de  Starbuck civarında iseniz bi zahmet  skinny latte macchiato  için  benim için (  ama bana faturalamayın )   çünkü bizim köyde yok :) 


Şimdilik bu kadar. 


Güneşli  ve Sağlıklı  Günler diliyorum. 





© Telif hakkına sahip olabilir 







Yorumlar