Hollanda'da Yaz - Dutch Summer - Gelişmeler - Yeni Normal Süreci - Türkiye'ye Tatil'e gidememek - Gündem , Oy hakkı


©

Herkese Merhabalar

Ciddi ciddi bi ara yazmadım ama arandığımı , özlendiğimi de düşünmüyorum.  Site istatistiklerine bakınca çokta yazasım gelmedi.6000 ziyaretçi gelmiş olabilir ama koskoca blog'un bir  ( rakam ile de 1 ) takipçisi var.

 Biliyorum şuan herkes Youtube veya TiK-ToK üzerinde takılıyor.  Bununla beraber Twitter, İnstagram , Snapchat vb mecralardasınız. Açıkcası  Blog işi bir nevi Son Savaşçı olmak gibi birşey.  Fakat ben blogger'da daha özgür hissediyorum ve yazmayı seviyorum. Daha az sıklıkla olsa da yazmak istiyorum. 


Yukarıdaki resim Temsili bir Hollanda yaz günü barbeküsü. Siz  Barbekü yapmak istersiniz hava güzel görünür ama Etleri vs ocağa atarsınız fakat o da ne? Yağmur başlamış. Hollanda Yazı böyle bir şey diyebilirim. 2020 Yazı benim Hollanda'da bulunduğum 2. Yaz oldu.  Bu  Mevsime burada pek alıştım diyemem. Pekala güzel haber  2 hafta evvel Hollanda'nın en güzel Yaz haftası olarak geçti ve diğer güzel haber ise ben o hafta yıllık iznimden bir hafta tatildeydim.  6 gün boyunca içine 1 ton su alan  Havuzumu kurdum ve bahçemde güneşlendim.  Türkiye'yi aratmayacak şekilde sıcak ve cömert bir güneş vardı. Herkes nehir kenarlarında yada deniz kenarlarında yada arka bahçelerinde güneşlendi. Bahçesi olmayan balkonunda, balkonu da olmayan kişiler eminim parklara havlu serip uzanmıştırlar. 

Corona yeni normalleşme sürecinde daha fazlasını isteyemezdim.


©


Türkiye'ye açılmayan Kapılar! Alacağın olsun AB !


AB ülkeleri nedendir bilinmez ama bir çok ülkelere seyahati pek sorun etmezken Türkiye'ye karşı ilginç bir Turuncu Alarm uyguluyor yani Seyahat etmenizi istemiyor. işi gücü olmayan kişiler gidebilir hatta arabaları ile gidiyorlar  ama diyor ki Corona artarsa seni ne olursa olsun geri almam. Bir işte çalışıyorsanız dönüşte zorunlu 14 gün karantina uygulamanız ve işyerinizin maaşınızdan kesiceği 15 günlük yevmiyeniz belkide ileride işinizi de kaybettiricek ( Kurallara riayet etmemek nedeni ile ) sebep olabilir.

Corendon Dutch ve vb şirketler bunun kaldırılmasına yönelik  çalışmalar yapıyor en azından 15 gün olmasa da 2 gün karantina ve yolculara ücretsiz Corona Testi sağlayacağını iddia ediyor. Lobi çalışmaları devam ediyordur sanırım.  Geçen Fas asıllı berberime gittim, ona göre bu Türkiye Ekonomisini yerlere çalmak için yapılıyor. Arkadaşlar Fas'a seyahat serbes ama Türkiye'ye değil. Kendisi corona döneminde sittin sene Fas'a gitmek istemeyeceğini söylüyor. Politika işini politikacılar yapsın. ilerleyen dönemlerde bakalım neler olucak. Açıkcası Tatilimi bahçe  yerine ülkemde geçirmek isterdim.


Kayınpeder Sürekli öksürüyor Acaba Corona mı? Ne oldu?

Sevgili 50 yaşına yeni basan Kayınpederim Patje, geçen gün işten öksürüyor diye eve yollanmış. Hastane ile iletişime geçilir. Hastane sakın buraya gelme der. 2 gün sonraya Corona Testi için randevu verir. Bu süreçte nefes almada zorlanır. geceler uykusuz. herkesin kafası karışık.  2 gün sonra randevu ile hastane dışına kurulmuş bi yerde test olur. 2 güne ararız seni derler. 2 gün sonra telefon ve Corona negatif. şükürler olsun.  ama kayınpeder astım olmuş.   Corona da olabilir hastalığı ilerleyebilirdi. Hollanda Sağlık sistemi yine sınıfta kalıyor.  Hastaneleri tam donanımlı olabilirler ama Corona sürecinde beni Hollanda aşırı hayal kırıklığına uğrattı. Bir dolu gurbetçi evine köylerine geri dönmek için harekete geçti sırf bu salgın sürecindeki AB ülkelerinin tavırları ile alakalı ( örnek Hollanda ve Almanya )


Gündem


Ben Hollanda'da yaşayan bir Göçmen olarak sürekli Almanya ve Hollanda'yı takip ediyorum. 

Almanya için Bu Kanal'ı takip ediyorum. Eğrisi ve doğrusu  ile güzel kanal. 

Hollanda için ise  Türk ve Hollanda kaynaklı haberlere bakıyorum. Yine Türkiye içinde ekşisözlük ve normal haber sitelerini gözden geçiyorum.

Almanya bir sürü paket açıklamaları vs yaptı. Corona garibanı aşırı etkiledi. Hollanda için pek birşey diyemem tek yeni haber ise Hollanda'da baba adayları ve yeni baba olucaklar artk kadınların izne çıkması gibi bir kerede değilsede bir kaç seferde kullanacağı 6 hafta extra izin hakkına sahip oldu. Hollanda Yeni babaların  yeni doğan çocukları ile daha fazla zaman geçirmesini istiyor. Açıkcası Corona döneminde  Emeklilerin maaşlarını ödeyecek olan Genç neslin artması içinde bir çalışma.  Açıkcası çocuk paralarına zam gelmezse bu iş zor. Bunu gelecek blogta yazayım Hollanda ve Çocuk parası ve destekleri hakkında.


Türkiye


Türkiye  saat başı gündemin değiştiği bir ülke.  Hep konuşma ama  çok az icraat. Kutuplaşmanın da kralını yaşıyor. Sizli bizli olduk.  Nerede eski bayramlar der gibi Eski Türkiye'yi ve insanlarını özler oluyorsun. Hollanda'ya geldiğimde ne Hollandayı övmek istiyor Nede Geldiğim ülkeyi ve politikasını yermek için gelmiştim  ki bunu yapan bir sürü içerik yayınlayıcılar var ( youtuber vs ) Eğrisi ile doğrusu ile konuşmak lazım. Şahsen Hollanda'yaömür boyu yaşamaya gelmedim. Bir gün çalışıp bir şeyler yapmak için geri dönmeyi düşünmyor değilim. 1 yıl mı olur 5 yıl mı bunu da bilmiyorum. Corona süreci olmasa Keyiflerimiz gıcırındaydı. Yine de durumumuza müteşekkirim.  Bakalım Neler olucak.  


Sosyal Medya


Corona zamanı narkoz etkisi yapan bir sistemin fişini çekmek/ engellemek ciddi yürek ister. 
küfür etmeyi ,tacizi , hacklemeyi , saygısızlığı internet suçları dahilinde yargılayabilirsiniz tabii.


Gurbetçiler ve Oy hakları


Ansiklopedi anlamı ile Gurbetçi : 

Bir gurbetçi, kendi ülkesi dışında bir ülkede ikamet eden kişidir. Ortak kullanımda, terim genellikle bağımsız olarak veya işverenleri tarafından şirketler, üniversiteler, hükümetler veya sivil toplum kuruluşları olabilecek yurtdışında görev alan profesyonellere, vasıflı işçilere veya sanatçılara atıfta bulunur.


 Avrupada yaşayan 3 değişik grup Türk var diyelim. Birisi 1960 sonrası Anadolu'dan gelenler ve çocukları. ( yanılmıyorsam 3 jenerasyon ) 

 2.si  : Yabancı bir erkek veya hanım ile beraber gelen göçmenler. ( immigrant ) 

 Diğeri de Nitelikli iş gücü ile belirli süreli buraya gelen Expat'lar.

  2. ve 3. söylediklerim buralarda pek kalıcı değiller. 1. grup ise ailesi amcası teyzesi torunu torbası burada olanlar ve artık buralı gibiler.  Çoğu zaman yazları memleketlerinde bayram seyran eş dost ziyareti geçirmek. yada bazısı kesin dönüş yapıyor.  

Aslen Gurbetçi denilebilecekler 1. grup.

 Expat arkadaşlar zaten belirli süreli vizeleri oluyor ve belkide ülke de değiştirme durumları oluyor. 2. gruptaki göçmen dostlar ya tutunamıyor ya ayak uyduramıyor diyelim yada beklentilerini karşılamadığı için geri dönüyor yada çoluğu çocuğu vs eşi ile bir gün hayallerinin gerçekleşmesi ile geri dönebiliyor.

Yine 2. ve 3. gruptakilerin eşleri hariç belki sülalesi ve dostları hala Türkiye'de. Yani bir aklı hala Türkiye'de.  

Seçimler...


Yurtdışında yaşayan  1.5 milyon insan oy vermiş.  Tüm Oy verme işlemleri sonunda da  1 Milyon oy'da geçersiz !!! En son yapılan seçim sonuç detayları ise burada AKP Yerli %53 oy , Yurtdışında %51 oy almış. Aslen Yurtdışında daha az seçmeni olduğunu görüyoruz. Aslında Baktığınız zaman Türkiye ile hemen hemen paralel yüzdeler.  ( istatistikler 2018 haziran seçimi ) Toplam oy'a baktıımızda ise etki oranı  Ortalama % 3 Yurtdışı oy demek.  Oyları sayılmayan kişilerin yüzdesi de %2 pekala %15 oran da sandığa hiç gitmemiş! 


Şimdi son zamanlarda Gurbetçi oy hakkı kalksın gündemi var.. Bunun nedeni ise basit,   malum parti'nin Yurtdışı seçmenin daha çok olması. Kutuplaşma, Ekonomik Sorunlar ve Mutsuzluk. 

Pekala bu parti'ye tutku ile bağlı hepinizin birer tanıdık ile de bağlantısı da olduğu gerçek. Sen vermiyorsun ben Vermiyorum kim bunlar deme?

Pekala Ne olmuş ? Malum parti bu Gurbetçiler için zamanında yenilikler yapmış ve işlerini kolaylaştırmaya çalışmış.  



Gurbetçiler Yoğunlukla Almanya'da. Pekala Almanya'da çifte vatandaşlık yok. O zaman ne yapacaklar, 3 jenerasyon işi gücü artık Almanya olmuş insan artık Alman vatandaşı devam etmek istiyor. 

Pekala Türk vatandaşlıklarını kaybetmeleri bir gün hayallerini kurdukları hayat için geri dönme hayali kuran ( fakat bi türlü dön(e)meyen ) bu kişiler Türkiye'de arsa al sat vs nasıl yapacaklar. Bir TC kimlik numaraları olmaları gerek. aksi halde Yabancılara uygulanan mevzuatlara tabii olucak ve işleri çok zorlanacak. Buna yeri geldi iş bulmakta dahil.

Mavi kart. 

Alın size Tc kimlik numarasına sahip bir kimlik.  2004 ve 2009 yılında atılan adımlarla Almanya'da yaşayan  Almanya Vatandaşlığına sahip Türklerin sıkıntılarını çözüyorlar. 


Askerlik.


Önceden aşırı ücretler ödeyip 3 hafta tatil gibi Askerlik yapan Yurtdışındaki Türkler şimdi daha uygun bir ücretle hemde Türkiye'ye ayak basmadan bile  Askerlik görevlerini yerine getirmiş sayılıyorlar. Gurbetçi erkeklerin sorunları da çözüldü mü? 


Döviz Transferi.


Bu Diasporanın birikimleri  hem sağlam bir adım olarak hemde faizsiz olarak ne olabilir. Tabiiki de Türkiye'den Ev, Yazlık Arsa vs almak yada bir gün kesin dönüş ile birikimlerini Türkiye'ye getirmek. Bankaya yatırmak.

Kısa Örnek: Hollanda veya Almanya'da yaşayan Türk hanım aile ekonomisine sürekli destek olur. Ya aile şirketi oluşturulur  hep beraber çalışıp daha çok birikim sağlanmaya çalışılır. Bu Hollandalılarda pek aynı değil. Biz çok ekonomik insanlarız yada yapımız o.  Bir Hollandalının bir akşam yemeğine ödediği parayı duyunca, - O paraya koyun keseriz diye cevap verildiğini duymuşsunuzdur.  Umarım düzgün açıklayabildim. Neyse efendim, Döviz Transferi de oluyor. Hatta Döviz getirilmesine yönelik avantajlı durumlarda çıkarılıyor.  Bu  iki taraf içinde bir kazanç diğer bi deyim ile karşılıklı bir Win & Win. 

Gurbetçilerin Görgüsüzlükleri : 

Var Böyle birşey.  ister  Alamancı de ister Gurbetçi de... Türkiye'de yaşayan Türkler Bu adamların klişelerinden hoşlanmıyor. Abartmalarından, Bindikleri arabaları  olsun,  Altın kolyeleri, Bolca alış veriş yapmaları. Birbirler ile yaşadıkları ülke dilini konuşmak.  Sürekli Gurbetçi olduğunu belirtme istekleri vs. Hepsi değil ama var böyle tipler. Kötü esprilere sahip her gün muz süt et ile beslenen ama  kırık Türkçesi ile Türkçe konuşan  Gurbetçi Türk. Bi çok insani rahatsız ediyor bunu anlıyabiliyorum. 



Negatif 
:  Emeklilik Çilesi vb Sorunlar


Şuan için Yurtdışında yaşayan Türkleri ise çileli bir emeklilik düzeni bekliyor. Bu sayede de iktidar parti oy kaybetmesi çok doğal. Bu konuda bir makale ... 

Açıkcası Yurtdışı oy verme kalkarsa birşey demem. Fakat bana göre aslen konuşulması gereken ''  Kim bu 1 milyon oy veremeyen vatandaş ??? ''  yada sandıklara gitmeyen insanlar. 


Ekonomik sorunlar Sadece Güzel Türkiyemiz için değil, Tüm Dünya için beliriyor. En çok övdüğümüz ( aslen ben ) Almanya dahil.  Maalesef  döviz rezervleri bizim gibi güçsüz olan ve dışa bağımlı ülkelerde daha etkili olucak.


ismini hatırlayamadığım bir yazar'ın makalesi:


Geçenlerde okudum yada youtube'de gördüm. Şimdi o adamda haklı. Diyor ki Türkiye'deki Türkler kızlarını gurbetçi ile evlendirmek için yarışa girdiler. Bu cidden oldu dostlar. Bu arada bu gelinler belki mutlu oldu belki bi sürü sıkıntı yaşadı bilmiyoruz ama bi şekilde yaşadılar. Sonra atıyorum  onlara ev arsa yazlık satmak istemek. paralı olduğunu bilip eşin dostun 1000er 1000er borç istemesi. siz istemediniz belki ama bunlar olmuş dostlar. Birde böyle bir iki yüzlülük de var.


Yanlış bir klişe! Oteller'e gelen Gurbetçilere : -  oooo  Sizin para birimi de atıyorum 5 oldu - 6 oldu dediğim zamanları hatırlıyorum. Hepsi hoşlarına gitmediklerini söylüyorlar. Zaten  enflasyon nedeni ile de her şeye zam geliyor. Yani önceden 8 lira olan bir kutu bira şimdi 12 tl markette. en ucuz sigara 14 tl olmuş . 2 euro. eskiden 1 euro civarı idi. eskiden 20 tl ye yemek yiyordu şimdi 2 şırdan 36 tl. ( şırdan ne alaka deme ) b iporsiyon çiköfte marul ekmek ile 5 tl iken  şimdi 15 tl olmuş. Türk parası her geçen gün  eriyor. 

  istediği kadar euro / dolar değerlensin enflasyon nedeni ile herşeyin fiyatı ve ödedikleri fiyatlar artıyor.  Bu artışa sevinen zaten bizden değildir. önceden 2+1 eve yeten paranız artık yetmiyor.  istediğin kur ile çarp böl 4  ay  öncesinden çok daha farklı.


Umarım Yeni normalleşme ile Corona belası  yanlışlıkla da olsa azalarak biter ve ekonomilerin ülkeler adına canlandığı ve seyahat serbistinin geri dönmesi ve eski o beğenmediğimiz hayatları geri dönceğimiz güzel günler dileği ile.   Politika yapan biri değilim, istatistikler , gelişmeleri analiz etmek ve olucakları kestirmek çokda zor değil ve bende  ona göre ne yapıp ne ediceğimi şimdilik çok  iyi biliyorum.   imla hataları  için ve  ayrıca Sürç-ü lisan ettiysem affola. 



Selamlar.

Andaç.






not : Kullanılan resimler telif hakkına sahip olabilir©


Düzeltme veya ekleme yapmak istediğiniz kısımlar var ise  bana yazın bende değişiklik yapayım. Teşekkürler




Yorumlar