MÜŞTERİ HER ZAMAN HAKLIDIR ! NIET TEVREDEN ? GELD TERUG - De Klant heeft altijd gelijk









Güneşli bir Haftadan Merhabalar.

Umarım Aileniz ile beraber güzel bir Bayram ( artık  Corona'da ne kadar güzel olabilecekse ) geçirdiniz.

Aklımda bu konuyu he yazmak vardı.  Türkiye'de bi ürün alırsınız ama bazen  pişman olursunuz ve iade etmeye çalışırsınız. bir çok profesyonel firma belki şimdilerde sizi yormadan iadenizi kabul edebilir ve değişim de yapar ama genelde orda onlara bir zahmet verdiğinizi anlarsınız ve birde genelde Siz bunu açmışsınız, kullanmışsınız  vs vs  diye sizi reddedebilirler. Hollanda da ise bu biraz farklı. Tüketici haklarının daha yukarıda olduğunu söylemem yanlış olmaz.  

Kendi başımdan 18 ay boyunca yaşadığım Hollanda'dan bir sürü olay geçti.  Bazısında da ben haklı değildim belki ama sürekli yardımcı oldular.

Örnek X bi televizyon  indirime girmişti ve oraya  ( op is op ) yazmışlar, bitmeden alın, bitmişse yoktur gibisinden. Bizde gittik o TV kalmamış.  Sonra Moralimiz bozuldu istediğimiz bi üründü ve çok uygun fiyatlı idi.  Müşteri Hizmetlerini aradık ve orada çalışan biri bize siz gidin yardımcı olmalılar ibi bir cümle kurmuştu. Sizin konuşmalarınızın da kayıt altında olduğundan , Mağaza yardımcı olmamıştı ve   şikayet oluşturduk , bizim haklı olduğumuzu görüp bize Aynı ebatta başka bir Televizyonu aynı ücrete verdiler.

Yine aynı teknolji firmasından bir ürün aldım ve aldığım ürün 2 gün sonra indirime girdi. 3-5 diye düşünme gidip söyledik aradaki farkı size Para puan olarak hediye çeki veriyorlar.

X firması daha geçen yeni bir Havuz almıştık. Patlak  çıktı. Kutuya da koyma geri getir  ödemesini yapalım dediler. 

Geçen X süpermarketten tatlı yeri ekşi elma almışım. 3 gün sonra  ( bazıları da çürümüştü ) geri götürdüm paramı aldım. ( Sürekli yardımcı oluyorlar diye götürmüyorum 18 ayda toplasanız 7-8 kere bu tarz işim düşmüştür )


Kendi çalıştığım süpermarkette bu iş biraz abartmışlar. Bunu Reklam olsun diye demiyorum ama Jumbo ( eski ismi ile c1000  süpermarketler zinciri ) Bizdeki kuralardan biri istediğin ürün, yeme içme hijyen fark etmez beğenmediysen  Müşteri hizmetlerine geri getir para iadeni al. 

Raflarda son kullanma tarihi gelmiş yada geçmiş ürünleri mi buldun, tazesi size bedava. Örnek 28 mayıs 2020 THT (  Türkçesi Son Kullanma Tarihi  .. diye çevirebilirim ) Siz orada 10 tabak  karides bulursanız o karideslerin hepsini alıp gidebilirsiniz. ( aynı gündeki tüm ürünler )  Yada 28 mayıs tarihinde SKT 27 mayıs ürünleri bulduysanız size var ise taptazesi bir tane bedava. kaç euro olduğu önemsiz... Bizim sadece elinde bir mandje ( sepet ) ile gezip bu tarihlere bakan müşterilerimiz var olduğunu bilmenizi istiyorum. 

Bütün Kasalar açık, ve sıradaki 4. ve diğer kişilerin tüm alışverişleri bedava ( yanında size bir çicek  verip karşılığında sepetiniz (  yada  alışveriş arabanız  ) ile foto alma şartı ile )  

Kendimizden Örnek , Müşterilere ekmek tavsiye ediyorum , Beğenmediysen söyle para iadesi yapalım yada başka ekmek vereyim diyorum. Bu  Bizim politikamız kendi cebimden çıkan birşey değil. Müşteri bana, Bu güzeldir l yahu, leziz duruyor diyor. Bu 1000 kişiden 2 tanesi para iadesi veya yeni ekmek istememiştir emin olun 1-2 euro için  yada atıyorum  x euro icin değmez diye getirmeyebilirler yada iade vs ile uğraşmazlar. Getireni de bi dediğini 2 etmeyiz.

Jumbo çalışanlara Anonim anket yapıyor, Bize soruyor bizi sadece Müşteri odaklı mı buluyorsunuz???. Sanki Nikah masasında çılgınca haykırır gibi - Evet Evet  , 100 bin kere Evet diyesim geliyor. dedimde. 


Mesela ,  bu sefer güzel pişmemişti diyebiliyorlar yada Ekmek kalitesinde değişiklik olabilir,  g enelde hep yeni ürünü bedava veririz ama sürekli aynı müşteriler ise bir defa 2 defa  yada bir kaç defa yardımcı oluruz ama nihayetinde artık aynı simalar  ise bu kişileri biliyoruz ona göre de muamele yapılıyor. Yine Kural onu haklı gösteriyor ise yine bedavasını veririz.



Başka bir örnek Ev sahibim geldi geçen dedik ki evin dışında hafif sorunlar var boyasında 2-3 yıllık bir ev bu bugün bi resmini ekliyeyim buradan. Şimdi geldiler incelediler ve Evi boyayan firma'ya bildirdiler ve inceleme sonrası ücretsiz ( artık kaç yıl garantili bi iş yaptılarsa ) firmaya yansıtacaklar.

X firmasından 500 euro uçuş kazandım ( hayatımda ilk defa birşey kazandım, dünyanın sonu geldi diye düşünmedim değil,  kazanmaz olaydım Corona sonrası o uçuş gerçekleşmiyor ) neyse efendim bana Kıbrıs ( Güney Kıbrıs Rum Kesimi ) ne tatil çıktı bende adamlara dedim ki ya kardeşim benden vize istiyorlar bizi de  çok sevmezler siz bu tatili başka bi hedef ülke ile değiştirebilir misiniz diye adamlarda ya bi bakalım dediler sonra bana yardımcı oldular. 

Bi telefon sipariş ettim ve bu bir hat ile beraber, Noel 2018 'de bana gelmesi zaman aldı bende telefon açtım adamlara onayladım yolda olan ürünü ve hattı ve tahhütü iptal ettim. ( bana ekstra bağlatma kapatma bilmem ne ücreti diye birşeyler kitlemediler )

X şirketten ( Reklam olmasın diye vermiyorum genelde her şirket işini düzgün yapmaya çalışıyor ) Yedek Cl + denilen modül bu, bi aboneliğini 2 ayrı TV de izlemen için bi kart. sipariş ettim tarifime ek 2 euro istediler bizde hayhay dedik. Taktık çok istediğimiz gibi olmadı bu sonra müşteri hizmetlerini aradık , Adamlar bi boş kutu postası ödenmiş eve yolladılar ve biz ürünü o kutuya koyup ekstra bi ücret kapatma bağlatma yine vay efendim taahüt idi , söz verdiydiniz diye ekstra ücret ödetmediler. 


Hollanda'da Klant is köning ( müşteri kraldır ) derler.


Geçenlerde Kayınpeder bi Araba almıştı 2.el. Aldığı galerici hem tamirci hem galeri.  Araç 1-2 ay sonra bi arıza yaptı. Adamlar para almaya yüzü yok, 50-60 euro'ya işi çözdüler. Normalde de öyle bi arızaya 500-600 euronuzu alırlar. Araba tamir işi saatlik 50 euro civarıdır. 



Size örnekleri çoğaltıp, şuna da şöyle olmuş vs vs diyip Hollanda Güzellemeleri ile başınızı ağrıtmayayım. Ama X şirket ile  X ülkede iş yapacaksanız yada yaptıracaksanız eğer bir Amerikan Atasözünü değerlendirmeniz yararınıza olucaktır : 

'' Sürekli Tanıdıklarınız ile iş yapın fakat Ne olur ne olmaz Birde Sözleşme de yapın ''  Hoşunuza gitti ise başka Amerikan Atasözleri için sizi şuraya alayım  


                                          ©


Atıyorum Türkiye'de geçen birisi Prefabrik ev yaptırmak istemiş, Parasının yarısını ödemiş, Adamlar işi yarım bırakıp gelmemişler. Şahısın başı ağrıyor... 

 Yap Sözleşmeni, Birde sözleşmeye Bitirme tarihi eklet , sorun mu oldu ver avukata onların başı ağrısın. Benimde Türkiye'de bu tarz şeyler başımdan geçti. Hatta bazı internet servis sağlayıcıları ile geçen aylarda bi sürü sorun yaşadım. Tek dertleri gerekli yönetmelikler ile beraber  sizin cebinizdeki paradan ne kadar kopartabilirlerse ... 

 Türkiye'de iş yaparken veya yaptırırken 2 kez dikkatli olmalı derim. 



Bu konuda şimdilik bu kadar. Sizin başınızdan birşeyler geçmiş olabilir ve yazmak isterseniz yorumlara bırakın yada ekleme yapabileceğiniz yada düzeltme diye olursa yine  bana yazmaktan çekinmeyin.



Değerli vaktiniz için teşekkür eder, Normalleşme sürecinizi sağlıklı  ve umutlu geçirmeniz dileği ile.

Andaç





©Görseller telif hakkına tabi olabilir.


Yorumlar