Zor Zamanlar - Sistem'e Sitem !






Merhaba Herkese

Bilgi kirliliği olmasın diye yazmamayı düşündüm ama en azından geleceğe  kalabilecek bir blog olsun bu.


Öncelikle internet'e baktıkça kötü kötü haberler alıyorsunuz. An itibari ile Yediğinden içtiğinden tad alan var mıdır? Bu zor günler bize para ile mutluluğun gelemeyeceğini gösteren günler. En azından şuan stoklar var ve insanlar parası ile yeme içme alabiliyorlar. Umarım daha da kötüye gitmez. Şimdilik Havalar ısınınca virüs'ün öleceği konusu da muamma. Dedim ya hep bilgi kirliliği. uzmanlar elimizi iyi yıkamayı ve kişiler arasında mesafeli  ( 1.5 metre mesafe ) kalmayı öneriyor.

Pazartesi itibari ile hem Fransa Nice'e hemde istanbul'a uçuşumuz vardı. Aylar evvelden tatil planlamıştık. Nice tehlikeli diye vazgeçip istanbul'a gidicektik ama o da nasip olmadı. Sağlık olsun.  Tatile çıkamayacağız. 1 hafta tatilimiz var. Aslında oturup düşünme vakti. Home office çalışabilecek bir işim olmaması da beni düşündürüyor. Şuan evde 1 haftalık yeme stoklarım ile bekliyorum. 2 gündür avm'lerde gezdim ama biliyorum  mantıksız bir hareket. Hava süper. bugün bahar havası ve güneş var dışarıda.  Hanım gezmeyi sever ve evde durmakta nefret eden biri. yaşca biraz benden ufak olması ile Corona'yı çokta umursamıyor. işyerimizin eleman ihtiyacı var ama gidip çalışmayı düşünmüyorum. gelecek hafta tamamen iş planındayım. işyerimiz  dünlü Sağlık bakanlığı açıklaması ile bazı ekstra önlemler daha getirdi. Müşterilerden birbirleri arasında 1.5 metre mesafe bırakması isteniyor. neredeyse nakit para kullanımı kalmıyor. çalışanlar plastik eldiven takıyor.  Eskiden bir sigara odası vardı. oraya da sigara içenleri tek tek alıcaklarmış. Ben kullanmıyorum, havalar düzeldi neden dışarda içmiyorlar diye düşündüğümde, Dışarıda sigara içen bir çalışan imajının kötü olduğu söylendi. Artık olay imaj ise insanların  Astronot gibi sokaklarda gezdiği zamanlardayız ve  imajın bittiği yerdeyiz.

Supermarketin yemek bölüm  ve kafesi vardı dün akşamki karar'a göre satın alıp yola koyulacağın bir kafe'ye ( To go ) döndü. artık insanlar oturup  yemek veya birşeyler içemeyecek. iyi de oldu.




Bakan Bruins ve Slob açıklama yapıyor.


Sex clubleri, Restoran ve Cafe'ler, Okullar 3 haftalığına kapandı. Henüz Hollandayı dışa kapatmadılar. Emin olun hepsi ekonomik nedenler. Hem Hollanda hem Fransa bu durumun ciddiyetini görmüyorlar. Halla gidiş gelişler var. Klm ve diğer firmalar uçuş durdurdular ve bu nedenle KLM yüzlerce işçisini işten çıkardı. ve bir çoğununda kontrat saatlerini düşürdü.


Ibuprofen ve Paracetamol.


Gazetelerde yine Ibuprofen ve Parasetamoller ile ilgili yazılar çıktı.


Fransa Sağlık Bakanı Olivier Veran, yeni tip koronavirüs (Kovid-19) şüphesiyle İbuprofen ilacının alınmasının enfeksiyonu daha da kötüleştirdiği uyarısında bulundu. kaynak Hollandaca kaynak ta buldum ama Türkçe paylaşmak istedim. Parasetamol kullanmamızı öneriyor.  Ama bu konuda yine de Doktorunuza danışınız.


Ara not :  Hollanda'da Reklam broşürlerine bakıyorum hala 1alana 1 bedava ilanları görüyorum.  Türkiye'de krizden nemalanıp bir sürü hijyen ürünü fiyat arttırmış ama burada 2 euro olan  ürün yine 2 euro. Tuvalet kağıdı 16lı ( 3 kat fiyatı 4 euro )  1 kilo kıyma 5 euro gibi...  fiyatlarda bir değişim yok. 




Türkiye ve Dünyayı takip ediyoruz. Online Youtube Salgın haritası  ,  Corona HaritasıYüzdelere bakıyoruz. Ne nerde kaç kişi,  ama bunlar bizi anca geriyor ve korkutuyor. Bağışıklık sistemi iyi olanları etkilemiyor, 8 yaş altı çocukları etkilemiyormuş. Genelde yaşlıları hedef alıyor ve hastalık Zatürreye çeviriyor ( pnomoni ) Hastalar nefes darlığı ve solunum yetmezliği ile vefat ediyorlarmış. Düşünün bir Dünya'da yaşıyoruz ve Solunum  makineleri yetersiz. Şaka gibi. Yeterli iphone var ama Yetersiz solunum makinesi var. ülkeler o kadar vergileri ve bütçe fazlalarını ne yapmışlar...  Burdan Sisteme soruyorum. Bizden bir ton vergi alıp ve üstüne ( Hollanda ) yetmeyip vergi beyannemesi ile daha da vergi isteyen ülkeler. Nerde Solunum makineleriniz ? )

ülkemizi hep eleştirdik, hep muhalif olduk ve dedikki kim yönetiyor ülkeleri, Emin olun  Avrupa'nında bundan geri kalır yanı yok. Amerika da aynı. Amerika New york'da Cüneyt Özdemir'in dediği gibi Askerden yardım istemiş. Olacak iş değil. Asker ne yapabilir. insanları evde mi tutucak silah zoru ile.

Nerede B planınız. Dünya Sağlık Örgütüne soruyorum ? ( WHO )  Sorumlular ne zaman Biz eşşeklik ettik, Virüsü önemsemedik diyecekler.

Millet'in sadece Wuhan  eyaletinde - Çin'de sabit kalacağını düşündüğü, ''  Bana dokunmayan yılan bin yaşasın  ''şeklinde takıldığı ve şuan geldiğimiz nokta ise Dünyaca Ekonomik bir Kriz ve Pandemi ... ( Tehdit içeren bulaşıcı virüs )  an itibari ile Hollanda'da 1135 Vak'a var.  Buradan Sistemi eleştiriyorum.


Salgın Günlerinde izlenilen filmler.


Bu Salgın birçok kişiyi eve hapsetti ve Film izlemelik bir  ortam oluşturdu ( zaten TV'de hep aynı haber insanlar kusucak )

Bir Bilim Kurgu sever olarak liste sunmayacağım ama dilerseniz Vahşi batı filmleri izleyerek  Corona'yı 1-2 saatliğine hayatınızdan çıkartbilirsiniz.



Çok kötü başladık  dışarıda bir Bahar havası,  Geleceğe Umutlu bakalım. Gerekmedikçe dışarı çıkmayalım. Önlemleri alalım. son olarak DR OZ'dan Covid19 ile ilgili ne önlemler almalıyız onu dinleyelim.




Kendinize iyi bakın. Panik olmayıp sürekli Elimizi iyi yıkamayı unutmayalım. Sağlıklı beslenip biraz spor yapın. Bu da son not:  Herkese bir saygım var ama bu sayede Sigara içen dostlar umarım Sigara içmeyi bırakırlar hem bütçenize, Hem içmeyenleri rahatsız etmemek,  hemde daha temiz ve sağlıklı ciğerlere sahip olursunuz.



Sürç'ü lisan ettiysek affola.

Sağlıklı Günler.

Andaç.

Yorumlar