Storm Hat-Trick ! Fırtınalar - Karnavallar - Söyleşiler - Hollanda ve Ben

Merhabalar

Buraya geleli ortalama 16 ay olmuş. Daha dün gibi.


 Hollanda'ya geldim ve Hollanda'da Turist olmak ile Yaşamak birbirinden çok farklı şeyler. Bunu Hemen geldiğinizde ilk iş aradığınız  , Tutduğunuz evin masraflarını , kendi sigortanızı ödemeniz, Mutfak  ve diğer masraflar için paraya ihtiyacınız olduğunuzda anlıyorsunuz. Bu bulunduğunuz yerde Evlenmek ile benzeri birşey olabilir ama bu konuda pek bir fikrim yoktu. Bulunduğum yerde yani Türkiye'de evlensem yada beraber yaşamayı seçsem en azından dil , iyi bir iş,  kültür ve sosyalleşme ile ilgili zorluklar çekmiyecektim. Burada artı olarak bunlar ortaya çıktı.


Artık Hollanda'ya alıştım  diyebilirim ve buna ben bile inanamıyorum. Tek anlamadığım Hollanda şakaları. Gerçektende kötü şakalar örnek vermeye gerek bile yok.

Hollandaca... 


Dünyadaki belkide en kullanışsız dil. Tercümesi zor . Bi faydası bazen gizli kapaklı konuşmak istediğinizde faydası olabilir. Yada Hollanda Antilleri yada Hollandaca konuşan ülkelerde bir iki faydası olur. Yada Türkiye'ye bir gün geri döndüğümde Hollandalılar ile iş yaparsam fakat hepsi de Hollanda aksanlı da olsa İngilizce biliyorlar. ileride Bi kurs yapıp yinede geliştirmek istiyorum.

Türkiye ... 


En çok güneşini özlediğim Memleketim. Diğer Gurbetçiler gibi  henüz Altın yıldızlı bir kolyem yok.   Türkiye forması da giymiyorum. ( giyebilirim de ) Ailem Hollanda'da olmadığı için hafif onların hasreti oluyor. Son dakika da olsa 100 euro'ya 3-4 saat yolculukla ulaşabileceğim için bana uzak gelmiyor.  Türklerle de pek oturup kalkmıyorum, Türklerden kasıt Burada yetişmiş Türk kişiler. Kimyamız tutmuyor olsa  gerek.  Hollanda'ya sonradan gelen  Türk dostlar amsterdam yada orta bi yerde buluşma yapsalar katılmak isterdim.  


Haberler 


Britonlar, Belçikalılar, İspanyollar , Avusturyalılar , Polonyalılar  gibi Hollandalılar'da artık ülkemize Vizesiz giriş yapıcaklar. Turizmi arttıracak şekilde bir karar .  Kayınpederler ve diğer Türkiye sever Hollandalılar çok mutlu.  Bende onlar adına sevindirik oldum. 

Hep kötü haberler. Türk haberlerini online olarak bi sabah b iakşam kısada olsa takip ediyorum.  2020 gerçekten çok kötü ve acı geçiyor. Karamsar olmak istemem ama cidden Güzel haberlere muhtacız. 

Bu arada Türkiye Basketbol milli takımımız Euro 2021 elemelerinde güçsüz rakibi Hollanda'ya karşı Ankara'da 65-71 maçı kaybetti. 

Söyleşi...


Bazen Süpermarketimize Suriye'den kaçanlar ( ıraktan kaçan ) geliyorlar , Bu mülteci olarak gelenler ile konuşuyorum. müşteri sonuçta, adam kanı çekiyor ya siz nerelisiniz  diye soruyorlar.   Kimi ege'den bot ile kimi Türkiye üzeriden  göçmen olmaya hak kazanıp uçakla gelmiş. Ailesi ile gelenler mutlu, Ailesi ile gelemeyenler ailesinin getirtme umudu ile yaşıyor ama Hollanda'ya gelip mutsuz olan görmedim. Tek şikayet Vergiler ve Sağlık sistemi. Her güzelin bir kusur var sözü boşa değil...


iş ilanları, Fırsatlar


Sürücü kursundaki öğretmenin bir otobüs şirketi de var. Taşımacılık diyeyim. Adamlar her daim şöför arıyorlar. Herhangi birşey değil, araba sürseniz dahi işiniz var bu ülkede. Hiç birşey olmasa Teslimat yaparsınız. 21 yaş üstü zaten hayatı idame ettirecek bir maaş ve yılda 1 maaş tatil parası hakkınız oluyor. Facebook'ta sürekli denk geliyor, Buraya gelip  Hollandaca da öğrenirseniz, Schippol havalimanında, Yada NS meşhur sarı mavi trenlerde yada tramvay şöförlüğü kursu alıp öğrenebilirsiniz. Açıkcası şansım olursa kendimi Schippol Havalimanında bir iş yerine atasım var. Bakalım.



Brexit - İngiltere Nitelikli göçmen


İngiltere artık Nitelikli göçmenleri ülkesine doldurmak istiyor. AB ile beraber önüne gelen Romanyalı, Polonyalı değilde Her ülkeden Nitelikli elemanları almak istiyor. ilgilenenler Buraya  ve şuraya bakabilir. iş ilanları derken onuda aradan çıkartmak istedim.



Karnavallar


Şubat ayı Karnaval ayı. Aslında sadece burada değil, Avrupada Karnaval ayı. Nice'e de gitseniz k.arnaval, San Remo'ya gitseniz karnaval  yada Hollanda'nın hemen hemen her bölgesinde ücretli yada ücretsiz karnavallar var. Genelde herkesin bir kostümü var. Kostümsüz sırıtıyor insan. Alkol ve Şiddetli Tekno Müzik ve Hollandaca Tipik parti müzikleri çalıyorlar.


Breda'da Öğrenciler için Karnaval'da Hayatta Kalma Rehberi adlı bir video.


Daha evvelden Meşhur Nice Karnavalı ve Rosendal ( Tullepetaon ) karnavallarını gittim. Rosendal'daki Buz gibi havada olduğu için Termo kıyafetler ile Katılmalı.




Karnaval Civarındaki bir Kostüm Dükkanı

Seyyar Tuvalet işi ( Portable Toilet Business ) - Karnaval ve Sıvı Tüketimi 


Karnavallarda Bol alkol tüketimi olduğundan, Hem havanın soğuk olması hem Sıvı tüketiminin fazlalığı nedeni ile Seyyar Tuvaletler kurulur. Erkekler için iyidir Hoştur istediğiniz bir köşedeki şu aşağıda göreceğiniz seyyar Tuvalete işinizi görseniz de Kadınlar için ya Restoranlarda her girişte bir 50 cent verilmesi ( müşterisi değilseniz ) yada Seyyar kurulan Tuvaletler var, Aslında Seyyar Tuvalet sektörü diye birşey var bu ülkede. Senede 1-2 katıldığımız geleneksel partilerde Bunlara şahit oluyorum. Bunlar Her türlü Tören parti karnavallara gidiyorlar. Genelde Karavan gibi çekilen Tuvaletler. Hayatımda ilk Defa Herşey Dahil Tuvalet Sistemi duymuştum bu Rosendaal Karnavalında ... Yani Şehrin içinde yada Tam Göbeğine kurulmuş bir Seyyar Tuvalet, Her giriş 50 cent yada Sınırsız 2 euro ( günlük ) Hotellerde Size Kol bantları takılır, Kimin kim olduğunu bilmek için. Bu da öyle.   Yine Süpermarletlerden Krat Krat ( Kasa kasa ) biralar  ve alkoller alınır ve tüketilir. En çokta onesie denilen peluşumsu sıcak tutan kıyafetler ile bu karnavallara gidiliyor.



Belediyenin kurduğu Seyyar bir Pisuvar ( Stadyum civarlarında Kapalıları da mevcuttur ) 


Hollanda'ya gelen erkekler dikkat etmiştir, Tüm pisuvarlarda bir Sinek vardır. Sanırım idrar'ı dışa yapmamaları için bir hedef  konulmuş gibi birşey. 




Bir Karnaval sakininin hemen arkasındaki Prefabrik Seyyar Tuvalet .  ( Nl. ToiletContainer ) 
Bir Kiralama Şirketi Hollanda'da Bu tarz Konteynır araçlara Tapwagen deniliyor. ister kahve sat , ister patates kızartması istersen Hela yap sana kalmış.




Storm Hat-Trick


Fırtınanın da HAt-Trick'i oldu.  En son bugün Elen fırtınası esiyor şuan.  Daha önceki fırtınalar  Ciara ve Dennis idi. Son 3 haftasonumuz evde esir olarak geçti. En azından son 2 haftasonunda cumartesi çalışarak bunu pek hissetmedim ama  gerçektende tiksindirici şekilde bir fırtına var. Evden dışarı araç ile Supermarket ve ev, başka da birşey yapılmıyor. Şuan bu havada Karnavallarda olanlar var. Çoğunluk Alkol aldığı için umursamıyor, zaten karnaval insanı genelde kötü havalarda eğlenmeyi seven insanlardan oluşabiliyor.



Şimdilik Bu kadar.

Bir dahaki Blog'ta buluşmak üzere.



Andaç.






©Görseller telif hakkına tabi olabilir.







Yorumlar