Ben Kimim. Karşıyaka'dan Hollanda'ya

 Foto : Kin Yas©

Merhabalar



Ben Kimim Neyim neciyim.


Çokta merak  edilmesede ismim  tahmin edeceğiniz gibi '' Andaç ''  değil. Öylesine  '' Undutch  '' kelimesinin okunuşu diyebilirim.

1982  İzmir doğumluyum. ( izmir Karşıyaka'da doğup büyüdüm )



Üniversiteyi Anadolu Üniversitesi  Elektrik departmanı ve  Daha sonra AÖF İktisat bölümünü bitirdim.

iş hayatımda da Okuduğum bölümlerden alakasız Turizm'i seçtim.  Aslında şöyle bakınca hep nefret edilen işler yapmışım. Turizmcilerden nefret edilir ve Yurtdışındaki Türklerden de yada sempatik bulunmaz. o size kalmış tabi.

10 yıl Antalya'da Bunun 4 yılı Önbürocu ve kalan 6 yılı Önbüro şefliği yaptım. Elimin altında 2 eleman oluyor yada olmuyordu. Çokta hava basamam bu konuda. Ama Yabancı dil olarak ingilizceyi akıcı şekilde konuştuğumu düşündüm ve Antalya'ya gitmiştim.  ( Çokta bilmiyormuşum Antalya'da geliştirdim desem daha doğru olur  ) Antalya'da  öncelik hep Almanca'dır. Taksici'den sokaktaki esnafa kadar herkes her gördüğü Turiste Almanca seslenir. Bende de Almanca yoktu ama ingilizcem ile ingilizlerin ağırlıkla geldiği otellerde kendimi gösterdim. O arada bir sürü bağlantım ve ilişkilerim oldu. o ilişkiler sayesinde Yurtdışına git geller yaptım.  bu gidiş gelişlerde ortamları iş alanlarını Gözlemledim. Aslında Hiç yurtdışında yaşamak istemiyordum. Şu youtuberlar var öeşhur gezginler ismi lazım değil, Sorsan yine Türkiye der. ciddi ciddi Hep Türkiye. Bu herkes için geçerli. Herkes aşk, iş ve veya bunun kombinasyonları ile geleceği için yada daha farklı bir hayat için yurt dışında belli yada kalıcı sürece yaşıyor.  2011'de ilk yurtdışına çıkışımdan sonra 2018 sonunda yurtdışına taşınmam bu yüzden.

Türkiye'de normal iş başvuruları da yaptım. Kpss denedim. açıkcası çok bahtsız zamanlarda dünyaya gelip okumuşum diyebilirim. Bir çok torpilin geçtiği, Hak edeninin değilde amcası olanların işleri veya bağlantısı olanların güzel iş ve aşı kaptığı dönemler . Kimseyi suçlamıyorum ama Sistemi Suçluyorum. Geriye döndüğümde daha önceden şansım olsa daha önceden Hollanda'ya gelir, Gereken birikimi yapar ya geri döner yada hayatıma olduğum yerde Türkiye'ye git geller ile devam ederdim.


Türkiye'den bir mevki sahibi olarak geldiğim Hollanda da sadece ve sadece bir satış elemanıyım.  Bu geçişi ilk zamanlar yapmak çok zor oldu. bu güzel bi mevkiden arka sokaklara taşınmak gibi birşey yada arabanızın modelini düşürmek gibi birşey oldu. Daha sonra  kazançlarımı ve kıt kanaat yaptığım birikimler bana daha umutlu günler ve daha  çok hayatta yapmak istediğim şeylere daha kısa yoldan ulaşabileceğimin göstergesi oldu.


Türkiye'de Hep Tavşana Havuç gösterilir, o havuç verilmez. Senin etinden sütünden faydalanılır. Belki para veya kazanç olarak geri dönüşüm alamıyorsun , alabileceğin sadece bazen avantadır veya tek kazancın tecrübedir.  Türkiye'de bayram çalışıp , 2 maaş almadığım zamanlar oldu yada özel sektörde ekstra çalıştığım mesai saati bile alamadığım oldu. Tazminat alamadığım zamanlar oldu. şanslı isem patronum ile aram iyi ise işsizlik maaşı aldım 3 defa.   Yine çalıştığım sektörde Bir sürü kişi izinsiz çalışıp izin günlerini alamadı. işyerine ssk girişlerin ertelendi ve unutuldu. Bunlar özel sektör ile alakalı.

Avrupa ve Kuzey ülkelerinde işçilerin hakları mevcut . örnek. Çalıştığım gün her akşam yaptığım paydoslar kontol ediliyor. Bazen paydoslarımız eksik gözüküyor  ( inclock sisteminde ) hemen patron ne oldu neden az paydos yaptınız diyor çünkü onu da kontrol eden bir Sosyal güvenlik sistemi mevcut. hemen inclock sisteminin hatalı olduğu anlaşıldığında manuel olarak paydoslar düzeltiliyor. çünkü  Sosyal Güvenlik sisteminde önemli bir emek güçsün. işçisin. Maaşın süper olmasa da senin günlük yaşamına ve tatiline azda olsa birikim yapmanı sağlıyabiliyor.


Türkiye'deyken Oto tasarımı adına bi ara uğraştım ama olmadı. Dediğim gibi benim zamanımda bazen yetenekli olman yetmiyordu.   Ne ara nerden  Hollanda'ya geldim , Ne ara  Turizmci ne ara bir Fırıncı oldum bunu anlıyamadım. Hayat süprizler ile dolu.  Kimseye  Tavsiye vericek değilim ama Almanya - Hollanda veya İngiltere gibi ülkelerde kendinizi göstermek istiyorsanız, bu şanslar var ise değerlendirin derim.  Türkiye'de iyi bir gelecek sizi bekliyorsa Türkiye'de Eşsiz bir ülke.   Kültür, Mevsim , Yeme-İçme olarak benzeri yok.


Kendimden kısaca bahsettim.  Bugün fırtınalar gibi bende Hat-trick yaptım. Şuan aklım akşamki Fenerbahçe - Galatasaray maçında. Bir  Beşiktaşlı olarak  2 saat sonraki maçı heyecanla bekliyorum.


Mutlu Günler.


Andaç





Yorumlar