Merhaba 2020 ! Beste Wensen iederen - Neler oluyor Hayatta ?




Herkese Merhabalar

Umarım Sevdikleriniz ile  Güzel bir Yılbaşı geçirdiniz ve umarım Bu yıl için planlarınız, hayalleriniz gerçek olur. Tekrardan Yeni yılınız Kutlu Olsun. 


Havai Fişek


Biz Havai fişeklerle süslü ve Sanki Ortadoğu'da bir savaş içindeymiş gibi geçirdik. Son 4-5 Yeni yılı Hollanda'da geçirdim. Hayatımda Havai fişek'ten bu kadar bıkmamıştım. O kadar itici ve rahatsız edici bir şey ki, Hollandalılar bunun tabiri caiz ise ' Bokunu Çıkarıyorlar ' ... 

Adamlar çoluk çocuğuna  eğlence olsun diye Havai fişek alıyor. Bu yılda Aileler ortalama 77 milyon euro harcamışlar bunun için. Bu eğlencenin  tadını kaçıran 12- 13 yaşında  2 tane çocuk şuan göz altında. Neden mi, İddiaya göre Havai fişekler yüzünden maalesef hayatını kaybeden 4 yaşında bir çocuk ve babası'nın ölmesine neden olduğu için. Bkz: ingilizce Kaynak

Yine Haber'e göre 18 kişi yaralanıyor. Bizdeki Kurban Bayramı görüntülerini aratmıyor. 

Yine bir sürü araba yakıldı. Size daha önceden yazmıştım geçen yılbaşı evimin karşısındaki seyyar tuvaleti yakmışlardı.  Bir sürü insanın arabası yandı ( yaktılar ) ayrıca yakmasalar bile havai fişeklerin barutları araçların camlarındaki cilayı yaktı. aracınızın camı bildiğiniz belki de çıkmayacak lekeler ile dolu.

Bu Satırları size yazarken bile yan bahçeden bir havai fişek atıldı. Demek ki stokları bitiremeyenler var. Bu arada Yeni yıl harici bunun alış ve satışı yasak diye biliyorum. Patlatanlar ceza alıyor.  Bir çok kişide illegal yoldan Almanya'dan veya başka ülkelerden daha ucuz diye havai fişekler alıyorlar. 





Sis ( Mist )


Yeni yıl gecesi aşırı bir sis vardı. Hayatımda Sis nedir bilmemişim demek ki. 1 ocak 2020 Saat 01:00 civarı aracımız ile eve gitmeye çalıştık. Çalıştık diyorum çünkü sisten pek bir şey görünmüyordu. Sürüş yapıyorsunuz , Dışarıdaki sesler Savaş alanı ortasındasınız gibisiniz. Avrupa'nın göbeği fakat sadece Yeni yılda Hollanda'dan uzaklaşma planlarını düşünmüyor değilim.

Havai fişeklerin Gürültüsü, ara sıra ortaya çıkan ışıklar, Barut kokusu ve  sis dolayısı ile önünüzü 5 metre'den fazla göremiyorsunuz.  Hatta  maalesef bir kadın sürücü de görüş kısıtlığı nedeni ile  araba kazasında ölüyor. 

Şurada kendi Sis içinde sürüşümüzden  kısa bir kesiti buraya ekliyorum. Şimdiki aklım olsa o gece bulunduğum yerde kalırdım. Sis uyarısı yapılmıştı ama çokta önemsememiştim.









Diet mi? Pazartesi Başlıyorum.


Yeni yıl'da geçtiğine göre artık kilo vermeye başlayabiliriz. Noel'den beri Biz ve Tüm Hollanda aşırı Yemek yiyor. Normal Alıştığımız gibi değil ; bildiğiniz tıka basa yemek yendi. ( feestje ) Müşteriler ile konuşmamda herkes çoktan Diet'e başladı. ( tabi tabi ) Bu arada kilolu biri değilim, Bi iki almışlığım doğru olabilir.




Kötü Haberler 



Hollanda'da yeni yıl ile beraber bir çok büyük kente  bazı yerlere içine minik bombalar konulmuş  üzerinde CİB yazan mektuplar ve gönderilmiş. Büyük talih ki bunlar patlamıyorlar. Yine uzmanlar üzerinde herhangi bir adres ve logo olmayan CİB yazılı mektupları açmamanızı öneriyor.  

Tebrik 


Hollandaca ''   Gelukkig Nieuwejaar  '' , Yeni yılınız Kutlu Olsun demek. Fakat Yeni yıla girince herkes birbirine Beste Wensen ( iyi dilekler ) anlamında bir kalıp kullanıyor.  Yeni yıl öncesi de ''  Fijne Jaar Wisseling '' diyerek ,  birvirlerine ' iyi  bir yıl dileklerini ''  iletiyor. Çok az insanın ' Gelukkig Nieuwjaar ' yada ''  Prettige Nieuwjaar  ''  dediğini duydum.

Yeni yıl'da Herkes Ailelerinin yanına Yeni yıl tebrikleri için ziyarete gidiyorlar. 

Olie bolen /   -E bu bildiğin Bildiğin Lokma !!!






Her yeni yıl gecesi ve Yeni yıldan yaklaşık 45 gün önce her yere OlieBollenKraam ( Gebaakkraam )  diye açılan seyyar lokmacılar olur. tanesi de 1 euro civarıdır. 12 tane 10 euro gibi en ucuz edinebilirsiniz . ( pahalı ) süpermarkette mikrodalga'da ısıtacağınız ürünler ise 8 tanesi 2 euro civarıdır  ve lezzetsizdirler. bir Karşıyakalı olarak çok bedava Lokma yediğimiz için bu yıl başı  Olie bol'a 10 euro vermek içimden gelmedi. Bende kendi olie bol denilen bildiğimiz lokma'yı kendim yaptım. hayatımda ilk defa yapmama rağmen süper  lezzetli çıtır çıtır olmuşlardı.  Bunun içinde 1 euro gibi bir rakama karışım alıp  içine  bizde ' Kan ılık  ''  diye ( handwarm ) tabir edilen  ile belirli miktarda su ekleyip  oda sıcaklığında bir 40 dk bekletip pişirmeye geçiyorsunuz.   Evin içinde pişirirseniz biraz içeriyi koku yapma sorunu var ama değiyor. Burada Şerbet yerine Pudra Şekeri kullanılıyor. 

Şurda da kısa bir görüntü yaptığım lokmalardan.




Yıl bitmeden Sabit Kontrat


Çalıştığım süpermarket kontratımı belirsiz süreli yaparak beni Onure etti. Benim gibi 2 kişi daha buna hak kazandı. Bu Sözleşmenin avantajları ve dez avantajları var. Avantajı bir kredi çekerken   Vast Contract ( Sabit kontrat ) sahibi kişilere kolaylıklar sağlanıyor. Bu demek değil ki ben bu işte daima kalıcam ama iş yerimin benden mutlu olmasını bilmek sevindirici.



Kazan Kazan / Loto / Piyango


internetten başvurduğum bir  havayolları şirketinden 500 euro voucher kazandım. şaka gibi. Youtube Sen nelere kadirsin. Uzun zamandır sıcağa ve güneş'e hasrettim ve bu voucher bana iyi gelicek.
  Loto ,piyango gibi olaylarda pek bezim yok ama Yine her yılbaşı hediye olarak aldığımız Ulusal Piyango'dan kol saati çıktı. bu arada Piyango bir ulusal birde postcode lotterij denilen evinizin posta kodu ile aylık sabit ücret ödeyerek katıldığınız loto var.  Bu '  Postcode loterij'dan ' bir tanesi bize 7-8 km ötede yaşayan çok yaşlı bir çifte çıktı. ( 3 milyon euro )  bu yaştan sonra gelicek  o paranın demiş olsalar gerek..  iyi günlerde harcasınlar diyelim geçelim.


Satılık EV ! Fiat Pandalı Milyoner


Evimizin karşısında Köşe bir dubleks ev vardı. Bu ev Geldiğimden  beri satılıktı. Ben buradayken yaklaşık 1 sene satılmadı ve bunun öncesi de vardı. Ev perili vs değil, Güzel bir muhitte ama evin arkası bir fabrikaya bakıyor. Bu evin karşısındaki evler ırmak kenarı ve 1 milyon euroluk evler. 

Neyse bu  4-5 yatak  odalı , içi yapılmış fakat eski , ingilizlerin  '' Character House '' dedikleri tipten bir ev . evin resmini de paylaşıyorum sizlerle.  Beni şaşırtan bu evin fiyatını da indirliler, Eve bazen open house günleri yapıp satın almak isteyen kişilerin aynı gün ziyaret ettikleri zamanları hatırlıyorum, mercedesler, teslalar ziyarete gelirken bu evi alan amca'nın ( kusura bakma amca )  minik , eski bir fiat pandası var. ( çelik jantları bile yok )  Bu ne prestijsizliktir, bu nasıl bir zevktir. Zevksizliktir. Omg ! 





Yeni iş arkadaşları ( collega )


Hem kendi departmanımıza hem diğer departmanlara elemanlar işe başlıyor. Yeni insan tanımak süper ama yine aynı zamanda işe başlayanları çoğu 1 sene olmadan ayrılıyor.  Hayatımda bu kadar eleman değişimi yaşayan bir iş alanı veya ülke vs görmedim duymadım. ( raar ! acayip... ) 

Appel Beignet  ( apıl benyee )




Yeni Yıl gecesi ( burada Oude jaar Avond  yani eski yıl gecesi deniyor)  Hollandalılar Olie Bol ile beraber bir klişe olarak Appel Beignet diye tabir edilen minik elma  , tarçın ve şekerli  yağda pişirilmiş minik lezzetler. Bazısı yukarıdaki resimdeki gibi olurken bazısı  '' Şekerli Donut  '' tipinde olabiliyor.


Bu blog'u bu sefer tatlıya bağlayıp bitirmek istedim. Umarım sıkılmadan okudunuz. 

Değerli dostlar, daha çok blog yazmak istiyorum ama şu içerik hazırlamak bile 1- 1.5 saat alıyor.  Anlayışınıza sığınıyor, Bir sonraki blog'ta görüşmek dileği ile

. Hoşça kalın.




Görseller telif hakkına tabi olabilir.



Yorumlar